2008-03-12, 17:40
Medlem
^^ För någon vecka sen skulle jag hälla ut groginket från min reflex skokräm som jag inte alls gillade. Nästan helt fylld var den , gick ut på träverandan och hade med en stor bit kartong som underlägg, ska dra av udden , får inte upp den först så rycker till i den , splash och ca halva flaskan har tömts över mig , mina jeans och t-shirt , blev också en olycklig svart fläck på träet.

Har ställt en påse med pantburkar över så de ser fint ut ändå : )

*edit: skulle inte bara hälla ut inket utan hälla över det i grogflaskan igen .
Senast redigerad av Carne 2008-03-12 kl. 17:45.
Citera
2008-03-12, 17:48
Medlem
Pinocchios avatar
En natt då jag och två polare skulle måla en gångtunnel lyckades jag fläcka ner hela armen på min svarta jacka med vit mtb färg. Jag skulle börja dra sec outlinen så började burken knasa. Det var kanske två månader sen så det var kallt så jag gissade på att det det var kylan. Jag skakade burken lite och byte cap. Dock direkt efter bytet bara small det till och den vita färgen bara forsade ut ur burken utan att jag tryckte. Jag sket i det och tog en ny vit burk och la ner den knasande i väskan. Väl hemma såg jag att hela armen var täckt av vit färg och det hade även droppat på mina skor Skorna blev som vanligt efter en månad nästan men jackan fick jag kasta.
Citera
2008-03-12, 17:51
Medlem
Pinocchios avatar
Kanske inte så speciellt ställe o spilla färg på men var vad oddsen på att burken skulle knasa. Det visade sig sen att det inte var kylan utan det var burken det var fel på
Citera
2008-03-12, 17:51
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
^^ För någon vecka sen skulle jag hälla ut groginket från min reflex skokräm som jag inte alls gillade. Nästan helt fylld var den , gick ut på träverandan och hade med en stor bit kartong som underlägg, ska dra av udden , får inte upp den först så rycker till i den , splash och ca halva flaskan har tömts över mig , mina jeans och t-shirt , blev också en olycklig svart fläck på träet.

Har ställt en påse med pantburkar över så de ser fint ut ändå : )

*edit: skulle inte bara hälla ut inket utan hälla över det i grogflaskan igen .
Hehe bästa sättet att ta bort färgfläckar
Citera
2008-03-12, 18:02
Medlem
delincuentes avatar
Någon droppe på kläderna och krom overkills har väl hänt..
Citera
2008-03-12, 18:48
Medlem
Kartoffelkopfs avatar
Hehe en gång när jag gick i åttan tror jag, fick jag och en kompis för oss att gå ut och måla på lunchrasten, direkt efter att målningen var klar halkar man såklart på en isig sten och lyckas sätta hela sidan av jackan mot väggen så att den blev helt blå. Inte spec kul, bara att kasta den. Ett par veckor senare får vi för oss att göra samma sak igen, springer ut och målar utan några missöden. Efteråt får vi den bra idén att ta slumpburkarna och kasta stora stenar på dom så att det sprutar massa färg. Självklart sprutar det massor av färg över hela mina byxor, men eftersom byxorna var nästan vita löste jag det genom att spraya lite vit värg över den svarta..Luktade ganska mycket färg i klassrummet efter det
Citera
2008-03-12, 19:40
Medlem
En svart sprayburk (Montana black) som låg tillsammans med kanske 6 andra burkar i en väska började sippra ur det lilla hålet utan att jag märkte det. Jag och en kompis satt och kollade på graff-film och så säger han att det börjar lukta färg, min dumma reaktion på det var att säga det var placebo för att vi tittade på sån film, men efter tio minuter la även jag märke till den där hemska doften.
Jag lyfter på väskan och från den droppar det svart färg genom det tjocka tyget. I botten av väskan så rinner det omkring en hel burk svart färg och förstör en handduk, ett tjugotal caps varav hälften gick att fixa senare och täckte dom andra burkarna i färg.
Färgen hade lyckats rinna ut ur väskan så att en sittytan på en stol blev täckt av färg , golvet hade fått ett par fina svarta fläckar och en skjorta jag hade liggandes i närheten blev förstörd. När jag sen bar ut väskan så blev det svarta streck och prickar hela vägen.
Tack Montana, ni gjorde den helgen till guld
Citera
2008-03-12, 19:54
Medlem
delincuentes avatar
just ja, glömde bort den gången en vit montana black började läka och fyllde hela min burk låda med färg
Citera
2008-03-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browman
En svart sprayburk (Montana black)...

Åh fan gick det att ta bort sedan?

Har nog dratt denna innan någon gång men skit samma. Jag och mina polare satt och käkade pizza en fredagkväll och hade det gött. Jag och en polare får för oss att vi ska måla en byggarbetsbod, barack typ. Vi skakar våra cans en bit ifrån och jag testar min can på en väg. Det kommer ingen färg så jag skakar burken samtidigt som den får den fettaste jävla overkillen en burk kan få och jag får Terror svart i ansiktet och på min jacka som jag har så många gånger lovat mig själv att inte spilla färg på. Då tappar jag lusten och drar tillbaka till pizzerian (som fortfarande var öppen) och jag känner verkligen hur alla glor när jag kommer tillbaka 20 minuter senare med massor av färg i ansiktet. Iallafall går jag in på toaletten och skrubbar utav bara helvete tills det mesta av färgen släpper. En rätt hemsk kväll.

Jag har också förstört Tröjor, jackor, brallor och säkert ett par skor också genom tiden...
Citera
2008-03-12, 20:30
Medlem
Pinocchios avatar
Jag har även tabbat då jag satt på sängen och pratade med en polare som satt på min stol framför datan. Vi hade förbrett oss inför kvällen genom att ställa upp alla burkar vi tänkte använda på golvet och sätta på respektive caps. Dom burkarna som capsen inte satt på la jag foten på. Jag blev trött i foten och la den på en annan burk. Nästa sekund var hela min fot täckt av lila färg
Citera
2008-03-12, 20:32
Medlem
Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delincuente
just ja, glömde bort den gången en vit montana black började läka och fyllde hela min burk låda med färg

Det är skit jobbigt då dom gör det hela min väska var krit vit då jag öppnade den samma kväll
Citera
2008-03-13, 00:39
Medlem
delincuentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinocchio
Det är skit jobbigt då dom gör det hela min väska var krit vit då jag öppnade den samma kväll

Undra hur dom helt plötsligt kan börja läka !?
Fan va taskigt om man går med en burk innanför jackan och det helt plötsligt skulle börja pysa ut en massa färg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in