2009-10-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjowallWahloo
Med all sannolikhet aldrig. Har svårt att föreställa mig den regering som skulle benåda den livstidsdömde Lasermannen. Möjligen bortsett från om SD skulle hamna i regeringsställning (vilket näppeligen kommer att ske...kan man ju åtminstone hoppas); en ödets ironi med tanke på att just SD går till val bla på att en livstidsdom ska innebära livstid bokstavligt.

S&W

Bra korkat inlägg du fick till där. Grattis.
Citera
2009-10-20, 16:47
Medlem
Jo, jag tror inte SD är så extrema att de släpper ut honom som nån slags nationalhelgon, det är bara fantasi från vänsterfolk.

Han misslyckades ju som sagt dessutom med det mesta.
Citera
2009-10-20, 16:51
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Hur menar du här? att han inte kunde sikta ordentligt pga ljuddämparen antar jag?

Sen var det väl en .22a eller nåt med och det är visserligen inget nöje att bli skjuten av men det är en svag kaliber.

Han gängade på dämparen snett ,så kulans bana ändrades ,se tidigare tråd;
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=11
Citera
2009-10-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Bra korkat inlägg du fick till där. Grattis.

Korkad som jag är så förstår jag inte riktigt vad du menar...kan det möjligen finnas någon koppling till att du kallar dig WHITEZombie, eller övertolkar jag?

För övrigt kan jag inte se vad en diskussion av detta slaget har med skvaller att göra, men jag fortsätter gärna diskutera via pm. Idiot.
Citera
2009-10-20, 16:56
Medlem
Oj, det visste jag inte, kulan tog i den innre tuben mao och kulan blev instabil, vilken klant.
Citera
2009-10-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Han gängade på dämparen snett ,så kulans bana ändrades ,se tidigare tråd;
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=11

I och för sig är jag korkad (se tidigare omdöme av WHITEZombie), så min fundering äre väl inte att ta på allvar antar jag, men i all ödmjukhet skulle jag ändå vilja gissa att det töntiga med att ha ljuddämpare på en revolver har att göra med att det låter som fan oavsett om man har slik anordning monterad eller inte. Plus att ljuddämparen såklart försämrar prestandan.

S&W
Citera
2009-10-20, 17:02
Medlem
Citat:
I och för sig är jag korkad (se tidigare omdöme av WHITEZombie), så min fundering äre väl inte att ta på allvar antar jag, men i all ödmjukhet skulle jag ändå vilja gissa att det töntiga med att ha ljuddämpare på en revolver har att göra med att det låter som fan oavsett om man har slik anordning monterad eller inte. Plus att ljuddämparen såklart försämrar prestandan.

S&W
Det funkar givetvis bäst i en sluten pistol än på en revolver som ju har trumman ganska öppen, och givetvis lägre hastighet än ljudet på kulorna, annars smäller det av den delen.

sub-sonic.
Citera
2009-10-20, 17:22
Moderator
Tystnads avatar
Köpte han inte vapnet och ljudämparen i Tyskland ?
Citera
2009-10-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu är det iofs inte regeringen som beviljar nåd för livstidsdömda.
Det var så tidigare, men nu är det hovrätten i Örebro som beslutar om ett livstidsstraff skall omvandlas till ett tidsbestämt straff, minst 18 år tror jag att det är.

Nu är det iofs inte hovrätten i Örebro som beviljar nåd för livstidsdömda.
Det är tingsrätten (i Örebro) som beslutar om ett livstidsstraff skall omvandlas till ett tidsbestämt straff. Minst 18 år är det. Jomen.
Citera
2009-10-20, 17:31
Medlem
Citat:
Med all sannolikhet aldrig. Har svårt att föreställa mig den regering som skulle benåda den livstidsdömde Lasermannen. Möjligen bortsett från om SD skulle hamna i regeringsställning (vilket näppeligen kommer att ske...kan man ju åtminstone hoppas); en ödets ironi med tanke på att just SD går till val bla på att en livstidsdom ska innebära livstid bokstavligt.

S&W.

Citat:
Korkad som jag är så förstår jag inte riktigt vad du menar...kan det möjligen finnas någon koppling till att du kallar dig WHITEZombie, eller övertolkar jag?

För övrigt kan jag inte se vad en diskussion av detta slaget har med skvaller att göra, men jag fortsätter gärna diskutera via pm. Idiot.

Vad sägs om att förklara varför Sverigedemokraterna skulle vilja benåda Lasermannen ifall de fick den makten?

När du ändå är igång gång kan du väl passa på att förklara kopplingen till en gammal film från 30-talet och ett amerikanskt rockband.

psssst - http://lmgtfy.com/?q=white+zombie

Citat:
Ursprungligen postat av tier4
När släpps han?

Den dagen han släpps ut kommer han att vara mycket gammal, skröplig och ofarlig för sin omgivning. Läser man Gellert Tamas bok om honom så får man uppfattningen att han nog borde ha låsts in för gott långt innan han begick de brott som till slut gav honom livstids fängelse. Mycket störd människa.

Mitt tips är att han aldrig någonsin kommer att bli riktigt fri. Han kommer att ha regelbunden kontakt med kriminal och psykvård för resten av sitt liv.
Citera
2009-10-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Vad sägs om att förklara varför Sverigedemokraterna skulle vilja benåda Lasermannen ifall de fick den makten?

När du ändå är igång gång kan du väl passa på att förklara kopplingen till en gammal film från 30-talet och ett amerikanskt rockband.

psssst - http://lmgtfy.com/?q=white+zombie

Den dagen han släpps ut kommer han att vara mycket gammal, skröplig och ofarlig för sin omgivning. Läser man Gellert Tamas bok om honom så får man uppfattningen att han nog borde ha låsts in för gott långt innan han begick de brott som till slut gav honom livstids fängelse. Mycket störd människa.

Mitt tips är att han aldrig någonsin kommer att bli riktigt fri. Han kommer att ha regelbunden kontakt med kriminal och psykvård för resten av sitt liv.

Jag ska ta det långsamt (absolut inte för att det behövs för att WHITEZombie ska förstå, absolut inte, utan enkom för att jag själv är så korkad att jag nog inte klarar det annars): SD är ett främlingsfientligt, dumkonservativt, hatiskt och rasistiskt parti. Lasermannen var (är?) främlingsfientlig, dumkonservativ, hatisk och rasistisk. Brotten han begick hade bland annat dessa bevekelsegrunder. Är kopplingen svår att se? Jag förklarar gärna ännu lånsammare i så fall.

Vad beträffar filmer och rockband så ligger förklaringsbördan hos dig WHITEZombie (jag frågade nämligen först!).

S&W
Citera
2009-10-20, 18:01
Medlem
Citat:
Jag ska ta det långsamt (absolut inte för att det behövs för att WHITEZombie ska förstå, absolut inte, utan enkom för att jag själv är så korkad att jag nog inte klarar det annars): SD är ett främlingsfientligt, dumkonservativt, hatiskt och rasistiskt parti. Lasermannen var (är?) främlingsfientlig, dumkonservativ, hatisk och rasistisk. ]Brotten han begick hade bland annat dessa bevekelsegrunder. Är kopplingen svår att se? Jag förklarar gärna ännu lånsammare i så fall.

Vad beträffar filmer och rockband så ligger förklaringsbördan hos dig WHITEZombie (jag frågade nämligen först!).

S&W

Du anar inte hur fel du har. Men jag förstår att du känner dig smart när du gör det så enkelt för dig.

Ingen som helst förklaringsbörda ligger på mig. Du gjorde kopplingen mellan mitt nick, sverigedemokraterna och lasermannen. Helt uppenbarligen utan att veta något om vare sig det ena, det andra eller det tredje.

Du är jävligt korkad. Det går inte ens att kalla dig för en nyttig idiot. Du gör inte nån någon som helst nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in