2013-06-17, 11:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Patsys? Fattar noll. Vad skulle Ausonius och Bergling göra/vara i Palmehistorien?
Jag fattade heller aldrig varifrån alla sjuka misstankar mot mig kom förrän jag först i år fick hela orsakkedjan från Baresic via Ausonius till mig bekräftad här i FB. Vad jag än frågat eller förklarat om saken har bemötts med kompakt misstro och faktisk censur om inte rena trakasserier mot mig som person. När jag träffade Ausonius hos min granne som han uppvaktade sommaren -86 tolkade jag hans spända tillstånd som obefogad svartsjuka och försökte lugna honom. Att han då suttit fängslad och samtidigt blivit misstänkt för Palmemordet var omöjligt att tänka. Först nu då jag också läst om Berglings memoarer och den gemensamma kopplingen blir vansinnet från alla håll begripligt.
Citera
2013-07-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jag fattade heller aldrig varifrån alla sjuka misstankar mot mig kom förrän jag först i år fick hela orsakkedjan från Baresic via Ausonius till mig bekräftad här i FB. Vad jag än frågat eller förklarat om saken har bemötts med kompakt misstro och faktisk censur om inte rena trakasserier mot mig som person. När jag träffade Ausonius hos min granne som han uppvaktade sommaren -86 tolkade jag hans spända tillstånd som obefogad svartsjuka och försökte lugna honom. Att han då suttit fängslad och samtidigt blivit misstänkt för Palmemordet var omöjligt att tänka. Först nu då jag också läst om Berglings memoarer och den gemensamma kopplingen blir vansinnet från alla håll begripligt.
beratta garna mer, eller star allt om 'den gemensamma kopplingen ' i B's memoarer
satt inte A vid den tidpunten?

laste traden hastigt
enda jag kan tillagga, har (lagligt) provat en 22a
knallar lite aven utan dampare och har klent genomslag, lite luftpistol-aktig
utesluter konspirations-teorier och sadana kopplingar nu i alla fall
Citera
2013-10-27, 10:26
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckan
beratta garna mer, eller star allt om 'den gemensamma kopplingen ' i B's memoarer satt inte A vid den tidpunten?....
Jo både Ausonius och Bergling blev sammanförda med Baresic då alla tre satt fängslade vid tiden kring Palmemordet. PG Näss och hans underhuggare Jan Sundström försökte få så många oskyldigt inblandade som möjligt och fantiserade ihop en vapenliga värre än PKK. Kring en Ove M som skulle ha köpt vapen av Östling kretsade både Ausonius och v.Birchan i deras scenario. PG Näss försökte med utpressning få Bergling till att komplettera bilden med vissa medgivanden. Sedan skulle han få slippa den omänskliga isoleringen och istället få samma friheter som dem Näss hade kunnat ordna åt Baresic i fängelset.
Citera
2015-07-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jo både Ausonius och Bergling blev sammanförda med Baresic då alla tre satt fängslade vid tiden kring Palmemordet. PG Näss och hans underhuggare Jan Sundström försökte få så många oskyldigt inblandade som möjligt och fantiserade ihop en vapenliga värre än PKK. Kring en Ove M som skulle ha köpt vapen av Östling kretsade både Ausonius och v.Birchan i deras scenario. PG Näss försökte med utpressning få Bergling till att komplettera bilden med vissa medgivanden. Sedan skulle han få slippa den omänskliga isoleringen och istället få samma friheter som dem Näss hade kunnat ordna åt Baresic i fängelset.

Någon som vet någonting mer om han familj? Mamma, Pappa, Bror.
Har han fler syskon?
Citera
2015-09-09, 06:45
Medlem
Citat:
Här promenerar John Ausonius, Lasermannen, i centrala Stockholm - bara några kvarter från platsen där han sköt två somaliska män 1992.
Han beviljades permissionen trots att han för drygt två veckor sedan förhördes och delgavs misstanke om ett kvinnomord i Tyskland samma år.
– Han nekar till brottsmisstanken, säger Thomas Olsson, Ausonius advokat.

Citat:
Han hade beviljats permission från halv tio på förmiddagen till halv fyra på eftermiddagen och på schemat stod att John Ausonius skulle äta mat, promenera och besöka tandläkaren.
Samtidigt hade Kriminalvården förbjudit honom från att kontakta brottsoffer och att använda alkohol eller andra berusningsmedel.

http://www.expressen.se/nyheter/har-...t-mitt-i-stan/
Citera
2015-09-11, 22:41
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Hilde M (hans mamma) är väl död? Brodern Raffe har han väl aldrig haft kontakt meds i vuxen ålder, tror jag.

Alltså, John kommer nog få sitta ohyggligt länge...säkert över 25 år, kanske mer. Det finns knapapst någon tänkbar regering, som vågar ta i ärendet. Visserligen beslutar domstol om tidsbegränsning, men i sådana här fall pågår det ett spel i det fördolda (liksom i fallet Axmyr).

Hur VET du, att han erkänt allt? Klart det var ett smart drag, att erkänna en del ouppklarade rån.

Det finns en Glenn Robert Zaugg i Mjölby född 1955-10-20. Kan satsa en tusenlapp på att detta är verklighetens "Raffe", John Ausonius yngre bror. Enligt Tamas bok föddes brodern just år 1955.

Han har uppenbarligen två söner som också bor i Mjölby. Måste vara coolt att ha John A som farbror!

Men det mest intressanta är ju som någon annan skribent nämnde att brodern också var kriminell. I Tamas bok nämns detta i några korta rader. Hans brottslighet verkade ju dock vara ganska lindrig jämfört med Johns. Om någon vet mer om "Raffes" brottsliga bana vore det bra om ni meddelade detta.

Pappan (i Tamas bok kallad "Egon" vilket förmodligen också är ett fingerat namn) dog redan hösten 1978 vid en ålder av endast 51 år, enligt Gellert Tamas bok. Hans födelseår var 1927. Han var Schweizare, från den tyskspråkiga delen av landet. Exakt var han föddes nämns dock inte. Enligt boken var han en förförare och kvinnokarl av stora mått vilket också ledde till att relationen med Johns mor förstördes och ett av hans andra fruntimmer kom att begå självmord i förtvivlan över "Egons" otrohet. Detta gör att det ligger nära till hands att anta att John A kan ha åtminstone ett halvsyskon. Någon som vet?

Modern, "Hilde" i boken, var uppenbarligen i livet vid den tidpunkt då Ausonius begick sina brott. Tamas bok nämner att hon förhördes av polisen våren 1992 i samband med utredningen om Lasermannen. Är det någon som vet om hon är i livet fortfarande? Det finns ingen kvinnlig Zaugg i Sverige som är gammal nog att vara mor till John Ausonius. Nu vet jag ju dock inte om hon bär/bar något annat efternamn. Enligt boken föddes hon 1929 och är alltså 86 år idag om hon är i livet. Det absolut mest troliga torde dock vara att hon är död. 86 år är lite högre än den genomsnittliga livslängden för svenska kvinnor idag och då måste man också komma ihåg att modern inte ens var svensk utan tysk, och tyska kvinnors genomsnittliga livslängd är lite kortare än svenska. Om någon vet med säkerhet vore det bra om ni meddelade detta!
Citera
2015-09-11, 22:50
Medlem
Modern är död, det är jag nästan säker på. Jag har ett svagt minne av att tidningarna uppgav att hon emigrerat till Tyskland (?) på 90-talet (?). Det kan hända att hon lever i Tyskland, men jag tvivlar på det.
Citera
2015-09-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Det finns en Glenn Robert Zaugg i Mjölby född 1955-10-20. Kan satsa en tusenlapp på att detta är verklighetens "Raffe", John Ausonius yngre bror. Enligt Tamas bok föddes brodern just år 1955.

Han har uppenbarligen två söner som också bor i Mjölby. Måste vara coolt att ha John A som farbror!

Men det mest intressanta är ju som någon annan skribent nämnde att brodern också var kriminell. I Tamas bok nämns detta i några korta rader. Hans brottslighet verkade ju dock vara ganska lindrig jämfört med Johns. Om någon vet mer om "Raffes" brottsliga bana vore det bra om ni meddelade detta.

Pappan (i Tamas bok kallad "Egon" vilket förmodligen också är ett fingerat namn) dog redan hösten 1978 vid en ålder av endast 51 år, enligt Gellert Tamas bok. Hans födelseår var 1927. Han var Schweizare, från den tyskspråkiga delen av landet. Exakt var han föddes nämns dock inte. Enligt boken var han en förförare och kvinnokarl av stora mått vilket också ledde till att relationen med Johns mor förstördes och ett av hans andra fruntimmer kom att begå självmord i förtvivlan över "Egons" otrohet. Detta gör att det ligger nära till hands att anta att John A kan ha åtminstone ett halvsyskon. Någon som vet?

Modern, "Hilde" i boken, var uppenbarligen i livet vid den tidpunkt då Ausonius begick sina brott. Tamas bok nämner att hon förhördes av polisen våren 1992 i samband med utredningen om Lasermannen. Är det någon som vet om hon är i livet fortfarande? Det finns ingen kvinnlig Zaugg i Sverige som är gammal nog att vara mor till John Ausonius. Nu vet jag ju dock inte om hon bär/bar något annat efternamn. Enligt boken föddes hon 1929 och är alltså 86 år idag om hon är i livet. Det absolut mest troliga torde dock vara att hon är död. 86 år är lite högre än den genomsnittliga livslängden för svenska kvinnor idag och då måste man också komma ihåg att modern inte ens var svensk utan tysk, och tyska kvinnors genomsnittliga livslängd är lite kortare än svenska. Om någon vet med säkerhet vore det bra om ni meddelade detta!

Zaugg, Emil

Lunnarp
596 00 Skänninge

Död 1/10 1978.

Kyrkobokförd (1975) i Bjälbo, Mjölby kn (Östergötlands län, Östergötland). Mantalsskriven (1975) på samma ort.

Född 19/7 1927 i Schweiz.

Gift man (18/8 1978).
Citera
2015-10-05, 07:02
Medlem
Kommer han någonsin betala 1,8 miljoner kronor till alla sina offer tro?

http://www.expressen.se/nyheter/de-a...-790-miljoner/

Citat:
Bakom miljonskulderna finns människorna som drabbats: lemlästade, traumatiserade och sörjande anhöriga.

– Det här har påverkat oss enormt, säger Mustafa Zatara, som var fem år när Lasermannen sköt hans pappa i huvudet.

– Jag kan inte se någon som helst anledning att kommentera det där, säger Thomas Olsson, Ausonius advokat, när Expressen frågar om skulden.
Citera
2015-10-05, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av free4you

Vilken j-a dum fråga! Vad f-n tror du? Naturligtvis kommer han inte att ha MÖJLIGHET att göra det! Karln är 62 år, och kommer att mucka som fattigpensionär - resten kan du räkna ut själv.
Citera
2015-12-01, 14:51
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Vilken j-a dum fråga! Vad f-n tror du? Naturligtvis kommer han inte att ha MÖJLIGHET att göra det! Karln är 62 år, och kommer att mucka som fattigpensionär - resten kan du räkna ut själv.

En fängelseplats lär kosta närmare miljonen om året så uppenbarligen ligger det mest i statens egna intresse att hålla Ausonius isolerad och se till att inte heller någon annan kan bli trovärdig och fråga om säkerhetstjänsternas ansvar i saken från början.
Citera
2016-02-20, 19:09
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av free4you

Lägg därtill en årsränta på ca 10% per år sedan den dagen brottet begicks. Han kommer alltså aldrig kunna betala tillbaka pengarna till Kronofogden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in