Citat:
Ursprungligen postat av
Termosin
Går att klara sig utmärkt utan bil där, såvida du inte kommer bo ute på vischan förstås. Som sagt, bil kostar en del och ska du huvudsakligen röra dig inom staden så tjänar du nog inte mycket tid på det.

Jag har hört att kollektivtrafiken ska vara skit där av kompisar men vad vet jag, jag kommer nog ändå köpa en bil för att jag helt enkelt vill ha en.
Citat:
Ursprungligen postat av
AX3L
Fast det var ju å andra sidan inte frågan. Svaret är att det beror på dina andra vanor och utgifter. Jag skulle säga att du absolut har råd att ha bil om du vill, men att det kanske inte kan kombineras med lägenhet för 5k i måndaden och fest lite drygt varje helg.
Det är ju det som är grejen! Lägenhet kostar, festande också så klart, jag är rätt så duktig på att spara men man vill väl ha lite roligt också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Putsch
Klart att du ska ha bil. Köp en som verkar vara pålitlig så att du inte åker på en massa dyra reparationer. En Toyota. Alla moderna japaner är bra. Strunta i status och så vidare. Du vill ha en bil som bara fungerar pålitligt, eller hur?
Jag har alltid varit intresserad av bilar och det är faktiskt en Volvo jag vill ha, och de är väl ganska bra, eller? :P Och den har väl lite "status" kanske.