Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-06-15, 13:38
Medlem
milanista22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibgms
Kurds are effectively using daesh as a patsy to carve a large chunk of Iraq for their state.., and during the years of terror they sheltered the organisers and funders of the terror campaigns in Iraq... Whilst inexplicably no one attacked them. That was explained away due to the much vaunted asaish and peshmarga... Which is nonsense. Since Kurdistan is a smuggling paradise and its as easy to have a bombing campaign there as anywhere else in Iraq.

Hahaha what a loads of BullShit
Citera
2014-06-15, 13:45
Bannlyst
lite bakgrund, irak har inte haft det lätt

General Wesley Clark: Wars Were Planned, clark talar om hur usa vill krossa vissa länder

http://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

saddam hussein var CIA

http://www.youtube.com/watch?v=xI0kT57Mp4w
Citera
2014-06-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är väl inte osannolikt att Maliki försöker återta Kirkuk (från kurderna) om krigslyckan vänder. Just nu har han dock andra och betydligt mer närliggande problem.

Jag tror att Maliki inser att Kirkuk kommer tillhöra KRG framöver och ser det som osannolikt att han kommer försöka återta staden med militära medel. Det har varit en tidsfråga sedan invasionen i princip.

Dessutom är det väldigt osannolikt att USA skulle tillåta ett sådant initiativtagande från Malikis sida. Allt tyder på att t.o.m. USA inser att en uppdelning är enda utvägen i detta skede. Jag tror att hangarfartyget är där av andra skäl än att jaga ISIL.
Citera
2014-06-15, 13:58
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Dags att alla börjar fundera lite över ISIS-svamlet.

Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/isis-ledare-vi-ska-ta-kontroll-over-hela-irak/
Även ögonvittnen uppger att det just nu är lugnt i Mosul men att de skräms av att Isis skickat ut nya regler som bygger på strikta shariaregler där stöld leder till avhuggen hand och krav om att kvinnor ska bära lösa kläder.

- Vi är muslimer och vi tror på dessa regler, säger Sheik Ali Abu Taher.

En av reglerna är att alla som kallar den nya ledningen för Isis kommer att bestraffas med piskrapp.

- Namnet Isis är ett påhitt av regimen i Bagdad och det har inget med revolutionen att göra, påpekar Sheik Ali Abu Taher.

Han säger att det är fokus på Isis men att majoriteten av de som tog kontrollen var irakier. De är tacksamma mot Isis som kom för att hjälpa dem men nu har irakier kontrollen, hävdar han.

- Vi är 95 procent irakier som utfört revolutionen men de andra är viktiga och vi tackar för att de bidragit till Iraks befrielse, säger han.

Det cirkulerar rykten och intervjuer på webben som säger att Saddams gamla soldater är inblandade. Bland annat en intevju med Saddams dotter Raghad där hon bekräftar.

En sak är säker.
Ingen sekteristisk organisation kommer att lösa problemen i irak.
De kommer bara att skapa sekteristiskt inbördeskrig, som tex den shiamuslimska idioten Maliki som inte kunde låta bli att sätta in militären mot sunnimuslimer. Maliki är inte lösningen på problemen, han är orsaken till det sekteristiska inbördeskriget. Han och hans sekteristiska parti måste bort för att irak skall bli av med inbördeskriget.

En fredlig lösning i irak är att förbjuda alla sekteristiska partier och ordna ett nytt val till parlamentet. Upplösa alla regionala sekteristiska parlament.
Men eftersom araber verkar vara idioter som hade chansen att rösta bort de sekteristiska partierna men istället gjorde tvärtom, så återstår väl bara en våldsam lösning
Att det gamla Bath-partiet återuppstår och gör revolution och sopar undan alla de splittrande sekteristiska idioter som USA hjälpt till att installera. Samtidigt en bekräftelse på att demokrati inte funkar bland idioter.

Om revolutionärerna mest är 95% gamla Bath-partister och militärer och under förutsättning att de visar sig värdiga att styra hela irak så har de mitt stöd att fortsätta att sopa undan de sekteristiska idioterna från makten.
Endast de som visar sig toleranta mot alla religiösa grupper, är värdiga att styra ett enat irak. Men det är fortfarande frågetecken kring vem som är inblandade i revolutionen. Hoppas att det är folk som kan ena irak och göra landet starkt igen.

Att regimens soldater uppför sig som korrumperat luder beror väl mest på att USA varit inblandade i att rekrytera de mest lättköpta förrädarna i irak.
Dvs bara en massa högervridna lättköpta kriminella gangsters vars högsta prioritet är att fylla fickorna med pengar. Men de lägger benen på ryggen om det blir riktig strid mot annat än obeväpnade bondlurkar.
Maliki verkar panik-desperat när han vädjar till frivilliga oerfarna dumskallar att ansluta sig till strid mot stridserfaret folk från ISIS och Saddams gamla arme. Köttkvarnen gör slut på dem fort.
Och endast flyg från USA, iran, turkiet utgör något hot mot revolutionen.

Tumregeln är att USA nästan alltid är i förbund med en massa gangsters och korrumperat folk. Därav de odugliga soldaterna i irak.

I afghanistan har de liknande problem med spöksoldater som existerar på papperet, men inte finns i verkligheten.
Befälen kammar i grova pengar för löner till dessa soldater som inte finns. Varför är folk förvånade över odugligheten, kriminaliteten och korruptionen hos allt skit som USA rekryterar och är i förbund med ?
Senast redigerad av WriteMasterTM 2014-06-15 kl. 14:02.
Citera
2014-06-15, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
Dags att alla börjar fundera lite över ISIS-svamlet.

Det cirkulerar rykten och intervjuer på webben som säger att Saddams gamla soldater är inblandade. Bland annat en intevju med Saddams dotter Raghad där hon bekräftar.

En sak är säker.
Ingen sekteristisk organisation kommer att lösa problemen i irak.
De kommer bara att skapa sekteristiskt inbördeskrig, som tex den shiamuslimska idioten Maliki som inte kunde låta bli att sätta in militären mot sunnimuslimer. Maliki är inte lösningen på problemen, han är orsaken till det sekteristiska inbördeskriget. Han och hans sekteristiska parti måste bort för att irak skall bli av med inbördeskriget.

En fredlig lösning i irak är att förbjuda alla sekteristiska partier och ordna ett nytt val till parlamentet. Upplösa alla regionala sekteristiska parlament.
Men eftersom araber verkar vara idioter som hade chansen att rösta bort de sekteristiska partierna men istället gjorde tvärtom, så återstår väl bara en våldsam lösning
Att det gamla Bath-partiet återuppstår och gör revolution och sopar undan alla de splittrande sekteristiska idioter som USA hjälpt till att installera. Samtidigt en bekräftelse på att demokrati inte funkar bland idioter.

Om revolutionärerna mest är 95% gamla Bath-partister och militärer och under förutsättning att de visar sig värdiga att styra hela irak så har de mitt stöd att fortsätta att sopa undan de sekteristiska idioterna från makten.
Endast de som visar sig toleranta mot alla religiösa grupper, är värdiga att styra ett enat irak. Men det är fortfarande frågetecken kring vem som är inblandade i revolutionen. Hoppas att det är folk som kan ena irak och göra landet starkt igen.

Att regimens soldater uppför sig som korrumperat luder beror väl mest på att USA varit inblandade i att rekrytera de mest lättköpta förrädarna i irak.
Dvs bara en massa högervridna lättköpta kriminella gangsters vars högsta prioritet är att fylla fickorna med pengar. Men de lägger benen på ryggen om det blir riktig strid mot annat än obeväpnade bondlurkar.
Maliki verkar panik-desperat när han vädjar till frivilliga oerfarna dumskallar att ansluta sig till strid mot stridserfaret folk från ISIS och Saddams gamla arme. Köttkvarnen gör slut på dem fort.
Och endast flyg från USA, iran, turkiet utgör något hot mot revolutionen.

Tumregeln är att USA nästan alltid är i förbund med en massa gangsters och korrumperat folk. Därav de odugliga soldaterna i irak.

I afghanistan har de liknande problem med spöksoldater som existerar på papperet, men inte finns i verkligheten.
Befälen kammar i grova pengar för löner till dessa soldater som inte finns. Varför är folk förvånade över odugligheten, kriminaliteten och korruptionen hos allt skit som USA rekryterar och är i förbund med ?

Det fetmarkerade, ta en titt på ISIS promo filmer (d.v.s filmer dom själva med glädje visar världen, inte något någon har smygfilmat dom med och dom ber om ursäkt och straffar gärningsmännen) och sen berätta om du tycker dom är värdiga att styra?
Citera
2014-06-15, 14:25
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Det fetmarkerade, ta en titt på ISIS promo filmer (d.v.s filmer dom själva med glädje visar världen, inte något någon har smygfilmat dom med och dom ber om ursäkt och straffar gärningsmännen) och sen berätta om du tycker dom är värdiga att styra?

95% gamla Bath-partister och Saddams gamla militärer.

Hur kan du få det till ISIS ?
Citera
2014-06-15, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
95% gamla Bath-partister och Saddams gamla militärer.

Hur kan du få det till ISIS ?

Jag kanske inte riktigt förstod vad du menar, 95% av dom som intog Mosul och liknande VAR gamla Bath-partister och Saddams gamla militär? Jag är fullt medveten om att en stor del av ISIS är folk från Saddams psykopatiska militär, dom är ISIS nu, menar du alltså att ISIS samarbetar med Bath-ideologin och dom kämpar tillsammans? ISIS dödar allt och alla som inte håller med dom, det har dom bevisat gång på gång.
Citera
2014-06-15, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deppshit
Haha va patetisk du är ibgms. Aka shia-irak-iran. Det är så typiskt att du ska sprida tveksam anti-kurd propaganda, så här har du hållit på i flera år din meningslösa tidsfördriv. När tog du över stafett pinnen från joghd som även han har 5 random bokstäver i sitt nick ? Va inte orolig iranska kurdistan står på tur efter Irak.
Hon är en åsna, sluta slösa din tid på henne!
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Terror staten Iran kommer förr eller senare att falla och då kommer Balocher, Kurder och andra folk att bryta sig loss ur Shia pedofilen Khomeinis land.

Några saker som shiitiska imamer säger

Ni är smutsigare än Wahabiter just för att ni är hycklare, ni kastar sten i glashus när ni är själva pedofiler precis som era bröder(salafister, Wahabiter)
Hear hear..

Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Har aldrig förstått mig på er araber. Ni dödar ert egna folk utan en smula skam från den nationalistiska aspekten.

Jag är sunni-muslim och alban. Men inte fan halshugger jag människor, eller för den delen mina EGNA människor heller. Vad är detta för ofattbar tyranni gentemot sina egna? Något är fel med er som folkgrupp, något som inte har med religion att göra överhuvudtaget, utan mer som en raslig grej.

Det som serberna gjorde mot bosnierna i Bosnien och albanerna i Kosovo gör ni araber på varandra. Slakta något annat folk istället för ert egna om ni ändå blir så jävla påtända av slakteri.
Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2014-06-15, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Har aldrig förstått mig på er araber. Ni dödar ert egna folk utan en smula skam från den nationalistiska aspekten.

Jag är sunni-muslim och alban. Men inte fan halshugger jag människor, eller för den delen mina EGNA människor heller. Vad är detta för ofattbar tyranni gentemot sina egna? Något är fel med er som folkgrupp, något som inte har med religion att göra överhuvudtaget, utan mer som en raslig grej.

Det som serberna gjorde mot bosnierna i Bosnien och albanerna i Kosovo gör ni araber på varandra. Slakta något annat folk istället för ert egna om ni ändå blir så jävla påtända av slakteri.

Ta det med araberna som halshugger folk då? Finns gott om jihadist forums där du kan ställa frågorna om varför dom gör som dom gör, jag garanterar dock inte att du kommer få ett svar som du lär förstå, jag tror inte dom själva riktigt förstår varför dom gör det. Är själv Iranier och har blivit trött på att få höra just den meningen "Varför slaktar ni araber varandra", det är ganska tydligt att den ena sidan är brutalt psykopatiska och dödar människor för skojs skull medan den andra sidan försvarar sig.
Citera
2014-06-15, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibgms
kurder defekterade från mosul och gav staden till isis. isis i sin tur säger att kurderna har rätt tll sina områden, dvs dom kommer inte att fokusera på kurderna, utan bara shia områden.

fyfan vad motbjudande beteende av kurder. sluter en pakt med djävulen (isis) för att det gynnar kurdiska intressen. fast historiskt har kurder varit värre salafister än isis så egentligen är det inte konstigt. dock äckligt beteende efter allt shia muslimerna gjort för dem.

vi vet att kurder önskar förstörelse, lidande och krig överallt. det är vad kurder livnär sig på. och du stoltserar med detta? fyfan vad äcklig du är.

kurder vill inget annat än att usa ska bomba iran och döda hundratusentals civila bara så att man ska tjuva land som inte tillhör dem. så jävla äcklande.
men släpp dina drömmar, ni kurder kommer aldrig att kunna ta 1 cm från iran

Hur mycket Opium har du fått i dig?

Din iranie, sen när har kurderna varit som ISIS? Kan du ge mig en bild eller film där du ser att kurder handlar som ISIS? Sist jag kollade var det turkarna som poserade stolt med halshuggna kurder, för att de talade sitt språk? Iran som hängde kurder pga deras politiska tro, Bath partiet som torterade kurderna lik ISIS för att kurderna inte skrev på att de var Bathister.

Om vi ska tala om kurdisk historia har dom i flera decennier blivit attackerade från fyra olika håll, nu reser dom sig och det skrämmer dig att en ny Israel födds där nere så nära Iran och araberna, du är rädd att USA och Israel (alltså resten av världen) kommer vara på kurdernas sida, det skrämmer dig att det är en tidsfråga när kurderna kommer knacka på Irans dörr och kräver dom inavlade mullorna att det är dags att ge tillbaka det som tillhör dom. Kurderna är inte längre ensamma, länge har dom lidit och länge fick dom vänta, nu är deras tid här för att sätta sitt fotfäste på kartan för alltid.

Den största djävulen är iran, de ligger bakom och finansierar all jävla terrorism som utförs av just muslimer, iran är det land som gömmer alla som sedan ploppar upp från ingenstans.

Förhoppningsvis kommer Iran inom en snar framtid bli värre än Afghanistan, ni är ett fruktansvärd folkgrupp och parasiter här i Sverige. Ni ser ner på turkar, araber, afghaner och kurder, vet inte någon som gillar iranier.

För inte så längesen hitta jag en sida om kurderna och dess historia, tyvärr hittar jag inte den men jag ska finna den och länka den. Det var det X antal oberoende historiker från bland annat England, USA och Frankrike. Har ingen betydelser egentligen vad jag säger om vad som stod då jag inte har källan tillgänglig men det gav mig en bild om varför just iranier har en sån hat mot kurder.
Senast redigerad av TheSonsOf 2014-06-15 kl. 14:48.
Citera
2014-06-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Enligt expressen så sa han detta igår:

- Det är problematiskt om det varit strider med kurderna, det vill vi undvika. De är våra bröder, säger Sheik ali Abu Taher.

http://www.expressen.se/nyheter/isis-ledare-vi-ska-ta-kontroll-over-hela-irak/

Det här säger allt om varför Mosul föll i ISIS händer så jävla snabbt och utan motstånd.
Citat:
Al-Hassan Fawez, 14, student, Mosul: "Vi lämnade Mosul när det började explodera men jag var inte rädd. Det var ju säkerheten som kom. Jag vill bli läkare och det hade jag nog inte kunnat med Maliki vid makten." Foto: Terese Cristiansson

Citat:
Nameiz Fawaz, 44, affärsmän, Mosul: "Vi lämnade Mosul när stridigheterna började. Två bilbomber smällde runt mig och en av dem skadade min bil. Men vi är glada för den nya regimen. Jag hoppas att USA inte kommer för de gjorde inget bra här sist." Foto: Terese Cristiansson

Saddam-anhängare hela bunten o dem lämnade över staden till en baathist. Skulle inte förvåna om de tar upp mot irakiska armén när de tågar in i Mosul..
Citera
2014-06-15, 15:12
Medlem
Reguluss avatar
Tony Blair: Väst måste intervenera i Irak

Efter att igår ha konstaterat att kaoset i Irak inte beror på Bush och Blairs invasion för 11 år sedan kräver Blair nu en ny västlig intervention i Irak:

Tony Blair: west must intervene in Iraq

http://www.theguardian.com/politics/2014/jun/15/tony-blair-west-intervene-iraq-isis-military-options

Blair was speaking on UK morning TV shows after writing a lengthy essay setting out how to respond to the Iraq crisis, including his belief that the invasion of Iraq in 2003 was not the cause of the country's implosion.

He said: "It is in our interests for this jihadist extremist group to be stopped in its tracks. I understand entirely why people say 'it is nothing to do with us and I don't want to hear about it'."

Blair skyller också kaoset i Syrien på att man inte intervenerade där:

"It is vitally important that we realise what is at stake here and act. We are going to have to engage with it or the consequences will come back on us as we see in Syria today.

"The best policy for us to realise that whatever form of intervention we choose is going to be difficult but it's better than the alternative.

Andra brittiska socialdemokrater håller inte med:

His remarks drew criticism from Labour's former international development secretary Clare Short, who accused Blair of behaving like an American neocon, adding he had been consistently "wrong, wrong, wrong about Iraq".

She said western interventions created more tension, anger and bitterness in the Middle East, adding the invasion of Iraq "was done in such a deceitful way and with a lack of preparation for what was going to happen afterwards".

Short konstaterar lakoniskt:

She said: "More bombing will not solve it, it will just exacerbate it".

Den brittiska regeringen tycks dock förbereda någon typ av intervention:

In London, government officials confirmed that British military personnel could be deployed in Iraq to help tackle the growing threat to the stability of the region from Isis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in