Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-06-12, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zinava
KRG kommer inte annektera hela Nineveslätten utan referendum.

Men du skriver att KRG styr över områden där kurder utgör majoritet vilket inte stämmer då de ockuperat Ninevehslätten sedan 2004 trots att de definitivt inte utgör majoritet där. Dessutom reste de en kurdisk flagga i staden Alqosh vilket också motsäger dina påståenden
Citera
2014-06-12, 17:18
Medlem
bernad_laws avatar
Ett ton varningar utdelade och jag har hur mycket som helst på lager om detta svammel fortsätter. /Mod
Citera
2014-06-12, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst går det att köra Irakkriget som favorit i repris. Förutsatt att den amerikanska ekonomin tål att man kastar ytterligare några triljoner dollar i sjön, förstås.

Och det är såklart inte särskilt realistiskt :/

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Finns det en kristen milis med mer änn 800 man som kan skydda miljonstaden Mosul? Varför ska USA behöva gå in?

Ja, det finns assyriska miliser. Dock är det inte Mosul vi pratar om här (som domineras av sunnimuslimer), utan det är Ninevehslätten som åsyftas.
Citera
2014-06-12, 17:25
Medlem
Citat:
Alla vet att svaret på "kurdfrågan" är att ge Kurder självständighet, men det är omkringliggande ländernas girighet som hindrar detta. Och du talar om för mig om äcklig attityd!?

Jo.. Sno åt er land tills länderna går med på att ge er självständighet? Det är väl helt jävla uppenbart att inget land vill ge bort mark till en folkgrupp som gör anspråk på landet. Skulle kurder gå med på om assyrier skulle ta över delar genom att bli en majoritet & sedan göra anspråk på landet?

Citat:
Ursprungligen postat av milanista22
Haha din råtta, märks att du darrar så fort nån nämner kurder. Bara för att du säger så, hoppas jag innerligt att det blir kaos i iran och turkiet också.

Och hållkäften ingen sagt att hela världen är kurdistan din inkompetenta idiot.

Ännu en separistkurd med judementalitet. Ni tycks samlas på Konflikten i Syrien-trådem och denna. Snart kommer ni väl hoppa in i en EU-tråd och påstå att hela EU egentligen är ert.
Du tycks darra av ilska för vad jag har att säga.. Är separistkurder + ingen moral en öm punkt för dig?
Än en gång så stärks min poäng om att ni har en äcklig attityd & ingen moral när ni önskar krig i andra länder.

Ingen har sagt att hela världen är Kurdistan.. Än. Det kommer..

Btw, sagt det i ett tidigare inlägg.. Jag gillar kurder, men det är separistkurderna utan moral är dem jag ogillar.
Citera
2014-06-12, 17:29
Medlem
SmokeOns avatar
Det finns ju absolut ingen lösning på det här. En handfull aktörer som alla kommer göra sitt yttersta för att roffa åt sig territorium och olja. Lika opportunistiska som crackmissbrukare och lika ärliga som nigerianska scammers. Ur denna helvetesgryta kommer det emittera miljontals flyktingar under de kommande åren och oroligheterna kommer garanterat att sprida sig till grannländerna.

Det enda rationella är att göra sig oberoende av ökenoljan och karantänisera hela regionen med en hög och tjock mur.

Har helt tappat hoppet kring detta
Citera
2014-06-12, 17:33
Medlem
zinavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afatsumo
Jo.. Sno åt er land tills länderna går med på att ge er självständighet? Det är väl helt jävla uppenbart att inget land vill ge bort mark till en folkgrupp som gör anspråk på landet. Skulle kurder gå med på om assyrier skulle ta över delar genom att bli en majoritet & sedan göra anspråk på landet?

Ännu en separistkurd med judementalitet. Ni tycks samlas på Konflikten i Syrien-trådem och denna. Snart kommer ni väl hoppa in i en EU-tråd och påstå att hela EU egentligen är ert.
Du tycks darra av ilska för vad jag har att säga.. Är separistkurder + ingen moral en öm punkt för dig?
Än en gång så stärks min poäng om att ni har en äcklig attityd & ingen moral när ni önskar krig i andra länder.

Ingen har sagt att hela världen är Kurdistan.. Än. Det kommer..

Btw, sagt det i ett tidigare inlägg.. Jag gillar kurder, men det är separistkurderna utan moral är dem jag ogillar.

Då får "assyrier" se till att bli majoritet i ett tillräcklig stort område för att de ska kunna ha en framtid som en suverän stat till att börja med.

Och sen ang att du gillar Kurder: Du blir inte mer trovärdig ifall du passar på att slicka kurdröv
Citera
2014-06-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Vänta här nu,

Var det inte USA som startade skiten från början? Sedan drog dom sig ur och började stödja islamister i Libyen, Egypten och Syrien. Och nu har samma islamister börjat ta över Irak igen? Vilken djävla NWO-soppa alltså!

Men men, Reinfeldt kommer snart gå ut och säga att alla irakier får PUT.

Ett tillägg till ditt inlägg;
Ett av islamistgrupperna de stödde/stödjer i Syrien är en terroristgrupp som krigade mot USA under Irak-kriget. AiQ, numera känt som ISIS.

Oh the fucking irony, right?

Citat:
Och sen ang att du gillar Kurder: Du blir inte mer trovärdig ifall du passar på att slicka kurdröv

Kunde inte bry mig mindre om vad en separistkurd tycker om mig, tänkte bara passa på att klargöra att jag vet att alla kurder inte saknar moral, att jag vet att det finns genuina kurder som faktist har moral. Ville självklart påpeka att jag gillar dem & inte känner någon förakt för kurder, just för att din lilla kurdbroder milanista kallade mig kurdhatare.
Senast redigerad av afatsumo 2014-06-12 kl. 17:39.
Citera
2014-06-12, 17:42
Medlem
zinavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwtwftgs
Men du skriver att KRG styr över områden där kurder utgör majoritet vilket inte stämmer då de ockuperat Ninevehslätten sedan 2004 trots att de definitivt inte utgör majoritet där. Dessutom reste de en kurdisk flagga i staden Alqosh vilket också motsäger dina påståenden

Nej, jag skrev oljefälten! Men nu har peshmerga kontroll över alla "disputed areas" och lär hålla referendum så att folket själva får bestämma vilka de ska styras av. Enligt all logik har KRG handlat rätt, det hade inte varit särskilt smart att låta araber ta hand om kurders säkerhet. Bisarrt hur mycket ni hatar KRG då ni egentligen inte hade haft en chans utan dem.

Denna tråd blev plötsligt tramsig då ni fokuserar mer på att hata på kurder än att diskutera sakligt. Nu ska jag ta mig till en nice bar och invänta VM, hej!
Senast redigerad av zinava 2014-06-12 kl. 17:44.
Citera
2014-06-12, 17:58
Medlem
zinavas avatar
Hoppas att detta stämmer!

Unconfirmed reports: #ISIS second in command Omar al-Shishani has been killed by a #Kurdish sniper in #Mosul. https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/1623701_1421138951504892_8989352997822404913_n.jpg
Citera
2014-06-12, 18:07
Medlem
zinavas avatar
fotboll och bira får vänta en stund till, det här var för roligt.

Kurdistan Region president chief of staff: Baghdad has contacted us, but deadline passed. #twitterkurds
Citera
2014-06-12, 18:12
Medlem
Citat:
Hoppas att detta stämmer!

Unconfirmed reports: #ISIS second in command Omar al-Shishani has been killed by a #Kurdish sniper in #Mosul. https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/1623701_1421138951504892_8989352997822404913_n.jpg

Terroristen som blivit ''dödad'' flest gånger? Nee han lever än ska du se.
Jämför ögonbrynet från den bilden när han stiger ut från humveen, Omars öron verkar också vara mer spetsiga.
Citera
2014-06-12, 18:15
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Eller så är det dags för amerikanarna att släppa Fat Man II och Little Boy II och bomba en stor jävla krater i hela Mellanöstern.

Det skulle fanimig vara det bästa som kan hända! Allt annat verkar vara verkningslöst och dom fattar inget annat än nukes!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in