Resultat: Stängd på grund av missbruk
0%
röster
2014-10-06, 23:33
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Det är till stor del shia arabernas fel att IS är så aggressiva.
Shia araberna förtryckte alla minoriteter i Irak, sunni araber blev uteslutna ur allting och fasades ut ur armén och blev fängslad, torterade och rånade.

Bagdad ger ännu mer vapen i händerna på en annan terror grupp och kallar dom för peace brigade.

Smutsigt.
Och vems fel är det att "Shia araberna" är så aggressiva? "sunni araberna"? - jaha, då börjar vi om igen. Vems fel var det då att "sunni araberna" var så aggressiva? Lägg av nu o skyll runt. Har man mist sina nära så är det inte svårt i Irak att få tag på vapen och hämnas[OBEROENDE FOLKGRUPP]. Videos som dessa läggs upp på nätet frekvent. Vid det här laget borde du ha lärt dig att vara mer kritisk. Och då börjar man undra vad du sysslar med när du postar såna inlägg.
Citera
2014-10-06, 23:39
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eraser2014
Du är så jävla smutsig måste jag säga! Dom som förtrycker minoriteter är och har alltid varit peshmerga som dödade turkmener och araber i kirkuk! Din jävla hjärntvättade terrorist du skyller på shia muslimer när det egentligen är sånna som du som vill dela upp islam och turkarna tillsammans med Israel och gulfstaterna som ligger bakom allt detta! Och en sak jag är shia muslim irakier jag har en farbror som är major i irakiska armen och många av mina kusiner är soldater och jag har även en kusin som tidigare var polischef under saddams regim. Dom som inte får vara med i armen eller i någon annan post är saddam trogna millitärer. Och när det gäller sunni araberna om du visste något om vad du pratar om så hade du hört att sunni muslimerna fick inte vara med i armen av deras sunni muslimska ledare inte av regeringen! Deras sunni muslimska ledare sa till dom nej gå inte med i armen dom är iranier så sa dom och istället så valde dom idioterna att sammarbeta med al Qaida 2006 och 2007 i det blodiga kriget som var då! Och nu är samma personer med i isis! Jävla idiot fråga kristna och turkmener vilka dom väljer sunni araber/kurder eller regeringen då kommer du få svar som jag ska konvertera till shia islam hellre än att bo granne med dom andra idioterna! Och om du jämnför hur flyktingarna har det i kurdiska delen med hur dom har det i Bagdad, najaf eller karbala så är det som natt och dag! I kurdiska delen bor dom i tält dom får inte ens komma till Kurdistan och dom har ingen mat och inga pengar och plus att FN är där och hjälper dom men om du drar och tittar på Bagdad och najaf och karbala så får dom bo hos andra irakier eller så får dom i hotel eller lägenhet och dom får bidrag av regeringen till mat och annat plus sjukvård och skola! Du är en jävla idiot som bara vill svartmåla shia muslimer för att ditt folk är hyenor och ociviliserade Åsne ryttare med låg kunskap i skolan och i allt annat!

Det var just Peshmerga som drog till Kerkuk och försvarade staden och folket där.

Irakiska armén drog sig från Kerkuk precis som dom gjorde i resten av halvan av Irak.

Maliki skickade en förfrågan till KRG om att skicka Peshmerga för att skydda Kerkuk och det var så det gick till.

Och flyktingfrågan så är det upp till 2 miljoner flyktingar i KRG medans dom själva bara är ca 4.9 miljoner medans upp till 120.000 är nere i Bagdad området i slutet på augusti.
Precis som du sa är det natt och dag.
Samma i KRG, folk bor i skolor, hemma hos folk, ute i parker, därför att det är 2 miljoner flyktingar, till och med i Turkiet bor dom i tält trots lugnet.

Lita aldrig på Shia Bagdad, Irans långa naglar.

Irak har aldrig varit enat så länge araber har styrt med sekteristiska agendor.

Dom Kristna ledarna i Irak har gjort klart för allmänheten var dom står, dom stödjer ett fritt Kurdistan och vill ingå i Kurdistan om det skulle bli val om saken, dom har intresse i ett Kurdistan.

Hela västvärlden har beskrivit KRG som väldigt tolerant mot alla minoriteter och religiösa utövare utan särbehandling.
Och är klassad som säkraste platsen i Irak sedan 2003.
Där av blomningen av ekonomin som jämförs med Dubai.
Ekonomin växer i snabbare takt än Dubai.

Har källor på allt det här.
Citera
2014-10-06, 23:42
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Sunnimuslimen Saddam Hussein körde över kurderna och shiamuslimerna, ändå väljer du och skylla ISIS aggressivitet på shiamuslimerna. Du är ju inte lite dum du.

Det är precis det jag säger.
Dom som styr idag och shia milisen är inte bättre än dom förra.
Dom styr med sekteristiska agendor!
Det går inte ha dessa i spakarna.
Citera
2014-10-06, 23:49
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Hahahhahha du vet om att generalerna som gav order att lämna posten är kurder va? Kurder som blev köpta av tarazani och när det gäller Mosul så är de folket som har sig själv att skylla på dom är så jävla maktsugna att dom välkomnade isis och krigade mot armen i början men sen när do. Märkte att isis är ett hot mot dom också så började dom lipa! Så innan du spekulerar så ta reda på fakta lilla gubben. Jag är från Irak jag är shia muslim och jag läser Mellanöstern politik och jag har släktingar som är med i armen så jag vet vad jag pratar om! Och jag kan säga dig att tarazani är den största förrädaren som säljer sitt folks olja till Israel och Turkiet. Och som släpper in mossad agenter i sitt hem. Jag kan säga dig också att den irakiska regeringen och bashar al assad och iran är oerhört förbannade på förädRen tarazani som har låtit sig själv utnyttjas av israelerna och dom kommer hämnas på kurderna. Det är många sunni muslimska irakier i regeringen som skyller allt på kurderna och vill dra av bidragen dom får för detta så du vet!

Jag vet att Mosul folket välkomnade IS.
Utan folkets stöd där så skulle IS aldrig kunnat ta Mosul.

Iraks armé drog och gjorde inte saken bättre.
Vill dra av bidraget?

Vilket bidrag? Har inte fått ett enda öre sedan februari månad och du som läser politik vet inte ens detta. Skrattretande.
Bidraget du kallar är inget bidrag, det är en paragraf i konstitutionen som ger KRG rätten av 17%.
Den summan har Bagdad utnyttjat som utpressning för att få som dom vill politiskt.
Som vanligt alltså, smutsiga regeringen fifflar ännu engång.
Citera
2014-10-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Jag vet att Mosul folket välkomnade IS.
Utan folkets stöd där så skulle IS aldrig kunnat ta Mosul.

Iraks armé drog och gjorde inte saken bättre.
Vill dra av bidraget?

Vilket bidrag? Har inte fått ett enda öre sedan februari månad och du som läser politik vet inte ens detta. Skrattretande.
Bidraget du kallar är inget bidrag, det är en paragraf i konstitutionen som ger KRG rätten av 17%.
Den summan har Bagdad utnyttjat som utpressning för att få som dom vill politiskt.
Som vanligt alltså, smutsiga regeringen fifflar ännu engång.

Jag vet att dom inte får bidrag längre och dom ska inte ha något bidrag framöver heller enligt mig för dom är ju inte irakier! Vill du veta varför dom drog av bidraget? Jo för att dom hade isis ledarna i Kurdistan när isis först krigade i anbar området mot armen. Och den där tarazani gömde al nuajafi som låg bakom mord och tortyr på oskyldiga människor i Bagdad och resten av Irak och han hade snott miljoner av statskassan och sen flydde han till tarazani som gömde honom säkert hos nästa vännerna mossad haha.
Citera
2014-10-07, 00:21
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Jag vet att dom inte får bidrag längre och dom ska inte ha något bidrag framöver heller enligt mig för dom är ju inte irakier! Vill du veta varför dom drog av bidraget? Jo för att dom hade isis ledarna i Kurdistan när isis först krigade i anbar området mot armen. Och den där tarazani gömde al nuajafi som låg bakom mord och tortyr på oskyldiga människor i Bagdad och resten av Irak och han hade snott miljoner av statskassan och sen flydde han till tarazani som gömde honom säkert hos nästa vännerna mossad haha.

Stick Du också, det är väldokumenterat att KRG varnade Bagdad och USA om IS framfart 6 månader innan Mosul togs över.

Alla sket i det och ignorerade det, kolla resultatet av all ignorans.

Kurds tried to get Iraq Prime Minister Nouri Al-Maliki to do something about ISIS - particularly on the danger posed to the northern city of Mosul - as the Sunni militants gathered strength in Iraq while fighting against Syrian President Bashar Assad's regime.

“We just offered him a joint operation almost six months ago,” Barzani said. “He just refused that. He said everything is fine, there is no problem, everything is under control.”

http://www.nbcnews.com/storyline/iraq-turmoil/kurdistans-prime-minister-we-warned-u-s-about-isis-iraq-n137686

tried to warn Obama and Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki that ISIS was planning a blitz across northern and western Iraq. Barzani even proposed a joint military operation against ISIS by American, Iraqi, and Kurdish forces.
What did Obama do? He never even responded to the warnings or the offer.

http://www.ijreview.com/2014/06/150596-oops-kurds-warned-obama-isis-months-ago/

Jävla shia ledda Bagdad tillsammans med USA lät allt detta ske.

Kurdistan försökte stoppa allt detta i tidigt skede och erbjöd om att ingå i en koalition tillsammans bekämpa hotet men blev avfärdade.
Citera
2014-10-07, 00:58
Medlem
bernad_laws avatar
Lugna ned det sekteristiska svamlet nu, varningar utdelade. /Mod
Citera
2014-10-07, 09:02
Medlem
Nu när IS bokstavligen krigar på gränsen mot Turkiet, kommer jättelandet att ingripa eller är det nåt mystiskt med hela IS-Erdogan-grejen?
Citera
2014-10-07, 09:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Nu när IS bokstavligen krigar på gränsen mot Turkiet, kommer jättelandet att ingripa eller är det nåt mystiskt med hela IS-Erdogan-grejen?

De kommer inte ingripa för att hjälpa kurderna nej. Det finns ingen sådan vilja, bara viljan att ljuga om att en sån vilja finns. Turkiet visar i handling att de stödjer ISIS, Erdogan är en islamist som stödjer muslimska brödraskapet och liknande terrorister och tanken på ett kalifat liknar hans drömmar om ett nytt muslimsk ottomansk imperium. Vad den turkiska armén har för synpunkter och åsikter har vi inte hört, de har haft makt i turkiet under många år och har garanterat att landet inte förvandlats till en tokig islamiststat och har Erdogan grepp om militären nu? Kommer de vilja riskera sin liv för honom och hans skumma planer vad gäller främst Syrien? Nu är den här tråden om Irak och i den frågan så kan man undra om de vapen Tyskland skickat till Iraks kurder kommer användas mot den turkiska armén om turkarna attackerar kurderna i Syrien och vad det kommer ha för konsekvenser inom NATO. NATO har vad jag vet inte kunnat använda turkiets baser för insatser i Irak sjukt nog.
Citera
2014-10-07, 11:24
Medlem
tigersaid86s avatar
IS öppnar konsulat i Turkiska Istanbul.

Britterna och kurderna har med all rätt att kritisera Turkiet och ha starka misstankar om Turkiet i den här konflikten.

On Wednesday the so-called Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) claimed that it had opened its first diplomatic consulate in Istanbul.

Oficial source in the government anonymously stated that Turkey is developing formal relations with ISIS following al-Tunsi’s announcement that ISIS has opened a consulate in Istanbul.

According to Turkish daily Aydinlik, the consulate will provide consular services for all who wish to join the group, send money funds, and will pay the hospital fees of all wounded militants who traveled to Turkey to receive medical treatment.

Twitter kontot som publicerade adress och information om lokaliseringen av konsulatet blev bortplockad.

http://www.iraqinews.com/arab-world-news/isis-opens-diplomatic-consulate-istanbul-turkeys-president-denies/

För många skumheter har pågått och pågår.
För mycket.
Senast redigerad av tigersaid86 2014-10-07 kl. 11:34.
Citera
2014-10-07, 13:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Hur tror de att den stat de strävar efter ska kunna hålla i framtiden? Scenario: IS tar kontroll över ett stort stycke land, "bildar" kalifat. Det blir ju världens enklaste måltavla? Omringa och bomba sönder.

Förlitar man sig på att hota bort angrepp? "Om ni bombar vår stat bombar vi era tunnelbanor"? Jag kan verkligen inte se hur ett kalifat skulle hålla...
Citera
2014-10-07, 13:41
Medlem
tigersaid86s avatar
3 distrikt är tagna av IS men kurdiska flaggan vajar ännu centralt.

Kurdisk tjänsteman säger att det är antingen dom som kommer förintas eller vi.

Koalitionen har bombat runt kobane något, resultatet vet ingen ingenting om.

Kobane är en stor stad med en väldigt strategiskt placering.
Staden är ivägen för enklare rekrytering och smuggling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in