Citat:
Ursprungligen postat av
Eraser2014
Du är så jävla smutsig måste jag säga! Dom som förtrycker minoriteter är och har alltid varit peshmerga som dödade turkmener och araber i kirkuk! Din jävla hjärntvättade terrorist du skyller på shia muslimer när det egentligen är sånna som du som vill dela upp islam och turkarna tillsammans med Israel och gulfstaterna som ligger bakom allt detta! Och en sak jag är shia muslim irakier jag har en farbror som är major i irakiska armen och många av mina kusiner är soldater och jag har även en kusin som tidigare var polischef under saddams regim. Dom som inte får vara med i armen eller i någon annan post är saddam trogna millitärer. Och när det gäller sunni araberna om du visste något om vad du pratar om så hade du hört att sunni muslimerna fick inte vara med i armen av deras sunni muslimska ledare inte av regeringen! Deras sunni muslimska ledare sa till dom nej gå inte med i armen dom är iranier så sa dom och istället så valde dom idioterna att sammarbeta med al Qaida 2006 och 2007 i det blodiga kriget som var då! Och nu är samma personer med i isis! Jävla idiot fråga kristna och turkmener vilka dom väljer sunni araber/kurder eller regeringen då kommer du få svar som jag ska konvertera till shia islam hellre än att bo granne med dom andra idioterna! Och om du jämnför hur flyktingarna har det i kurdiska delen med hur dom har det i Bagdad, najaf eller karbala så är det som natt och dag! I kurdiska delen bor dom i tält dom får inte ens komma till Kurdistan och dom har ingen mat och inga pengar och plus att FN är där och hjälper dom men om du drar och tittar på Bagdad och najaf och karbala så får dom bo hos andra irakier eller så får dom i hotel eller lägenhet och dom får bidrag av regeringen till mat och annat plus sjukvård och skola! Du är en jävla idiot som bara vill svartmåla shia muslimer för att ditt folk är hyenor och ociviliserade Åsne ryttare med låg kunskap i skolan och i allt annat!
Det var just Peshmerga som drog till Kerkuk och försvarade staden och folket där.
Irakiska armén drog sig från Kerkuk precis som dom gjorde i resten av halvan av Irak.
Maliki skickade en förfrågan till KRG om att skicka Peshmerga för att skydda Kerkuk och det var så det gick till.
Och flyktingfrågan så är det upp till 2 miljoner flyktingar i KRG medans dom själva bara är ca 4.9 miljoner medans upp till 120.000 är nere i Bagdad området i slutet på augusti.
Precis som du sa är det natt och dag.
Samma i KRG, folk bor i skolor, hemma hos folk, ute i parker, därför att det är 2 miljoner flyktingar, till och med i Turkiet bor dom i tält trots lugnet.
Lita aldrig på Shia Bagdad, Irans långa naglar.
Irak har aldrig varit enat så länge araber har styrt med sekteristiska agendor.
Dom Kristna ledarna i Irak har gjort klart för allmänheten var dom står, dom stödjer ett fritt Kurdistan och vill ingå i Kurdistan om det skulle bli val om saken, dom har intresse i ett Kurdistan.
Hela västvärlden har beskrivit KRG som väldigt tolerant mot alla minoriteter och religiösa utövare utan särbehandling.
Och är klassad som säkraste platsen i Irak sedan 2003.
Där av blomningen av ekonomin som jämförs med Dubai.
Ekonomin växer i snabbare takt än Dubai.
Har källor på allt det här.