2014-06-09, 02:18
Medlem
På något sätt tolkar jag mina sinnesintryck som overkliga? Allt känns förvirrande och de börjar bli väldigt svårt att kolla på TV, Dator, mm.

Vid flertal tillfällen kan det hända att jag bara går runt och helt plötsligt vaknar jag till " vart är jag på väg? vad gör jag?", de är nästan som att jag kopplar bort mig själv och kroppen går på autopilot. Väldigt äcklig känsla.

Kan även nämna att mitt talspråk har under de senaste månader blivit mer "sluddrig", och ibland får jag andnöd och de blir väldigt svårt att ta djupa andetag.

Vad ska jag göra?
Citera
2014-06-09, 02:21
Medlem
Kan det vara derealisation du upplever?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation

Tar du droger?
Citera
2014-06-09, 02:23
Medlem
Kan du försöka förklara lite mer? Hur länge har det här pågått?

Får du någon känsla innan du får andnöd?
Citera
2014-06-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bgbtd
På något sätt tolkar jag mina sinnesintryck som overkliga? Allt känns förvirrande och de börjar bli väldigt svårt att kolla på TV, Dator, mm.

Vid flertal tillfällen kan det hända att jag bara går runt och helt plötsligt vaknar jag till " vart är jag på väg? vad gör jag?", de är nästan som att jag kopplar bort mig själv och kroppen går på autopilot. Väldigt äcklig känsla.

Kan även nämna att mitt talspråk har under de senaste månader blivit mer "sluddrig", och ibland får jag andnöd och de blir väldigt svårt att ta djupa andetag.

Vad ska jag göra?

Precis sådär känner jag mig, har känt så i ungefär 3 veckor nu.
Var hos familjeläkarna och gjorde en massa tester, ingenting var fel på mig.

Jag har varit väldigt stressad på sistone, tänker att det måste ha något med det att göra.
Citera
2014-06-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Kan det vara derealisation du upplever?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation

Tar du droger?

Aldrig hört talas om derealisation tidigare. Nej inga droger
Citera
2014-06-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Kan du försöka förklara lite mer? Hur länge har det här pågått?

Får du någon känsla innan du får andnöd?

De har successivt pågått i ungefär 7 månader. Får inte direkt någon känsla innan andnöden uppstår, de bara kommer plötsligt och leder till att det blir väldigt svårt att ta djupa andetag.
Citera
2014-06-09, 02:46
Medlem
(FB) Vad är det som händer med mig? Vad är det jag lider av?

Känns det här igen på något vis?
Citera
2014-06-09, 02:51
Medlem
Punklivs avatar
Antagligen derealisation, ja. Ring till psyk och berätta exakt hur du mår. Känner du att det blir för mycket och att du inte orkar vänta åker du in till psykakuten.

Skicka ett PM om du vill!
Citera
2014-06-09, 07:31
Medlem
Johan_08s avatar
Låter som nämnt derealisation - hade det själv och det var otroligt jobbigt, tog cirka 20 månader innan jag kände mig helt normal igen, det blev successivt bättre o bättre efter kanske ett år.

Jag såg till att komma ut i naturen tillsammans med någon nära så ofta som möjligt, umgicks med familj och liknande vilket gjorde det lättare för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in