• 1
  • 2
2014-05-30, 01:04
Medlem
Hejsan. Jag vet inte riktigt vad det är som händer med mig, så jag hoppas någon här kanske känner igen sig som kan berätta vad det är som händer med mig

Allting började för ca 2 månader sedan när jag var på jobbet under en fikarast.

Det är väldigt svårt o förklara och det är det som är jobbigt för mig, att jag inte vet hur jag ska förklara. Men på nåt sätt känns det som om jag inte är närvarande på något sätt, som om jag är borta/frånvarande. Dagen känns ful,overklig och allting är som en dröm, jag blev t.o.m nästan påkörd av en bil och det var som om jag inte ens brydde mig. Detta är sååå skrämmande, varför känns allting så overkligt?

Jag tar absolut inga droger, jag röker inte, jag snusar inte, jag tar inga koffein drycker. Det läskigaste är ju att det kom helt hastigt och jag vet inte ens varför.

Snälla någon? Hört nåt om derealisation men vill inte läsa om det eftersom jag blir bara ännu mer rädd.

Hur blir jag väck med skiten? Förstör min vardag ju? Vet inte ens vad jag lider av
Citera
2014-05-30, 01:10
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoyopro5
Hejsan. Jag vet inte riktigt vad det är som händer med mig, så jag hoppas någon här kanske känner igen sig som kan berätta vad det är som händer med mig

Allting började för ca 2 månader sedan när jag var på jobbet under en fikarast.

Det är väldigt svårt o förklara och det är det som är jobbigt för mig, att jag inte vet hur jag ska förklara. Men på nåt sätt känns det som om jag inte är närvarande på något sätt, som om jag är borta/frånvarande. Dagen känns ful,overklig och allting är som en dröm, jag blev t.o.m nästan påkörd av en bil och det var som om jag inte ens brydde mig. Detta är sååå skrämmande, varför känns allting så overkligt?

Jag tar absolut inga droger, jag röker inte, jag snusar inte, jag tar inga koffein drycker. Det läskigaste är ju att det kom helt hastigt och jag vet inte ens varför.

Snälla någon? Hört nåt om derealisation men vill inte läsa om det eftersom jag blir bara ännu mer rädd.

Hur blir jag väck med skiten? Förstör min vardag ju? Vet inte ens vad jag lider av

Du måste kolla upp det med en läkare.
Citera
2014-05-30, 01:16
Medlem
Det kan vara kopplat till psykisk stress eller ångest. Har varit med om detta från och till och det beror på ångest hos mig. Vad tror du om det?
Citera
2014-05-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maybeskipper
Det kan vara kopplat till psykisk stress eller ångest. Har varit med om detta från och till och det beror på ångest hos mig. Vad tror du om det?

Men att det ska hålla sig i 2 månader? Kom igen! Uppenbarligen är det något som inte stämmer
Citera
2014-05-30, 01:29
Medlem
Brukar inte vakna på natten..Men oavsett hur mycket jag sover så är jag ändå trött. Känns som om jag inte orkar koncentrera mig på en sak, måste vända blicken ifrån direkt
Citera
2014-05-30, 01:34
Medlem
Ja det kan hålla i sig länge. Det är till och med en vanlig grej. Men sök för det. Det är ju viktigt o veta vad det beror på i vilket fall. Extremt obehagligt o gå runt o inte vad som är fel ju!
Citera
2014-05-30, 01:34
Medlem
Citat:
Brukar inte vakna på natten..Men oavsett hur mycket jag sover så är jag ändå trött. Känns som om jag inte orkar koncentrera mig på en sak, måste vända blicken ifrån direkt

Svårt att säga över nätet, du nämner inget om ålder, kön livssituation i övrigt. Men släpper det inte ska du nog söka en vårdkontakt. Det kan vara stressrelaterat, kanske en depression...en läkare kan ställa en sådan diagnos.
Citera
2014-05-30, 01:39
Bannlyst
Citat:

Ta några djupa andetag, in genom näsan, ut igenom munnen, gör något annat ett tag, antagligen får du någon slags ångest när du sitter och gör något du tycker är drygt eller "poänglöst".
Det kan underlätta för stunden iaf.

Men som många säger kan det vara början på depression, derealisation eller något annat. Går att höra med läkare vad du ska ta dig till.
Citera
2014-05-30, 01:44
Medlem
Med den lilla informationen du ger oss skulle jag gissa på: stress, depression, ångest eller att du har gått in i vägen. Du känner dig konstant trött? Känner du något annat än "overkligheten" och tröttheten?
Citera
2014-05-30, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Med den lilla informationen du ger oss skulle jag gissa på: stress, depression, ångest eller att du har gått in i vägen. Du känner dig konstant trött? Känner du något annat än "overkligheten" och tröttheten?

Vad mer vill du veta? Det är så jag känner mig. Känns ingen annanstans i kroppen, utan bara i huvudet. Det blir som värst när jag är bland mycket folk. Då blir jag 'wow var är jag någonstans'
Citera
2014-05-30, 02:11
Medlem
Citat:
Vad mer vill du veta? Det är så jag känner mig. Känns ingen annanstans i kroppen, utan bara i huvudet. Det blir som värst när jag är bland mycket folk. Då blir jag 'wow var är jag någonstans'

Är du rädd för att träffa folk, ser du vänner i mindre utsträckning än förut?
Citera
2014-05-30, 02:22
Medlem
ts.nows avatar
Har hänt mig flera gånger förr. Känns som jag lever i en dröm. Känner mig yr, känns som när man är riktigt full, synen bara snurrar och kan knappt hålla mig vaken.

Brukar vara i ca en månad. Vet inte vad det beror på. Men helt plötsligt en dag är allt som vanligt igen.

Testa att gå ut och röra på dig, promenera i friskluften.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in