Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-08, 17:05
Bannlyst
Hej! kan någon förklara hur man organiserar apparna i Windows 8 på startskärmen? jag vill lägga till hemsidor på startskärmen, går det?

Hur tänkte Windows med apparna på startskärmen? skall man ta bort alla sina program på skrivbordet och bara ha på startskärmen? den är onödig enligt mig, då man i vanliga fall alltid samlar alla program på skrivbordet!!
Senast redigerad av WhippedCum 2014-06-08 kl. 17:14.
Citera
2014-06-08, 17:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finner du inga tips i huvudtråden? -> (FB) Windows 8 + 8.1 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2014-06-08, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Finner du inga tips i huvudtråden? -> (FB) Windows 8 + 8.1 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Nope.
Citera
2014-06-08, 18:13
Medlem
Vad menar du med "organisera"? du kan ju ta tag och flytta apparna hur du vill med musen/fingrarna.
Citera
2014-06-08, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Vad menar du med "organisera"? du kan ju ta tag och flytta apparna hur du vill med musen/fingrarna.

jag tänkte mer på specifika råd på vad för appar man kan sätta där? ska man flytta allt från skrivbordet dit o ha ett cleant skrivbord? eller vad för appar ska man ha där?
Citera
2014-06-09, 11:21
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhippedCum
jag tänkte mer på specifika råd på vad för appar man kan sätta där? ska man flytta allt från skrivbordet dit o ha ett cleant skrivbord? eller vad för appar ska man ha där?

Om du inte förstår vad startskärmen egentligen är:
http://windows.microsoft.com/sv-se/w...creen-tutorial

Men se först till att inaktivera funktionen som alltid flyttar dej till skrovbordet i tid och otid
dvs, högerklicka på skrivbordet (bakgrunden), välj: Anpassa, Aktivitetsfältet och navigering, samt AVmarkera: "Visa Windows store-appar i Aktivitetsfältet".. Därefter fungerar Widows 8 som den skall..

För att sedan lära dej mer om nyheterna i Windows 8(.1):
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/tutorial
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-06-09 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in