Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-23, 19:22
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Brukade köpa ifrån det där haket vid kyrkan; tror det hette barbylon. Brukade köra en barbylon special som var kababpizza med pommes och med isbergssallad över så man fick en illution över att det kunde vara _lite_ nyttigt.

Jo den känner man ju igen Men man förtjänade fan det efter en fältvecka i de småländska skogarna...!
Citera
2005-08-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Kebab som man får på pizzerior är ingen höjdare. Seg och jävlig är den. Full med sunkigt fett är det på den också.

jepp, man riktigt känner hur blodådrerna kleggas igen av ister
Citera
2005-08-24, 00:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morsus
Jo den känner man ju igen Men man förtjänade fan det efter en fältvecka i de småländska skogarna...!

Helt klart. Kunde ju inte direkt trösta sig med brudarna ifrån trumpeten efter en vecka på reneslätt med omnjed. Nej pizza och porr fick det bli.
Citera
2005-08-24, 01:27
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Den röda såsen ska brinna i helvetet. Gäller för all form av kebab. Det enda den gör är att den slabbar ner köttet, förstör smaken, gör brödet svampigt plus att den i 9 fall av 10 smakar väldigt, väldigt illa.

Den röda såsen är, som du påpekade, från helvetet sprungen. Det värsta med denna styggelse är att den tenderar dela upp sig i dels tunnflytande, röd vätska, dels tjockt rött klägg, vilket förstör helhetsintrycket å det grövsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
I Boländerna, inklämt liksom bakom huset där ONOFF ligger, strax bredvid MAX.
Deras beställningssystem är lite "orientaliskt", för att uttrycka det milt. Gäller dock bara vid avhämtning, annars funkar det bra.

Jag snackade idag med en polare som varit där och testat deras dubbelinbakade kebabpizza- det ska tydligen vara en helt extraordinär matupplevelse! Det var, enligt hans utsago, helt galet mycket kebabkött innanför de ihopfogade bottnarna. Jag längtar redan till dagen då tillfälle ges att prova denna vederstyggliga läckerhet!
Citera
2005-08-24, 11:58
Medlem
dexs avatar
Uppe i Dalarna har nog varenda pizzeria en Kebabpizza eller rulle som innehåller strips...
Inget jag föredrar dock...

Och det ska vara sallad på en kebabpizza!!
Citera
2005-08-25, 13:25
Medlem
mongrels avatar
Jag gillar konceptet med att ösa på sallad/tomat/gurka efter att pizzan tagits ur ugnen, tillsammans med lite schysst sås blir det både flottigt och fräscht på samma gång. Äter dock inte kött längre, så numer beställer jag kebabpizza utan kött och med fetaost - funkar finfint om alla ingredienser är fräscha och välsmakande.
Citera
2005-08-25, 13:26
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Jag gillar konceptet med att ösa på sallad/tomat/gurka efter att pizzan tagits ur ugnen, tillsammans med lite schysst sås blir det både flottigt och fräscht på samma gång. Äter dock inte kött längre, så numer beställer jag kebabpizza utan kött och med fetaost - funkar finfint om alla ingredienser är fräscha och välsmakande.

True, grönsaker i mängder men att ha dom i ugnen är en styggelse. Sitter just nu och svullar en kebabpizza efter just det konceptet.
Citera
2005-08-25, 13:27
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Helt klart. Kunde ju inte direkt trösta sig med brudarna ifrån trumpeten efter en vecka på reneslätt med omnjed. Nej pizza och porr fick det bli.

Fyfan jag får rysningar när du nämner reneslätt
Citera
2005-08-25, 13:40
Medlem
Jag ska fanimej be om en inbakad kebbe nästa gång
Citera
2005-08-25, 13:53
Medlem
m68s avatar
Jag tycker att kebabpizza är skitäckligt.
Sitter och funderar på om det inte är merparten killar som gillar det. Jag har inga tjejkompisar som beställer det när vi köper pizza medans min sambo beställer det varje gång.
Citera
2005-08-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Sitter och funderar på om det inte är merparten killar som gillar det. Jag har inga tjejkompisar som beställer det när vi köper pizza medans min sambo beställer det varje gång.

Jag älskar kebabpizza
Min pojkvän tar det ibland, men lika ofta nån annan sort. Mamma käkar också kebabpizza, inte pappa. Han tar alltid quattro stagione
Citera
2005-08-25, 18:00
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68

Nej kebabpizza är, som man brukar säga, "mat för en karl"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in