2005-08-25, 20:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag kan, inte utan stolthet, meddela att jag i dag pressade en alldeles gudomlig kebabpizza under ett säsongens första besök i Uppsala.

Botten med tomat, ost, kött och lök i ugnen. På denna solida, mättande grund ett väl tilltaget lass färsk sallad, tomat och fefferoni som skänkte anrättningen fräschör.

Generöst med välsmakande, nästan lite syrlig vitlökssås - förmodligen av eget recept och egen tillverkning.
Citera
2005-08-26, 03:13
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan, inte utan stolthet, meddela att jag i dag pressade en alldeles gudomlig kebabpizza under ett säsongens första besök i Uppsala.

Botten med tomat, ost, kött och lök i ugnen. På denna solida, mättande grund ett väl tilltaget lass färsk sallad, tomat och fefferoni som skänkte anrättningen fräschör.

Generöst med välsmakande, nästan lite syrlig vitlökssås - förmodligen av eget recept och egen tillverkning.

på vilken anrättning avnjöt du denna orgasmiskt läckra rätt? Eftersom jag själv bor i Uppsala, vill jag gärna ha heta stalltips på pizzerior som håller måttet när det gäller kebab-pizza.
Citera
2005-08-26, 04:31
Medlem
mongrels avatar
När vi är inne på ämnet: vet någon var man kan köpa goda pizzor till rimligt pris i centrala Göteborg? I min förra hemstad, som för övrigt är något av en håla, fanns det säkert 3-4 pizzerior som med lätthet slog allt jag har kommit över här. Onekligen lite mystiskt.
Citera
2005-08-26, 12:07
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
När vi är inne på ämnet: vet någon var man kan köpa goda pizzor till rimligt pris i centrala Göteborg? I min förra hemstad, som för övrigt är något av en håla, fanns det säkert 3-4 pizzerior som med lätthet slog allt jag har kommit över här. Onekligen lite mystiskt.

La Fortessa vid stigberstorget har inte dåliga kebapizzor. Likaså Del Piero vid Jeaggerdofsplatsen samt pizzerian precis vid hållplatsen Hammarkullen.
Citera
2005-08-26, 15:45
Medlem
BOoXs avatar
Kebab är gott från & till, beror helt & hållet på vad det är för sorts kebab. När KEBABEN är smala skivor & knapriga så är dem otroligt goda. Föredrar Hawaii special (tomatsås, annanas, skinka, kebab, kebabsås) otroligt god, sänker nog en sådan sen ikväll!
Citera
2005-08-26, 23:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap

på vilken anrättning avnjöt du denna orgasmiskt läckra rätt? Eftersom jag själv bor i Uppsala, vill jag gärna ha heta stalltips på pizzerior som håller måttet när det gäller kebab-pizza.
Stället heter väl Palerma, om jag inte minns fel. Precis runt hörnet i korsningen S:t Olofsgatan/Dragarbrunnsgatan. Pizzerian ligger på den senare. Samma kvarter som stadsbiblan, fast på andra sidan (så att säga).

De har generellt väldigt bra pizzor - och förmånliga priser på pizza nummer 1 - 18 plus dricka.

Salladen är dessutom sällsynt god. Man får käka hur mycket man vill innan huvudrätten serveras.
Citera
2005-08-27, 00:25
Medlem
haloklins avatar
Citat:
Stället heter väl Palerma, om jag inte minns fel. Precis runt hörnet i korsningen S:t Olofsgatan/Dragarbrunnsgatan. Pizzerian ligger på den senare. Samma kvarter som stadsbiblan, fast på andra sidan (så att säga).

De har generellt väldigt bra pizzor - och förmånliga priser på pizza nummer 1 - 18 plus dricka.

Salladen är dessutom sällsynt god. Man får käka hur mycket man vill innan huvudrätten serveras.

Det hak som ligger närmast biblioteket är väl Pinocchio, du kanske menar korsningen Sysslomansgatan/St. Johannesgatan? Jag kan intyga att Palermos mat, inte bara pizzorna, håller hög klass, med förbehållet att jag inte ätit där på några månader.
Citera
2005-08-27, 00:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Nej, det här är en väldigt liten pizzeria, som verkligen ligger på östra sidan om ån.

Jag är hundraprocentigt säker på att den ligger på Dragarbrunnsgatan. Vet emellertid inte om den har funnits där så länge. Den ligger mitt emot det där... vad heter det... "second hand-tjafset" som drivs av något frikyrkligt.

Detta är alltså PalermA - inte Palermo. Som är mer välkänt.

Gå gärna dit och titta!
Citera
2005-08-27, 02:54
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Nej, det här är en väldigt liten pizzeria, som verkligen ligger på östra sidan om ån.

Jag är hundraprocentigt säker på att den ligger på Dragarbrunnsgatan. Vet emellertid inte om den har funnits där så länge. Den ligger mitt emot det där... vad heter det... "second hand-tjafset" som drivs av något frikyrkligt.

Detta är alltså PalermA - inte Palermo. Som är mer välkänt.

Gå gärna dit och titta!

Ah, jag tror jag vet vilken du menar. Snett mittemot H-centrum, bredvid godisaffären. Jag tror det hette Miami förut, men de måste ha bytt. Har aldrig ätit där, men tror jag nu ska ge stället en chans!
Citera
2005-08-27, 03:08
Medlem
Aja i Uppsala ska ni såklart äta på Kens som ni redan nämnt men jag förstår inte att ingen har nämnt mariannes kebab ? det är grymt , ligger brevid bmw Novation typ.
Citera
2005-08-27, 03:10
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Aja i Uppsala ska ni såklart äta på Kens som ni redan nämnt men jag förstår inte att ingen har nämnt mariannes kebab ? det är grymt , ligger brevid bmw Novation typ.

Hmm.. BMW Novation? Det är väl också ute i boländerna? Inte långt från OnOff?
Citera
2005-08-27, 03:10
Medlem
greger45s avatar
Orkade inte läsa alla inlägg. Men vad jag vet är inte kebabpizza ett svenskt fenomen. Har bara lyckats beställa kebabpizza än gång i Rönne (Bornholm, Danmark). Där fick man dock ingen sås på pizzan. Vilket gjorde mig mycket missnöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in