• 1
  • 2
2005-08-22, 19:53
Medlem
Bottenskraps avatar
Som rubriken så kärnfullt antyder- vilken är eran inställning till denna monstruösa hybrid? Ett "marriage made in heaven" eller skandalös matporr som vittnar om en matkultur i förfall?
Hur vill ni ha eran kebabpizza- halvinbakad eller standard? Vilken sås och vilka övriga ingredienser? Har ni någonsin sett denna kolesterolbomb serveras någon annanstans än sverige, eller är kebabpizzan ett lika svenskt fenomen som folkpark, lättöl och EPA-traktor?

Själv hyser jag någon sorts hatkärlek mot denna rätt. Den är på en gång en vidrigt flottig svettbomb- men samtidigt en sådan lisa för gom och själ att jag ibland (företrädelsevis på bakfyllan) bara måste beställa en- dett alltid med skräckblandad förtjusning. Jag föredrar min halvinbakad, givetvis med tunna, långa kebabflarn direkt från kebabsnurra, mild kebabsås och kanske lite lök.

Se så, skriv nu vad ni tycker, och smaklig måltid!
Citera
2005-08-22, 19:56
Medlem
FetFulElaks avatar
Avgudar. Men det ska vara enkelt. En Caprissiosa med kebabkött och extra ost. Asså ingen lök, champinjoner och blaha. Såsen jämte så man kan riva bort delar och doppa. JÄVLAR VAD SUGEN JAG BLEV NU!!!
Citera
2005-08-22, 19:59
Bannlyst
Oj Oj Oj, KebabPizza är bland det godaste som finns. Det ska vara standard med Tzatziki eller vitlökssås i mängder på.

Den maffigaste (godaste?) kebabpizan jag ätit finns på pizzerian Avesta i lund. Den heter kababorient och är en vanlig standard kebabpizza fast med en storlast pommes över.

Är ni i Lund måste ni testa denna pizza
Citera
2005-08-22, 20:07
Medlem
chekiuss avatar
Kebabpizza kan vara mycket gott som lunch men inte som middag!!
Citera
2005-08-22, 20:13
Medlem
Bottenskraps avatar
Jag har också märkt att i de små hålorna runt om i landet verkar den mest fantasifulla kebabpizzakulturen frodas. När jag stannade till i Hultsfred för ett tag sedan och gick in på närmaste pizzeria räknade jag till, om jag inte missminner mig, tolv(!) olika sorters pizza med kebab!

Citat:
Ursprungligen postat av Fimal
Den heter kababorient och är en vanlig standard kebabpizza fast med en storlast pommes över.

Pommes på pizzan har jag också sett, men aldrig provat! Det låter om möjligt än mer mastigt! Det blir ju som att vräka en kebabtallrik över pizzan...
Citera
2005-08-22, 20:14
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimal
Oj Oj Oj, KebabPizza är bland det godaste som finns. Det ska vara standard med Tzatziki eller vitlökssås i mängder på.

Den maffigaste (godaste?) kebabpizan jag ätit finns på pizzerian Avesta i lund. Den heter kababorient och är en vanlig standard kebabpizza fast med en storlast pommes över.

Är ni i Lund måste ni testa denna pizza

Kababpizza med pommes på är en san klassiker som brukades avnjutas i lumpen efter en fältvecka. Efter att ha tryck en sådan jävel känner man sig som en man.
Citera
2005-08-22, 20:14
Medlem
Chribils avatar
Kebab funkar alltid. Det är helt enkelt så att det är så

Favoriten då, njeae det måste nog vara Al Capone.
Kebab, räkor, köttfärsås.. Mmmmmmmmmmmmm Gott
Citera
2005-08-22, 20:17
Medlem
Just det här med pommes på pizzan var också ett fenomen jag slogs av när jag var i vischan, faktiskt precis som "Bottenskrap" i Hultsfred.

Hursomhelst - Kebabpizza är en konstig hybrid och en riktig kolestorelbomb. Men visst smakar det gott och visst är den utomordentligt PERFEKT för att "bota" bakfylla (tillsammans med några lite Coke...).

Det ska vara vitlökssås (alt. tzatziki om de är så snälla) och BEARNAISE (många som missar detta!)
Citera
2005-08-22, 20:20
Medlem
Bloodhounds avatar
Kebabpizzan är det bästa som hänt matsverige sen någon importerade vitlök. Man skall ha den tomatsås, ost, lök, köttfärs, oxfilé, vitlökssås och mycket kebab. När den är grillad skall kylda tomater och gurkskivor läggas på lite sparsamt. Käkar knappt pizza utan kebab på nuförtiden, och nu blev jag jävligt sugen.
Citera
2005-08-22, 20:24
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag ska precis sätta i mig en. Tyvärr orkade jag inte gå längre än till snål-turken runt hörnet. Han tar 35:- men det är inte mycket mer än deg tyvärr.
Citera
2005-08-22, 20:27
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kababpizza med pommes på är en san klassiker som brukades avnjutas i lumpen efter en fältvecka. Efter att ha tryck en sådan jävel känner man sig som en man.

Det där känner jag igen.. var låg du inne?
Har bara sett kebabpizza med pommes på ett ställe!
Citera
2005-08-22, 20:35
Medlem
Balkongståarns avatar
Pizza är gott och kebab är gott, så kebabpizza är jättegott! Är ni i Uppsala ska ni inte missa Kens pizzas kebabpizza, oerhört stor och god.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in