2014-06-07, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag tycker att sådana här krav som påverkar samhället på något sätt måste komma från en betydande stor grupp. Hinduer finns det knappt i Sverige, medan det finns hundratusentals muslimer. Stor skillnad.

Det är helt ointressant om svensken "förlorar" då samhället är mångkulturellt, och inte enbart svenskt.

Men då förespråkar du ju majoritetens diktatur.
Dvs, att de större kulturgrupperna bestämmer.
Hur bra fungerar det i tex Egypten?
Citera
2014-06-07, 10:26
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Sverige är ett mångkulturellt land. Det finns alltså fler än bara en kultur här. Det handlar om att mötas i mitten.
Nej det handlar om att avveckla mångkulturen så fort som möjligt eftersom det är en ideologi som inte har fungerat i en enda nation i hela världshistorien. Resten av Europa insåg detta för flera år sedan och ledarna för Europas största nationer har gått ut i media och uttryckligen dödförklarat mångkulturen. Det var efter det som 7 partier i riksdagen röstade för att skriva in mångkulturen i grundlagen...
Citera
2014-06-07, 11:49
Medlem
Ska kristna kvinnor få ha separata badtider?
Citera
2014-06-07, 12:06
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
Nej det handlar om att avveckla mångkulturen så fort som möjligt eftersom det är en ideologi som inte har fungerat i en enda nation i hela världshistorien. Resten av Europa insåg detta för flera år sedan och ledarna för Europas största nationer har gått ut i media och uttryckligen dödförklarat mångkulturen. Det var efter det som 7 partier i riksdagen röstade för att skriva in mångkulturen i grundlagen...

Precis. Mångkultur skapar splittringar och delade värderingar. Mångkultur är roten till inbördeskrig, det kan vilken idiot som helst se. Ta valfritt land med ett pågående inbördes krig så ser man enkelt att det är delade värderingar som är grunden till detta.

Vi ska enas under en kultur, MENA och alla andra kottar som kommer hit kan inte visa upp att de har lyckats leva under mångkultur och varför ska vi då acceptera den? Sverige har lyckats leva utan inbördeskrig under många år, se och lär. Det går bra att ställa sig i ledet bakom oss och titta på hur man bygger ett fungerade samhälle.

Och jag skiter i om du är vit, brun eller svart.
Senast redigerad av Truffy 2014-06-07 kl. 12:09.
Citera
2014-06-07, 12:18
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Du lägger lite för stor vikt vid namnet. Spelar ingen större roll om det heter Sverige, krakistan eller något annat. Det är inte det som gör landet utan det är dess befolkning. Finns heller ingen anledning att byta namn på landet då namnet trots allt är välkänt.

Precis. Just därför är det så negativt med en stor tillströmning av negrer, araber och zigenare.
Citera
2014-06-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Sverige tillhör redan ett folk.

Skall jag annektera ditt hus, placera 10 flyktingar och låta dig pröjsa? -Du motsätter dig det, eller hur.
Han har inget hus. Han är en stormblatte som alltid med sådana här trådar.
Citera
2014-06-07, 13:34
Medlem
Citat:
Jo visst, men för att de ska gå över till den svenska kulturen så måste ju den vara attraktiv. Och den verkar ju inte locka så många, de flesta föredrar sin egen kultur.
Då kan de åka hem till de länder de har blivit fördrivna ifrån tönt, och utöva den kulturen och religionen som har utövats där i årtusenden, om det inte passar med den svenska modellen.
Citera
2014-06-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Ska kristna kvinnor få ha separata badtider?

Absolut inte.
Citera
2014-06-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxsius
På Denna fråga:

Svarade du

Sedan säger du:

Kan du utveckla?

Ja. En iranier kan bli svensk men en svensk kan inte bli iranier. En svensk kan däremot bli amerikan, som ett exempel bara. Det beror på att olika grupper har olika typer av medlemskap. Grupper som svensk eller amerikan har en relativ öppen medlemskap, medan grupper som iranier eller kineser har en sluten medlemskap.
Citera
2014-06-07, 13:46
Medlem
Citat:
Absolut inte.
Det är väl för att muslimska män ska sitta och dregla och sedan våldta efter de har badat klart, förmodar jag.
Citera
2014-06-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Som 100% amerikan, 100% spanjor, 100% brasilianare och 100% svensk så kan jag säga att jag skulle mer än gärna välkomna fler invandrare om de klarade av att försörja sig själva! Mina skattepengar ska inte gå till invandrare. Mitt enda villkor på människor är att de kan försörja sig själva och att staten slutar ge bort svenskarnas skattepengar till invandrare och arbetsgivare för att anställa invandrare.

Din skattepengar ska gå åt Sveriges invånare, och dit hör även invandrare till.
Citera
2014-06-07, 13:52
Medlem
BarracoBarners avatar
Citat:
Ja. En iranier kan bli svensk men en svensk kan inte bli iranier. En svensk kan däremot bli amerikan, som ett exempel bara. Det beror på att olika grupper har olika typer av medlemskap. Grupper som svensk eller amerikan har en relativ öppen medlemskap, medan grupper som iranier eller kineser har en sluten medlemskap.
En iranier kan bli svensk medborgare, men aldrig svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in