2014-06-05, 18:46
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imradsaber
Horungarna skjuter först frågar sen nuförtiden

Intressant teori, verkligen...
Citera
2014-06-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imradsaber
Horungarna skjuter först frågar sen nuförtiden
Nej. Du har helt fel. Man uppmanar idioten att stanna och gör helt klart för vederbörande att om så
inte blir fallet så kommer man att skjuta. Om idioten ändå framskrider efter egen agenda så skjuter man varningsskott. I detta varningsskott ligger en inbyggd fråga som ingen kan undgå att förstå eller höra. Frågan lyder: kommer du nu att stanna eller kommer du tvinga polisman att skjuta dig i självförsvar?
Alla vet om och förstår innebörden och konsekvensen av detta standardiserade förlopp som både är till för att ge idioter en chans till bibehållet välbefinnande, men fungerar också som en räcka barriärer som är till för att skydda enskilda polisers liv.
Därför kan man med rätta påstå att polisen frågar snällt först och skjuter sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Och för oss normala som inte har facebook då?
...då kan man klicka på denna och hoppas det är rätt.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-05 kl. 19:25.
Citera
2014-06-05, 21:44
Medlem
Sesamdamans avatar
Jaha det var en etnisk svensk som begick brottet? Fyfan, alla svenskar borde utvisas ur landet och immigrerande svenskar bör få prövning!!!
Citera
2014-06-05, 23:30
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Jaha det var en etnisk svensk som begick brottet? Fyfan, alla svenskar borde utvisas ur landet och immigrerande svenskar bör få prövning!!!

Jag hoppas att du är ironisk. Om inte så fattas det dig minst 40 kromosomer.
Citera
2014-06-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman

Jerry Carlos Wiberg, bytt till Wiberg från Teppanainen (http://www.stayfriends.se/Personer/G...inen-P-5OWWJ-P) och född på Island.

På gränsen till etnisk svensk, eller?
Citera
2014-06-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Samtidigt är det många som skulle skjutas till döds då kan jag säga, det räcker ju att skadskjuta personen , är väl ba skjuta i benet ,man undrar vart dom siktar egentligen, en polis ska oskadliggöra förövarna inte döda alla dom ser , faktiskt tror jag många andra länders poliskår skulle hantera det bättre, det skulle bli nästan en komedi om Fbi skulle komma hit en vecka ,vilken skillnad det skulle bli på allt.

Herregud, du är ju ett riktigt jävla klappmongo, med plågsam språkbehandling dessutom: är väl ba skjuta i benet...
Nej, utanför filmens och dataspelens värld är det inte det. I en snabb situation på kort håll siktar du där du har störst chans att träffa: torson, mitt i.

Citat:
Ursprungligen postat av Witko
För det första så är väl FBI ingen poliskår ...

Jo, det är precis vad det är: FBI=Federal Bureau of Investigation, det är USA:s federala polis.
Citera
2014-06-06, 21:33
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epplekid
Jodå...Isaksson var allt med och sitter numera häktad igen, släpptes från förra häktningen häromdagen

Helt fel. Isaksson är inte häktad och har inte heller nyligen varit häktad. Jag kontaktade tingsrätten. En god idee innan man sprider osanna rykten.
Citera
2014-06-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutz
Helt fel. Isaksson är inte häktad och har inte heller nyligen varit häktad. Jag kontaktade tingsrätten. En god idee innan man sprider osanna rykten.
Har Isaksson nyligen varit anhållen, misstänkt för dråpförsök på polisman?
Menar du att det är fel man som omtalas i tråden eller menar du att mannen aldrig häktades?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-06 kl. 22:31.
Citera
2014-06-07, 09:22
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Har Isaksson nyligen varit anhållen, misstänkt för dråpförsök på polisman?
Menar du att det är fel man som omtalas i tråden eller menar du att mannen aldrig häktades?

Rätt man men han försattes på fri fot vid häktningsförhandlingen. Det verkar finnas mycket märkligheter i detta ärendet. Han har inte heller tidigare varit häktad som påstods i tråden.
Citera
2014-06-07, 10:38
Medlem
bastard666s avatar
Precis, hade han varit anklagad för dråpförsök på polis/ner , hade han inte fått tassa ut från häktningsförhandlingen, speciellt i GBG.
Så det ska bli intressant att få reda på mer om detta,allt är inte sagt än.
Vad hände med uppgiften omden bilen som rivstartade från Spinneriet (ev. vit BMW),var är vapnen som Isaksson och Wiberg påstods ha skjutit med,har man hittat hylsor eller annat som styrker att det överhuvudtaget varit skottlossning, eller sköts det från bilen som försvann etc.?
Mycket som är oklart.
Citera
2014-06-07, 11:15
Medlem
Jag fattar det som att det va utanför "fabriks-området" som J blev skjuten.
Citera
2014-06-07, 13:34
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Precis, hade han varit anklagad för dråpförsök på polis/ner , hade han inte fått tassa ut från häktningsförhandlingen, speciellt i GBG.
Så det ska bli intressant att få reda på mer om detta,allt är inte sagt än.
Vad hände med uppgiften omden bilen som rivstartade från Spinneriet (ev. vit BMW),var är vapnen som Isaksson och Wiberg påstods ha skjutit med,har man hittat hylsor eller annat som styrker att det överhuvudtaget varit skottlossning, eller sköts det från bilen som försvann etc.?
Mycket som är oklart.

Gissar: Två påtända kompisar "övningsskjuter" vid industriområdet. Polisen får larm om att det skjuts och hör skott när de kommer till platsen och har adrenalin upp över öronen.
När sedan grabbarna dyker upp skriker polisen - "lägg ner vapen", grabbarn fattar inget i sina dimmiga hjärnor "vaddå vapen, jag har ju andra grejer som jag bär på". Sedan smäller det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in