Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-03, 01:47
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Flera boende i Alafors, norr om Göteborg, larmade vid midnatt om skottlossning i samhället. Polis som kom dit attackerades då av två män och sköt verkanseld mot den ene.
Han fick föras i helikopter till sjukhus.

[...]

Två män i 35-40-årsåldern angrep kollegorna med tillhyggen. Det slutade med att den ene polismannen sköt mot en av männen. Han träffades och fördes i ambulanshelikopter till Sahlgrenska, berättar Johan Ljung, biträdande vakthavande befäl på LKC.

- http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ning-i-alafors

Citat:
– Det small 8-10 gånger och jag hörde mansröster. Jag trodde först att det var fyrverkerier. Sedan var jag ute igen en timme senare och då small det igen, mer tätt. Då förstod jag att det var några som sköt.
Den boende berättar att det vid tvåtiden stod ett tiotal polisbilar vid en korsning i Alafors och att han sett poliser söka med hundar i området.

- http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18992860.ab

http://www.expressen.se/gt/man-skjut...-till-sjukhus/

Alltså, vad i helvete händer? 26 skottlossningar i stor-Göteborg under 2014 än så länge. För någon timma sedan var det ännu ett angrepp med ett pistolliknande föremål vid Hisingen.

Fabriksvägen verkar ju ligga mitt i ett bostadsområde .

Är det verkligen sånt pack (gäng etc) i Ale? Är det gängrivalitet? Jag har fått intrycket att det mest är raggare och WT:s som florerar där.

EDIT: Nu har även Aftonbladet och Expressen slängt upp artiklar. Tydligen är gärningsmannen allvarligt skadad!
Senast redigerad av Kluff 2014-06-03 kl. 02:44.
Citera
2014-06-03, 01:52
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
[url]
Är det verkligen sånt pack i Ale? Jag har fått intrycket av att det mest är raggare och WT:s som florerar där.
Stämmer bra, varför skulle inte de ha tillgång till vapen när Göteborg svämmar över?

edit: Mycket pundare i Ale-trakten också..
Citera
2014-06-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ning-i-alafors

Alltså, vad i helvete händer? 26 skottlossningar i Alafors under 2014 än så länge. För någon timma sedan var det ännu ett angrepp med ett pistolliknande föremål på Hisingen.

Är det verkligen sånt pack i Ale? Jag har fått intrycket av att det mest är raggare och WT:s som florerar där.

Nu vet jag inte om artikeln är ändrad, men det står att det är 26 skottlossningar i stor-gbg.
Citera
2014-06-03, 01:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
"I och med den bekräftade skottlossningen i Ale har det skjutits vid inte mindre än 26 tillfällen i offentliga miljöer i Storgöteborg under 2014."
Knappast Alafors åsyftningen avser, vad det är för glesbygdshåla har jag ingen aning om.

Men att flyga på polis som dyker upp med tillhyggen, snarare än de skjutvapen som brukades innan ordningsmakten anlände, ger ju visst (inhemskt) pundar/dårfinks-avtryck på mätarn?
Känns inte som några gäng-bruschors modus operandi direkt?
Citera
2014-06-03, 02:00
Medlem
Ghostdesperas avatar
Here we go again, let the shitstorm begin.

Gängrelaterat antagligen.
Citera
2014-06-03, 02:03
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Stämmer bra, varför skulle inte de ha tillgång till vapen när Göteborg svämmar över?

edit: Mycket pundare i Ale-trakten också..
Just det, en kompis bor i Ale, och han säger också att det är mycket knarkare där. Jag bor också i Göteborg, men jag har inget behov av vapen för det . Det är förjävligt att det har gått rätt utför med staden de senaste åren. Skjutningen i Lundby är inte allt för långt bortifrån där jag bor, och det är ju ändå villaområden och radhus med många barnfamiljer och äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Nu vet jag inte om artikeln är ändrad, men det står att det är 26 skottlossningar i stor-gbg.
Oj, jag läste lite snabbt där. Storgöteborg stämmer!
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Knappast Alafors åsyftningen avser, vad det är för glesbygdshåla har jag ingen aning om.

Men att flyga på polis som dyker upp med tillhyggen, snarare än de skjutvapen som brukades innan ordningsmakten anlände, ger ju visst (inhemskt) pundar/dårfinks-avtryck på mätarn?
Mjo, det känns ju inte direkt "gängaktigt", men vem vet. Alafors ligger förövrigt i Ale. Det är alltid kaos på Älvängen/Bohus-pendeln under helgnätterna med mycket bråk, skrän och slagsmål. Det är den enda pendeln i Göteborg som behöver (och faktiskt har) securitasvakter framåt småtimmarna.
Senast redigerad av Kluff 2014-06-03 kl. 02:14.
Citera
2014-06-03, 02:04
Medlem
Raggdoll3s avatar
Skottlossning ska ha skett en längre stund vid ett gammalt bryggeri och fortsatt även efter att polisen anlänt. kan tänka mig att polisen hade hög adrenalinnivå i kroppen.
Citera
2014-06-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Jävla sätt av polisen att dyka upp med tillhyggen...
Kanske inte omöjligt att det är WT-folk från etablerat gäng.

Citat:
Citat:
En av männen attackerar en polis med ett tillhygge. Då skjuter en av poliserna mot mannen, säger Johan Ljung.
Mannen skadas och förs till sjukhus med helikopter.
– Hans skador bedöms som allvarliga,

Livet består av en räcka fria val....
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-03 kl. 02:43.
Citera
2014-06-03, 02:41
Medlem
Polisen kan inte i nuläget bekräfta att någon har avlidit, däremot säger vissa källor att dom har haft kompisar i närheten och ser hur man lagt en vit duk över vad som såg ut som en människokropp på platsen.
Citera
2014-06-03, 02:46
Medlem
Kluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonmedia
Polisen kan inte i nuläget bekräfta att någon har avlidit, däremot säger vissa källor att dom har haft kompisar i närheten och ser hur man lagt en vit duk över vad som såg ut som en människokropp på platsen.
Vadå, är det en till som har skadats? Personen som sköts fördes ju till sjukhus, vid liv, med helikopter. Går det att fixa bilder?
Citera
2014-06-03, 02:47
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Känner inte till det här området så bra. Vad bor det för folk där? Några skriver WT-folk. Förutom missbrukare då så har jag fått för mig att det bor en del mc-folk eller såna som är med i olika undergrupperingar till dessa. Det verkar inte heller bo så många med invandrarbakgrund där att skylla på heller

Verkar lite ointelligent att attackera polisen så här. Alla vet ju hur nervösa snuten är i dagsläget och hur skjutglada dom är...
Citera
2014-06-03, 02:50
Medlem
finns bilder på

https://www.facebook.com/alenyheter

Men det är bara vad obekräftade "vittnen" sagt till alenyheter. Troligen har personerna i detta fallet sett den skottskadade attackeraren få en filt över sig då polisen absolut inte kan bekräfta att någon avlidit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in