Citat:
Ursprungligen postat av
Caen
Stämmer bra, varför skulle inte de ha tillgång till vapen när Göteborg svämmar över?
edit: Mycket pundare i Ale-trakten också..
Just det, en kompis bor i Ale, och han säger också att det är mycket knarkare där. Jag bor också i Göteborg, men jag har inget behov av vapen för det

. Det är förjävligt att det har gått rätt utför med staden de senaste åren. Skjutningen i Lundby är inte allt för långt bortifrån där jag bor, och det är ju ändå villaområden och radhus med många barnfamiljer och äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av
lindome
Nu vet jag inte om artikeln är ändrad, men det står att det är 26 skottlossningar i stor-gbg.
Oj, jag läste lite snabbt där. Storgöteborg stämmer!
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Knappast Alafors åsyftningen avser, vad det är för glesbygdshåla har jag ingen aning om.
Men att flyga på polis som dyker upp med tillhyggen, snarare än de skjutvapen som brukades innan ordningsmakten anlände, ger ju visst (inhemskt) pundar/dårfinks-avtryck på mätarn?
Känns inte som några gäng-bruschors modus operandi direkt?
Mjo, det känns ju inte direkt "gängaktigt", men vem vet. Alafors ligger förövrigt i Ale. Det är alltid kaos på Älvängen/Bohus-pendeln under helgnätterna med mycket bråk, skrän och slagsmål. Det är den enda pendeln i Göteborg som behöver (och faktiskt har) securitasvakter framåt småtimmarna.