Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Du glider in med en skärva av feminismen, som är lama så sett, att man bl.a har (men jag kan int styrka detta, obs) yppat att "kvinnor som själv väljer slöjan, när de sätter på sig slöjan efter att ha lagt benen på ryggen efter sin man, levandes i ett mönster av massivt förtryck, återuppstår som grupper präntandes islamofobin.. som en nu-agenda, en aktuell agenda gällande för hela Sverige.. där man icke kan konversera med en muslimsk feminist, som kan råka vara bärare av slöja.. och råka, anse att hennes attribut och de markörer hon drar på sig, är sett på ett sätt inom fundamentalistisk islam, men på ett annat sätt, där vi talar jämställdheten inkluderat män ...
... är detta fel uppfattat av mig, är jag ute o cyklar tycker du? elelr vad menar du annars.... jag kan ha missuppfattat dig - däremot har jag sett feminister av olika kaliber.. dvs kontradiktiva feminister som ser rött så fort man inte bejakar också deras mansgris som sitter bredvid .. medan hon aktiverar sig i sitt nya land för att gänga sig med lite mer radikaliserad nyfeminism, av helt nya snitt. enligt mig, min personliga vy på detta med feminismens prisma, som glimmar till i helt andra nyanser, när det vill sig.. eller ska vi säga Stockholmsfeminism, för att precisera mer, elelr förortsfeminism.. jag vet inte.
Jag är ledsen men jag förstår inget av ditt inlägg.
Min poäng var att, den som lever i verkligheten, ser att männen dominerar. Nu med massinvandringen av muslimer så kommer det inte bli bättre, tvärtom. F! och co STÖDJER det, varför?
Manshat låter helt tokigt i mina öron. Särskilt med vad som händer i Sverige just nu.
Feministerna långsiktiga mål kan inte vara att driva någonting som kan likna en bra politik för landet eller kvinnorna (och männen).
Feminismen verkar inte för jämställdhet. Min åsikt att de vill utrota den VITA mannen. Det pratas inte så mycket om det bland feminister numera, att målet är den vita mannen.
Jag antar de inte vill ha en ras debatt.