Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-02, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jag är ledsen över att behöva säga det men det är du som tolkar artikeln fel!

Kvinnors fetma innebär också en förkortad levnadstid. Det är dock inte exakt samma faror/hälsorisker, men skillnaden är försumbar.
I alla fall önskar du att det vore så .. experten på området är dock inte av samma åsikt som dig...

Männens fetma, som sitter som kulmage, är farligare än kvinnors fetma. Männens fetma förkortar livslängden, säger Stephan Rössner.

Citat:
Det roliga är att du är så enfaldig. Vilket är just varför du inte förstår varför artikeln inte betyder ett jota om man bortser från det faktum att den är ett bevis på svartmålningen av män.
Gråt en skvätt - det hjälper säkert även om det inte kan förändra fakta i sig..
Citera
2014-06-02, 22:59
Bannlyst
[quote=BlackJewel|49045256]
Citat:
Men snälle vän, tolkar du alla medicinska nyheter som en agenda att svartmåla? Isf har du ju problem med din förmåga att förstå vetenskapliga artiklars syfte, det är ju upplysning. Jag skulle kunna tolka din kommentar här som att det bör införas cencur om mediabevakning över mäns hälsa.. utifrån att du ser det som en kränkning att inte SAMTIDIGT (i petimäterstil) fylla tidningar med 300 blad av rapporter om hur det belysta problemet har för effekt på kvinnliga kroppar - och då menar du alltså att den hjärtforskning som präglat i historien, där det framkom att man åsidosatt just skillnaderna i kvinnlig resp manlig fysiologi, isf var propaganda och avsett att förnedra män?

Är det din femöring över medicinsk vetenskap?

Lol.. manshatet .. LOL !

.. sök in på scenskolan .. du har ju talang för drama, eller är du redan lokalpolitikerkandidat? om inte.. du har talangen.

lol

Om jag är intresserad av medicinsk vetenskap så är det ju Aftonhoran som jag läser givetvis...

Frågan är snarare varför man nämner att mäns fetma har ökat med 50% när den har ökat bland kvinnor med 65%. Frågan är varför man koncentrerar sig på en försumbar skillnad?

Ah fan, brukar bara köra drama på fritiden. Folk säger att jag borde satsa på det då jag har talang och kan bli den nya Brad Pitt, fast sexigare.
Citera
2014-06-02, 23:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ok, det var ju en intressant iakttagelse.

Jag antar att du tycker den genomgående hatiska artikel jag länkade tidigare också bara bestod av "negativa sanningar om män". Förvånar nog ingen.
Nej, den syftade givetvis till att framhålla det positiva med nordiska män ..

Du kanske borde prova att läsa den ..
Citera
2014-06-02, 23:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om jag är intresserad av medicinsk vetenskap så är det ju Aftonhoran som jag läser givetvis...

Frågan är snarare varför man nämner att mäns fetma har ökat med 50% när den har ökat bland kvinnor med 65%. Frågan är varför man koncentrerar sig på en försumbar skillnad?
Har du blivit så desperat så du sitter och hittar på egna siffror ?

Överviktskliniken på Huddinge sjukhus, där Rössner är professor, har tagit fram siffrorna som visar den drastiska ökningen av feta män i Sverige.

Citat:
Ah fan, brukar bara köra drama på fritiden. Folk säger att jag borde satsa på det då jag har talang och kan bli den nya Brad Pitt, fast sexigare.
Det säger ju inte så mycket faktiskt - mer än något om din smak när det gäller karlar..
Citera
2014-06-02, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I alla fall önskar du att det vore så .. experten på området är dock inte av samma åsikt som dig...

Männens fetma, som sitter som kulmage, är farligare än kvinnors fetma. Männens fetma förkortar livslängden, säger Stephan Rössner.

Gråt en skvätt - det hjälper säkert även om det inte kan förändra fakta i sig..

Suck, han pratar om en särskild typ av fetma och det hela är så sällsynt att det är knappt värt att nämnas.

Vem skrev artikeln? Självklart så har han fått sina ord förvridna av journalisten. Plus att det finns alltid någon läkare som vill vara mediahora.
Citera
2014-06-02, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Suck, han pratar om en särskild typ av fetma och det hela är så sällsynt att det är knappt värt att nämnas.
Ja just det - en särskild typ, "mäns fetma" och nej, inte alls sällsynt ...

. Fetma hos män blir allt vanligare. Ändå talas det tyst om problemet - för männen söker inte hjälp.

Överviktskliniken på Huddinge sjukhus, där Rössner är professor, har tagit fram siffrorna som visar den drastiska ökningen av feta män i Sverige.

Citat:
Vem skrev artikeln? Självklart så har han fått sina ord förvridna av journalisten. Plus att det finns alltid någon läkare som vill vara mediahora.
Jobbiga sanningar om mäns fetma tydligen..
Citera
2014-06-02, 23:07
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Nej, den syftade givetvis till att framhålla det positiva med nordiska män ..

Du kanske borde prova att läsa den ..
Nej snarare var det ett tillfälle för skribenten att spy ur sig rent hat som aldrig hade tolererats i det forumet om det inte varit riktat mot just vita män. Vilket illustrerar trådens tes.
Citera
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du glider in med en skärva av feminismen, som är lama så sett, att man bl.a har (men jag kan int styrka detta, obs) yppat att "kvinnor som själv väljer slöjan, när de sätter på sig slöjan efter att ha lagt benen på ryggen efter sin man, levandes i ett mönster av massivt förtryck, återuppstår som grupper präntandes islamofobin.. som en nu-agenda, en aktuell agenda gällande för hela Sverige.. där man icke kan konversera med en muslimsk feminist, som kan råka vara bärare av slöja.. och råka, anse att hennes attribut och de markörer hon drar på sig, är sett på ett sätt inom fundamentalistisk islam, men på ett annat sätt, där vi talar jämställdheten inkluderat män ...

... är detta fel uppfattat av mig, är jag ute o cyklar tycker du? elelr vad menar du annars.... jag kan ha missuppfattat dig - däremot har jag sett feminister av olika kaliber.. dvs kontradiktiva feminister som ser rött så fort man inte bejakar också deras mansgris som sitter bredvid .. medan hon aktiverar sig i sitt nya land för att gänga sig med lite mer radikaliserad nyfeminism, av helt nya snitt. enligt mig, min personliga vy på detta med feminismens prisma, som glimmar till i helt andra nyanser, när det vill sig.. eller ska vi säga Stockholmsfeminism, för att precisera mer, elelr förortsfeminism.. jag vet inte.

Jag är ledsen men jag förstår inget av ditt inlägg.

Min poäng var att, den som lever i verkligheten, ser att männen dominerar. Nu med massinvandringen av muslimer så kommer det inte bli bättre, tvärtom. F! och co STÖDJER det, varför?

Manshat låter helt tokigt i mina öron. Särskilt med vad som händer i Sverige just nu.
Feministerna långsiktiga mål kan inte vara att driva någonting som kan likna en bra politik för landet eller kvinnorna (och männen).

Feminismen verkar inte för jämställdhet. Min åsikt att de vill utrota den VITA mannen. Det pratas inte så mycket om det bland feminister numera, att målet är den vita mannen.
Jag antar de inte vill ha en ras debatt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Har du blivit så desperat så du sitter och hittar på egna siffror ?

Det säger ju inte så mycket faktiskt - mer än något om din smak när det gäller karlar..

Nja, det är uppskattningar som grundar sig på säkra källor. Ungefärliga siffror...

Det var inte jag som sa det, jag är bara budbäraren.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2014/februari/fler-har-fetma-och-overvikt/

Jag hade nästan rätt...
Citera
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
I andra länder finns inte manshatande partier som F! Och liknande eller finns det något land som är mer hatiska mot män än Sverige ?

Det fanns 251 länder när jag tittade senast så något land borde vara värre.

I Sverige är man inte hatisk mot män, i Sverige är man hatisk mot svenskhet! Visst, det är säkert sant att det inte finns tramspartier som Fi i andra länder men att förekomsten av detta parti skulle vara något sorts bevis på att manshatet är utbrett i Sverige går jag verkligen inte med på.

Av alla dessa 251 länder så är de flesta länder värre på alla sätt!
Citera
2014-06-02, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ja just det - en särskild typ, "mäns fetma" och nej, inte alls sällsynt ...

. Fetma hos män blir allt vanligare. Ändå talas det tyst om problemet - för männen söker inte hjälp.

Jobbiga sanningar om mäns fetma tydligen..

Var står det att det är en vanlig typ av fetma?

Fetma blir även vanligare bland kvinnor.
Citera
2014-06-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det är bara det att jag inte tänker i termer av ni män och vi kvinnor eller vice versa.. bara det.

Återigen, så är "jag känner mig förolämpad" inte en adekvat demonstration för att varken komma ut ur förtryck, diskriminering, eller regelrätt subordination. Män uppfann civilisationen, och till råge på det så uppfann män civilisationen för din(kvinna) skull. Det fanns ingen "civilisationsutbildning" och det finns fortfarnade ingen "civilisationsutbildning" som du kan bli in eller utkvoterad ifrån. Tycker du att det är jobbigt att vara underordnad män? Gå ut i skogen då och bygg din egen civilisation, och demonstrera varför kvinnor nu skulle vara över eller lika-ordnade än män. Tills dess får du helt enkelt nöja dig med att vara vice. Du har en livmoder, två tuttar och en vagina, inte en hjärna. På sin höjd kan du laga mat och diska. Prova vara lite zen-buddha och "acceptera" dina begränsningar.
Senast redigerad av avishaman 2014-06-02 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in