[quote=avishaman|49043379]
Jag har inte problem med kön som inte ser ut som mitt kön, förstår du.. eller slipp då - dvs jag är inte särartsfeminist.
... nope.. för mig är det aldrig problem att passa upp en man, en man för mig är givetvis en älskling om det är så att jag är i tvåsamhet, jag ser inte påroblemet i om det är jag el han som ordnar med ostbrickan.. om han står för att kolla över fläktremmen och jag under tiden tar inköpen.. för jag VET.. att både han och jag, eller.. generellt alla män o alla kvinnor, behöver variation / hört talas om selektiv variation?? hört talas om växelverkan.. hört talas om.. jämlikhet?
Jag, är inte fördomsfullt fast i att behöva ge utlopp för frustrationer jag inte har, med andra ord, vad jag vill t.ex = markant och drastiskt ökade löner för kvinns, och det NU. Inte om trehundra år!
Jag står också för ståndpunkten i detta : man kommer inte och förväntar sig att jag är bättre lämpad i att ge-mina-två-händer-för-att-åtgärda-en sjuhelvetes dålig statsplanering, jag ingår inte i kuvade hondjurens fackförening! därför är jag inte helelr feministen som gör sak av att göra vetenskap av omvårdnad. Jag nästan spyr på sådana icke-frågor.
Kök.. jag trivs i köket... hemmets mysigaste plats.. utifrån att mannen bemödar sig att också göra det mysigt där, annars flyr jag köket.
och nej, om jag avgör färgen på bordsduken eller märket på expressomaskinen rör mig ryggen, inte i lacken eller fabrikatet feminismen ligger..
däremot i kostnaden.. om jag ska uppoffra mitt klädkonto att kanske behöva höra att jag köpt en kjol för mycket denna sommar, DÅ.. kan jag börja reflektera i mer feministisk anda, eventuellt, men jag är inte slentrianfeminist.
Köket är något som heter VÅRT, män var fruktansvärt skickliga i att skapa teorier om hur man ens bygger rörsystem och fläktar.. varför skulle jag se ner på det? jag vill enbart veta mer om vad skisserna gömmer.. så också jag kan planera istället för att BE om lov och BE om lön för det jag kan och gör.
Pengar är mkt centralt, ska jag stå i ett kök, landar det omigen.. vad ska jag öht betala för att vistas där.
Jag ser inte alltid de mönster som kollektivistiskt präglade feminister ser, inte heller kan jag se att sd-feminism öht har beröring med feminism.. men jag erkänner patriarkatets grepp, som ännu ha aktivt grepp, särskilt om vi tittar globalt, då framkommer skrämmande mönster, men här hemma.. är jag hyfsat nöjd.. men.. lönerna för yrken är just fällr, p.g.a varken män el. kvinnor orkar eller tar i de sjukt låga lönesättningarna, sett till vad män tillskansar sig.. här är jag för en mkt mkt radikal offensiv, som inte kommer ske under min livstid - jag vill säga HATAR pigromantiken och allt psykiskt efterblivet snack om att det är fint att tjäna andras skit, så ska jag tjäna och underhålla min man.. ska jag definitivt ses som att vad jag gör, ska också omsättas till proportionellt bemötande el. återgäldande om du förstår, jag accepterar inte alltför långvariga diskrepanser, då blir jag sur och kan bli jobbig.. och t.o.m sjunga in i den klassiska feministretoriken, då där finns en del pärlor och diamanter, som man ännu inte kan negligera.
Om andra... vill upphöja tjänandet till "en konst" gör det.. men jag jag ser inte att fortsatt underdånighet är vägen, och jag ser det också som oftast.. att varje förhållande faktiskt är lite unikt, jag funkar t.ex inte likadant med per-olof brynolf.. mamsens lille svärmorsdröm.. som behöver minutiöst likriktad livsrytm, som jag gör med annan som har annan agenda i livet.. man ska kompa ihop, det har med personkemi att göra, om jag står i ett kök eller inte, och nej.. har inte med kroppshyddan att göra, om hans överarmar kan beskydda mig, utan med personkemin och att män är medvetna om systematisk diskriminering, den ser vi ännu.. lönerna är patetiskt låga, så fort man jobbar med t.ex vård i detta landet. oacceptabelt. (kolla bara hur extremt låg löneingång sjuksköterskor hade för något år sedan, bangladesh-nivå!) : medan en radiolog minsann.. då jävlar..
(som ofta, är allt renodlat tekniskt yrke, högre värdesatt.. varför?!)
"mjuk syssla.. skulle vara = feminin biologisk kompetens, det är ju 1700-tals -filosofi det. sådan romantik börjar förvisso få uppsving igen, liksom en våg av patetiska bröllop med bridezilla-effekt.. att sedan skilsmässorna kommer rätt snabbt, ja ja.. upplevelsebaserad hysteriska argument om hur den värdekonservativa traditionen mot alla odds, kan om inte längre vidmakthållas, så iaf göra jippo av det. Men, kvinnor nej.. det är få som vill stå och svettas i köket och be om en peng av mannen när han kommer hem.. lydig-hund = kvinna, sådant ser du ev från strömningar komna utifrån, inte från Sverige.. då vi iaf en gång har.. bearbetat det.. men också blivit avbrutna av diverse konflikthärdar och att sådant gör att man inte kan hålla fokus på annat än andra problem, men där ojämlikheten visar sitt tryne, brukar man känna igen det.
Sedan vet jag inte om du behöver åka till Asien för att få fatt i from ödmjuk fru.. eller snäll.. flickvän, sådant har med flera faktorer att göra. man kan inte döma alla hundar efter pälsen.
Citat:
Det är bara det att jag inte tänker i termer av ni män och vi kvinnor eller vice versa.. bara det.
Vad förväntar du dig att man ska tycka om kvinnor, när ni på fullt och blodigt allvar tror att en förolämpning är synonymt med ett argument?
Jag har inte problem med kön som inte ser ut som mitt kön, förstår du.. eller slipp då - dvs jag är inte särartsfeminist.
Citat:
Hjärtligt skratt
Det du säger är att det känns jobbigt i din vagina att stå i köket, och det gör att du känner dig förolämpad och himla kränkt.
... nope.. för mig är det aldrig problem att passa upp en man, en man för mig är givetvis en älskling om det är så att jag är i tvåsamhet, jag ser inte påroblemet i om det är jag el han som ordnar med ostbrickan.. om han står för att kolla över fläktremmen och jag under tiden tar inköpen.. för jag VET.. att både han och jag, eller.. generellt alla män o alla kvinnor, behöver variation / hört talas om selektiv variation?? hört talas om växelverkan.. hört talas om.. jämlikhet? Jag, är inte fördomsfullt fast i att behöva ge utlopp för frustrationer jag inte har, med andra ord, vad jag vill t.ex = markant och drastiskt ökade löner för kvinns, och det NU. Inte om trehundra år!
Jag står också för ståndpunkten i detta : man kommer inte och förväntar sig att jag är bättre lämpad i att ge-mina-två-händer-för-att-åtgärda-en sjuhelvetes dålig statsplanering, jag ingår inte i kuvade hondjurens fackförening! därför är jag inte helelr feministen som gör sak av att göra vetenskap av omvårdnad. Jag nästan spyr på sådana icke-frågor.
Kök.. jag trivs i köket... hemmets mysigaste plats.. utifrån att mannen bemödar sig att också göra det mysigt där, annars flyr jag köket.
och nej, om jag avgör färgen på bordsduken eller märket på expressomaskinen rör mig ryggen, inte i lacken eller fabrikatet feminismen ligger..
däremot i kostnaden.. om jag ska uppoffra mitt klädkonto att kanske behöva höra att jag köpt en kjol för mycket denna sommar, DÅ.. kan jag börja reflektera i mer feministisk anda, eventuellt, men jag är inte slentrianfeminist.
Köket är något som heter VÅRT, män var fruktansvärt skickliga i att skapa teorier om hur man ens bygger rörsystem och fläktar.. varför skulle jag se ner på det? jag vill enbart veta mer om vad skisserna gömmer.. så också jag kan planera istället för att BE om lov och BE om lön för det jag kan och gör.
Pengar är mkt centralt, ska jag stå i ett kök, landar det omigen.. vad ska jag öht betala för att vistas där.
Citat:
Men var är argumentet? Vad föreslår du att ni kvinnor ska göra istället, och varför? Eller är du prinsessan på ärten här? Så fort något "Känns lite jobbigt" så är det bannlysning på det omedelbart? Alla madrasser ska bytas, det är fel på alla män, samt alla kvinnor som t.om väljer att stå i köket?
Inte princessa... däremot ömhet och respekt. Jag är ingen fallskärm som utvecklar mig utefter att män kan säga.. du är kvinna, varför står inte det och det, och det färdigt.. när JAG.. gjort ditten o datten.. jag avskyr den stereotypa jargongen, eftersom jag är också individualist.Men var är argumentet? Vad föreslår du att ni kvinnor ska göra istället, och varför? Eller är du prinsessan på ärten här? Så fort något "Känns lite jobbigt" så är det bannlysning på det omedelbart? Alla madrasser ska bytas, det är fel på alla män, samt alla kvinnor som t.om väljer att stå i köket?
Jag ser inte alltid de mönster som kollektivistiskt präglade feminister ser, inte heller kan jag se att sd-feminism öht har beröring med feminism.. men jag erkänner patriarkatets grepp, som ännu ha aktivt grepp, särskilt om vi tittar globalt, då framkommer skrämmande mönster, men här hemma.. är jag hyfsat nöjd.. men.. lönerna för yrken är just fällr, p.g.a varken män el. kvinnor orkar eller tar i de sjukt låga lönesättningarna, sett till vad män tillskansar sig.. här är jag för en mkt mkt radikal offensiv, som inte kommer ske under min livstid - jag vill säga HATAR pigromantiken och allt psykiskt efterblivet snack om att det är fint att tjäna andras skit, så ska jag tjäna och underhålla min man.. ska jag definitivt ses som att vad jag gör, ska också omsättas till proportionellt bemötande el. återgäldande om du förstår, jag accepterar inte alltför långvariga diskrepanser, då blir jag sur och kan bli jobbig.. och t.o.m sjunga in i den klassiska feministretoriken, då där finns en del pärlor och diamanter, som man ännu inte kan negligera.
Om andra... vill upphöja tjänandet till "en konst" gör det.. men jag jag ser inte att fortsatt underdånighet är vägen, och jag ser det också som oftast.. att varje förhållande faktiskt är lite unikt, jag funkar t.ex inte likadant med per-olof brynolf.. mamsens lille svärmorsdröm.. som behöver minutiöst likriktad livsrytm, som jag gör med annan som har annan agenda i livet.. man ska kompa ihop, det har med personkemi att göra, om jag står i ett kök eller inte, och nej.. har inte med kroppshyddan att göra, om hans överarmar kan beskydda mig, utan med personkemin och att män är medvetna om systematisk diskriminering, den ser vi ännu.. lönerna är patetiskt låga, så fort man jobbar med t.ex vård i detta landet. oacceptabelt. (kolla bara hur extremt låg löneingång sjuksköterskor hade för något år sedan, bangladesh-nivå!) : medan en radiolog minsann.. då jävlar..
(som ofta, är allt renodlat tekniskt yrke, högre värdesatt.. varför?!)
Citat:
Hur kan du generalisera så.. vad orsakar singelmödraskap då?
Singelmammor uppfostrar dom mest kriminella på jorden. En majoritet av dom kriminella uppfostrades av singelmammor. Så, kvinnors "track record" för hur bra era tips faktiskt fungerar i praktiken, säger ju sig självt.
Citat:
Dessutom säger det sig självt att det är absurt att "dockor" och "ett mer snällt omhändertagande" skulle vara botemedlet mot psykiskt störda mördare och tyranner.
Men det var inte heller vad jag sa. Jag däremot påpekade sexualfrustrerad tabu, med anknytning till libidoflöden och vilka mönster man väljer att konservera.. och vilka man får kortslutning i hjärnan av, av att kunna introducera - eller sagoläsning.. tror du det är legio i alla länder att pappor läser saga för lillbattingen? isf .. läs på, eller vakna till. Dessutom säger det sig självt att det är absurt att "dockor" och "ett mer snällt omhändertagande" skulle vara botemedlet mot psykiskt störda mördare och tyranner.
"mjuk syssla.. skulle vara = feminin biologisk kompetens, det är ju 1700-tals -filosofi det. sådan romantik börjar förvisso få uppsving igen, liksom en våg av patetiska bröllop med bridezilla-effekt.. att sedan skilsmässorna kommer rätt snabbt, ja ja.. upplevelsebaserad hysteriska argument om hur den värdekonservativa traditionen mot alla odds, kan om inte längre vidmakthållas, så iaf göra jippo av det. Men, kvinnor nej.. det är få som vill stå och svettas i köket och be om en peng av mannen när han kommer hem.. lydig-hund = kvinna, sådant ser du ev från strömningar komna utifrån, inte från Sverige.. då vi iaf en gång har.. bearbetat det.. men också blivit avbrutna av diverse konflikthärdar och att sådant gör att man inte kan hålla fokus på annat än andra problem, men där ojämlikheten visar sitt tryne, brukar man känna igen det.
Sedan vet jag inte om du behöver åka till Asien för att få fatt i from ödmjuk fru.. eller snäll.. flickvän, sådant har med flera faktorer att göra. man kan inte döma alla hundar efter pälsen.
Citat:
Inte säker på att jag förstår dig här.. jag är inte vän av AF-systemet, det ska starkt betonas, lol
Men så här ser det ju ut överallt. Var du än går. Psykiatrin, sjukhuset, arbetsförmedlingen, alla ger ut samma karma-goda yoga-mantran som du regurgiterar. "Var inte så dum. Var omhändertagande".
Citat:
"Åh, kim jong un. Jag ser att du precis massmördat ungefär 5000000 civiila. Det är fel. Du borde vara mer snäll istället.".
Detta förstår jag än mindre, kan du vara lite mindre kryptisk ? elelr försök korrelera lite."Åh, kim jong un. Jag ser att du precis massmördat ungefär 5000000 civiila. Det är fel. Du borde vara mer snäll istället.".
Citat:
Så, du demonstrerar inte direkt något annat än att du antagligen faktikst passar bäst i köket?
Köket är inte en plats jag flyr nej, varför skulle jag?Så, du demonstrerar inte direkt något annat än att du antagligen faktikst passar bäst i köket?
Citat:
God mor och god far, kontra vadå? Vad skulle man annars sträva efter att vara som förälder? Ond far? Ond mor?
Kontra mönsteranpassade beteenden, att uppfylla samhällsprofetior, att passa optimerade skalor av en massa statistik, bl.aGod mor och god far, kontra vadå? Vad skulle man annars sträva efter att vara som förälder? Ond far? Ond mor?
Citat:
Ja precis.
Tolerera vadå? Att du inte vill ha sex även fast du solar topless? Fast du sa ju nyss att bröst inte är till för sex?

.. du har ju talang för drama, eller är du redan lokalpolitikerkandidat? om inte.. du har talangen.