Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-02, 21:28
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=avishaman|49043379]
Citat:
Vad förväntar du dig att man ska tycka om kvinnor, när ni på fullt och blodigt allvar tror att en förolämpning är synonymt med ett argument?
Det är bara det att jag inte tänker i termer av ni män och vi kvinnor eller vice versa.. bara det.

Jag har inte problem med kön som inte ser ut som mitt kön, förstår du.. eller slipp då - dvs jag är inte särartsfeminist.
Citat:
Det du säger är att det känns jobbigt i din vagina att stå i köket, och det gör att du känner dig förolämpad och himla kränkt.
Hjärtligt skratt ... nope.. för mig är det aldrig problem att passa upp en man, en man för mig är givetvis en älskling om det är så att jag är i tvåsamhet, jag ser inte påroblemet i om det är jag el han som ordnar med ostbrickan.. om han står för att kolla över fläktremmen och jag under tiden tar inköpen.. för jag VET.. att både han och jag, eller.. generellt alla män o alla kvinnor, behöver variation / hört talas om selektiv variation?? hört talas om växelverkan.. hört talas om.. jämlikhet?

Jag, är inte fördomsfullt fast i att behöva ge utlopp för frustrationer jag inte har, med andra ord, vad jag vill t.ex = markant och drastiskt ökade löner för kvinns, och det NU. Inte om trehundra år!

Jag står också för ståndpunkten i detta : man kommer inte och förväntar sig att jag är bättre lämpad i att ge-mina-två-händer-för-att-åtgärda-en sjuhelvetes dålig statsplanering, jag ingår inte i kuvade hondjurens fackförening! därför är jag inte helelr feministen som gör sak av att göra vetenskap av omvårdnad. Jag nästan spyr på sådana icke-frågor.

Kök.. jag trivs i köket... hemmets mysigaste plats.. utifrån att mannen bemödar sig att också göra det mysigt där, annars flyr jag köket.

och nej, om jag avgör färgen på bordsduken eller märket på expressomaskinen rör mig ryggen, inte i lacken eller fabrikatet feminismen ligger..

däremot i kostnaden.. om jag ska uppoffra mitt klädkonto att kanske behöva höra att jag köpt en kjol för mycket denna sommar, DÅ.. kan jag börja reflektera i mer feministisk anda, eventuellt, men jag är inte slentrianfeminist.

Köket är något som heter VÅRT, män var fruktansvärt skickliga i att skapa teorier om hur man ens bygger rörsystem och fläktar.. varför skulle jag se ner på det? jag vill enbart veta mer om vad skisserna gömmer.. så också jag kan planera istället för att BE om lov och BE om lön för det jag kan och gör.

Pengar är mkt centralt, ska jag stå i ett kök, landar det omigen.. vad ska jag öht betala för att vistas där.

Citat:

Men var är argumentet? Vad föreslår du att ni kvinnor ska göra istället, och varför? Eller är du prinsessan på ärten här? Så fort något "Känns lite jobbigt" så är det bannlysning på det omedelbart? Alla madrasser ska bytas, det är fel på alla män, samt alla kvinnor som t.om väljer att stå i köket?
Inte princessa... däremot ömhet och respekt. Jag är ingen fallskärm som utvecklar mig utefter att män kan säga.. du är kvinna, varför står inte det och det, och det färdigt.. när JAG.. gjort ditten o datten.. jag avskyr den stereotypa jargongen, eftersom jag är också individualist.

Jag ser inte alltid de mönster som kollektivistiskt präglade feminister ser, inte heller kan jag se att sd-feminism öht har beröring med feminism.. men jag erkänner patriarkatets grepp, som ännu ha aktivt grepp, särskilt om vi tittar globalt, då framkommer skrämmande mönster, men här hemma.. är jag hyfsat nöjd.. men.. lönerna för yrken är just fällr, p.g.a varken män el. kvinnor orkar eller tar i de sjukt låga lönesättningarna, sett till vad män tillskansar sig.. här är jag för en mkt mkt radikal offensiv, som inte kommer ske under min livstid - jag vill säga HATAR pigromantiken och allt psykiskt efterblivet snack om att det är fint att tjäna andras skit, så ska jag tjäna och underhålla min man.. ska jag definitivt ses som att vad jag gör, ska också omsättas till proportionellt bemötande el. återgäldande om du förstår, jag accepterar inte alltför långvariga diskrepanser, då blir jag sur och kan bli jobbig.. och t.o.m sjunga in i den klassiska feministretoriken, då där finns en del pärlor och diamanter, som man ännu inte kan negligera.

Om andra... vill upphöja tjänandet till "en konst" gör det.. men jag jag ser inte att fortsatt underdånighet är vägen, och jag ser det också som oftast.. att varje förhållande faktiskt är lite unikt, jag funkar t.ex inte likadant med per-olof brynolf.. mamsens lille svärmorsdröm.. som behöver minutiöst likriktad livsrytm, som jag gör med annan som har annan agenda i livet.. man ska kompa ihop, det har med personkemi att göra, om jag står i ett kök eller inte, och nej.. har inte med kroppshyddan att göra, om hans överarmar kan beskydda mig, utan med personkemin och att män är medvetna om systematisk diskriminering, den ser vi ännu.. lönerna är patetiskt låga, så fort man jobbar med t.ex vård i detta landet. oacceptabelt. (kolla bara hur extremt låg löneingång sjuksköterskor hade för något år sedan, bangladesh-nivå!) : medan en radiolog minsann.. då jävlar..

(som ofta, är allt renodlat tekniskt yrke, högre värdesatt.. varför?!)

Citat:
Singelmammor uppfostrar dom mest kriminella på jorden. En majoritet av dom kriminella uppfostrades av singelmammor. Så, kvinnors "track record" för hur bra era tips faktiskt fungerar i praktiken, säger ju sig självt.
Hur kan du generalisera så.. vad orsakar singelmödraskap då?

Citat:

Dessutom säger det sig självt att det är absurt att "dockor" och "ett mer snällt omhändertagande" skulle vara botemedlet mot psykiskt störda mördare och tyranner.
Men det var inte heller vad jag sa. Jag däremot påpekade sexualfrustrerad tabu, med anknytning till libidoflöden och vilka mönster man väljer att konservera.. och vilka man får kortslutning i hjärnan av, av att kunna introducera - eller sagoläsning.. tror du det är legio i alla länder att pappor läser saga för lillbattingen? isf .. läs på, eller vakna till.

"mjuk syssla.. skulle vara = feminin biologisk kompetens, det är ju 1700-tals -filosofi det. sådan romantik börjar förvisso få uppsving igen, liksom en våg av patetiska bröllop med bridezilla-effekt.. att sedan skilsmässorna kommer rätt snabbt, ja ja.. upplevelsebaserad hysteriska argument om hur den värdekonservativa traditionen mot alla odds, kan om inte längre vidmakthållas, så iaf göra jippo av det. Men, kvinnor nej.. det är få som vill stå och svettas i köket och be om en peng av mannen när han kommer hem.. lydig-hund = kvinna, sådant ser du ev från strömningar komna utifrån, inte från Sverige.. då vi iaf en gång har.. bearbetat det.. men också blivit avbrutna av diverse konflikthärdar och att sådant gör att man inte kan hålla fokus på annat än andra problem, men där ojämlikheten visar sitt tryne, brukar man känna igen det.

Sedan vet jag inte om du behöver åka till Asien för att få fatt i from ödmjuk fru.. eller snäll.. flickvän, sådant har med flera faktorer att göra. man kan inte döma alla hundar efter pälsen.

Citat:
Men så här ser det ju ut överallt. Var du än går. Psykiatrin, sjukhuset, arbetsförmedlingen, alla ger ut samma karma-goda yoga-mantran som du regurgiterar. "Var inte så dum. Var omhändertagande".
Inte säker på att jag förstår dig här.. jag är inte vän av AF-systemet, det ska starkt betonas, lol

Citat:

"Åh, kim jong un. Jag ser att du precis massmördat ungefär 5000000 civiila. Det är fel. Du borde vara mer snäll istället.".
Detta förstår jag än mindre, kan du vara lite mindre kryptisk ? elelr försök korrelera lite.

Citat:

Så, du demonstrerar inte direkt något annat än att du antagligen faktikst passar bäst i köket?
Köket är inte en plats jag flyr nej, varför skulle jag?

Citat:

God mor och god far, kontra vadå? Vad skulle man annars sträva efter att vara som förälder? Ond far? Ond mor?
Kontra mönsteranpassade beteenden, att uppfylla samhällsprofetior, att passa optimerade skalor av en massa statistik, bl.a

Citat:
Tolerera vadå? Att du inte vill ha sex även fast du solar topless? Fast du sa ju nyss att bröst inte är till för sex?
Ja precis.
Citera
2014-06-02, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Essensen i artikeln.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/26/feta.html

Hänger du med nu, eller missar du fortfarande?

Jaha? Vad säger att det inte är likadant för kvinnor?

Det är egentligen två enkla frågor:

Har kvinnors fetma inte ökat?

Finns det inga nackdelar gällande kvinnors fetma?

Du har ju inte lyckats svara på någon fråga alls hitintills.
Citera
2014-06-02, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jaha? Vad säger att det inte är likadant för kvinnor?
Stephan Rössner

Citat:
Männens fetma, som sitter som kulmage, är farligare än kvinnors fetma. Männens fetma förkortar livslängden, säger Stephan Rössner.

Citat:
Det är egentligen två enkla frågor:

Har kvinnors fetma inte ökat?
Vad skulle det i så fall ha med saken att göra .. Poängen i artikeln är fortfarande mäns skadliga fetma ...

Citat:
Finns det inga nackdelar gällande kvinnors fetma?
Det gör det säkert - men den är inte hälsofarlig på samma sätt som mäns fetma .. vilket framgår av citatet ovan..

Citat:
Du har ju inte lyckats svara på någon fråga alls hitintills.
Det kan ju bero på att dina frågor inte har något att göra med det artikeln vill säga...

Citat:
Kulmagen dödlig för svenska män
Andelen feta män i Sverige har ökat med 50 procent sedan 1980.

Viktforskare: Männens fetma förkortar livslängden
Citera
2014-06-02, 21:47
Medlem
Sverige är utan tvekan det mest mansfientliga och manshatande landet på jorden.
Citera
2014-06-02, 22:29
Bannlyst
Citat:
Stephan Rössner

Vad skulle det i så fall ha med saken att göra .. Poängen i artikeln är fortfarande mäns skadliga fetma ...

Det gör det säkert - men den är inte hälsofarlig på samma sätt som mäns fetma .. vilket framgår av citatet ovan..

Det kan ju bero på att dina frågor inte har något att göra med det artikeln vill säga...

Jag förstår inte hur du kan misstolka det så grovt.

Fetma är även skadligt för kvinnor och det innebär kortare livslängd även för kvinnor. Han pekar på en variabel som är i stort sett försumbar! Det är alltså långtifrån att vara "the whole truth and nothing but the truth"!

Artikeln kunde lika gärna ha handlat om kvinnors ökade fetma och hur det leder till minskad levnadstid.

Men nu handlade det om att svartmåla män.

Jag förstår inte ens varför du drog upp artikeln från början då den ändå bara visar på manshatet som finns i detta land!
Citera
2014-06-02, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jag förstår inte hur du kan misstolka det så grovt.

Fetma är även skadligt för kvinnor och det innebär kortare livslängd även för kvinnor. Han pekar på en variabel som är i stort sett försumbar! Det är alltså långtifrån att vara "the whole truth and nothing but the truth"!

Läs igen - ta gärna hjälp av någon som hjälper dig att tolka...

Männens fetma, som sitter som kulmage, är farligare än kvinnors fetma. Männens fetma förkortar livslängden, säger Stephan Rössner.

Citat:
Artikeln kunde lika gärna ha handlat om kvinnors ökade fetma och hur det leder till minskad levnadstid.

Nej, faktiskt inte - eftersom den påtalar faran med just den fetma som drabbar män - Kvinnors fetma är inte förenat med samma fara/hälsorisker.

Citat:
Hahahaha.. ja men gråt en skvätt vet jag...

Citat:
Jag förstår inte ens varför du drog upp artikeln från början då den ändå bara visar på manshatet som finns i detta land!
Mmm här på Flashback finns onekligen en tendens att tolka negativa sanningar om män som "manshat" .. Vilket var exakt min poäng när jag tog upp artikeln...

Och du gick givetvis igång på alla hundra...
Citera
2014-06-02, 22:46
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Lavezzi92|49044950]
Citat:

Men snälle vän, tolkar du alla medicinska nyheter som en agenda att svartmåla? Isf har du ju problem med din förmåga att förstå vetenskapliga artiklars syfte, det är ju upplysning. Jag skulle kunna tolka din kommentar här som att det bör införas cencur om mediabevakning över mäns hälsa.. utifrån att du ser det som en kränkning att inte SAMTIDIGT (i petimäterstil) fylla tidningar med 300 blad av rapporter om hur det belysta problemet har för effekt på kvinnliga kroppar - och då menar du alltså att den hjärtforskning som präglat i historien, där det framkom att man åsidosatt just skillnaderna i kvinnlig resp manlig fysiologi, isf var propaganda och avsett att förnedra män?

Är det din femöring över medicinsk vetenskap?

Citat:

Lol.. manshatet .. LOL !

.. sök in på scenskolan .. du har ju talang för drama, eller är du redan lokalpolitikerkandidat? om inte.. du har talangen.

lol
Citera
2014-06-02, 22:47
Medlem
Malingins avatar
Nej.
Det massimporteras män, hur kan det vara manshatande???
Dessutom är många muslimer, vilket F! och co stödjer, så var det med det manshatet. Du har nog missuppfattat eller lever i en skev verklighet.

Tillägg: I gruppen befolkning under 40 är väl en klar majoritet män? Det är väl först i högre åldrar som kvinnorna blir fel, ska försöka hitta statistik om jag orkar. Bland invandrare lär väl majoriteten vara ännu större.
Senast redigerad av Malingin 2014-06-02 kl. 22:51.
Citera
2014-06-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Läs igen - ta gärna hjälp av någon som hjälper dig att tolka...

Nej, faktiskt inte - eftersom den påtalar faran med just den fetma som drabbar män - Kvinnors fetma är inte förenat med samma fara/hälsorisker.

Hahahaha.. ja men gråt en skvätt vet jag...

Mmm här på Flashback finns onekligen en tendens att tolka negativa sanningar om män som "manshat" .. Vilket var exakt min poäng när jag tog upp artikeln...

Och du gick givetvis igång på alla hundra...

Jag är ledsen över att behöva säga det men det är du som tolkar artikeln fel!

Kvinnors fetma innebär också en förkortad levnadstid. Det är dock inte exakt samma faror/hälsorisker, men skillnaden är försumbar.

Det roliga är att du är så enfaldig. Vilket är just varför du inte förstår varför artikeln inte betyder ett jota om man bortser från det faktum att den är ett bevis på svartmålningen av män.
Citera
2014-06-02, 22:55
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Nej.
Det massimporteras män, hur kan det vara manshatande???
Dessutom är många muslimer, vilket F! och co stödjer, så var det med det manshatet. Du har nog missuppfattat eller lever i en skev verklighet.

Tillägg: I gruppen befolkning under 40 är väl en klar majoritet män? Det är väl först i högre åldrar som kvinnorna blir fel, ska försöka hitta statistik om jag orkar.
Du glider in med en skärva av feminismen, som är lama så sett, att man bl.a har (men jag kan int styrka detta, obs) yppat att "kvinnor som själv väljer slöjan, när de sätter på sig slöjan efter att ha lagt benen på ryggen efter sin man, levandes i ett mönster av massivt förtryck, återuppstår som grupper präntandes islamofobin.. som en nu-agenda, en aktuell agenda gällande för hela Sverige.. där man icke kan konversera med en muslimsk feminist, som kan råka vara bärare av slöja.. och råka, anse att hennes attribut och de markörer hon drar på sig, är sett på ett sätt inom fundamentalistisk islam, men på ett annat sätt, där vi talar jämställdheten inkluderat män ...

... är detta fel uppfattat av mig, är jag ute o cyklar tycker du? elelr vad menar du annars.... jag kan ha missuppfattat dig - däremot har jag sett feminister av olika kaliber.. dvs kontradiktiva feminister som ser rött så fort man inte bejakar också deras mansgris som sitter bredvid .. medan hon aktiverar sig i sitt nya land för att gänga sig med lite mer radikaliserad nyfeminism, av helt nya snitt. enligt mig, min personliga vy på detta med feminismens prisma, som glimmar till i helt andra nyanser, när det vill sig.. eller ska vi säga Stockholmsfeminism, för att precisera mer, elelr förortsfeminism.. jag vet inte.
Citera
2014-06-02, 22:56
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
När sånt här kan publiceras i en av våra största tidningar så...

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article10448146.ab

Inte särskilt mycket att uppröras över, Johanna är bara en enkel liten charlatan som påstår sig vara konstnär. Sin näring får hon genom att bli sedd som en "kontroversiell". Jag har dock ingen kritik mot att massmedia låter henne komma till tals, mer än att innehållet i hennes alster håller en allt för låg kvalité. Hon har för övrigt barn med en vit man.

För att återgå till trådstarten. Nej jag kan inte tänka mig att det finns så särskilt många andra länder där en så stor del av befolkningen kan tänka sig att rösta på partier som F!. Den Svenska vänsterfeminismen som vi ser idag kommer naturligtvis inte att överleva om vi som land inte klarar att upprätthålla vår sociala välfärd, något som vi redan har problem med och bättre lär det inte bli. Vill man dock ha ett hastigt raserande av det som finns kvar av vår välfärd, så kan man ju använda F!:s partiprogram med sex timmars arbetsdag, gratis barnomsorg och kollektivtrafik, samt att se till att det blir så olönsamt som möjligt för både företag och välutbildade att bo eller bedriva någon form av verksamhet i Sverige. Ett genomförande av en sådan politik skulle oundvikligen leda till att ingen vill ha den, åtminstone vill ingen vettig människa betala priset för vad den kommer att kosta.
Citera
2014-06-02, 22:57
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ok, det var ju en intressant iakttagelse.

Jag antar att du tycker den genomgående hatiska artikel jag länkade tidigare också bara bestod av "negativa sanningar om män". Förvånar nog ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in