Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Det var då värst så traumatiskt allt är för dig.

FI är ett parti. De arbetar på samma sätt som de andra partierna.

FI arbetar mest med kvinnofrågor. De gör det för att de tyckte att det behövdes för jämställdhet bla. De är inte till för dig och ditt problem.

Du ska gå till dem du röstar på. Så hjälper dom dig.

Även om någon fick för sig den korkade iden att starta ännu ett könsfascistiskt parti som istället för kvinnor riktade sig till män så hade jag aldrig drömt tanken att rösta på dem.
Framför allt inte om de ville skicka alla kvinnor till omskolning och införa kvinnoskatt.

Jag talar för mig själv, behöver inget överförmyndarorgan som gör det åt mig.

Partier ska inte föra specifika gruppers talan, baserat på kön, hudfärg, genpool eller religion.
Det har blivit speciellt bra.
Citera
2014-06-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vet du hur många kvinnor som dör av mödradödlighet världen över per år? Ca 400 000
För varje död kvinna i mördradödlighet är det 20 till som skadas allvarligt. Alltså ca 8 miljoner kvinnor. Chansen för en gravid kvinna i de fattigare delen av världen att dö i barnsäng är en på 23.
300 miljoner kvinnor (eller en fjärdedel av kvinnorna i låginkomstländerna) lider av allvarliga skador, infektioner eller funktionshinder som de drabbats av under graviditet och förlossning.

Vi kan jämföra med ett krig, Irakkriget där dog: 4 100 amerikanska, 170 brittiska och 120 av övriga i koalitionen. Och man beräknar ca 655 000 irakier. ( där för övrigt hälften är kvinnor)

Varje år genomgår alltså kvinnor i fattigare delar av världen ett mindre Irakkrig. Tänk på den lite.
Män och kvinnor dör i krig som inträffar då och då. Kvinnor dör år efter år efter år efter år + ofta deras foster och har gjort så i alla tider ända fram tills nu.

Och till detta tillkommer dödsfallen i olagliga aborter, sexuellt våld, könsstympning etc.

Ska vi byta?

Hur många av dessa kvinnor blev tvingade? Vilka kvinnor i västvärlden i synnerhet, blev tvingade?
Att det råder ojämställdhet i u-länder är det ingen som motsätter sig.
Att dessa länder är fattiga, saknar utbildning, infrastruktur och vårdmöjligheter är det heller ingen som förnekar.

Jag trivs med mitt kön men rent principiellt skulle jag inte ha några problem att byta.
Jag är heller inte sugen på att ploppa ut någon unge så det blir räkmacka för mig alltså.
Citera
2014-06-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Även om någon fick för sig den korkade iden att starta ännu ett könsfascistiskt parti som istället för kvinnor riktade sig till män så hade jag aldrig drömt tanken att rösta på dem.
Framför allt inte om de ville skicka alla kvinnor till omskolning och införa kvinnoskatt.

Jag talar för mig själv, behöver inget överförmyndarorgan som gör det åt mig.

Partier ska inte föra specifika gruppers talan, baserat på kön, hudfärg, genpool eller religion.
Det har blivit speciellt bra.

Nej det är klart du inte skulle göra. Du vill att de förstår din kränkthet. Du vill sitta här och tycka synd om dig själv.

Partiprogram är det man följer. Där står det vad valda politiker ska förhålla sig till.

Ska dom inte? Ni är du lite mer korkad. Alla partier har något som är signifikativt för dem. SD tex.
Citera
2014-06-09, 23:38
Medlem
Med tanke på Gudrun Schymans efternamn så kan man ju undra... ???
Citera
2014-06-09, 23:41
Medlem
Citat:
Hur många av dessa kvinnor blev tvingade? Vilka kvinnor i västvärlden i synnerhet, blev tvingade?
Att det råder ojämställdhet i u-länder är det ingen som motsätter sig.
Att dessa länder är fattiga, saknar utbildning, infrastruktur och vårdmöjligheter är det heller ingen som förnekar.

Jag trivs med mitt kön men rent principiellt skulle jag inte ha några problem att byta.
Jag är heller inte sugen på att ploppa ut någon unge så det blir räkmacka för mig alltså.

Vad pratar du om nu? Mödradödligheten är låg hos oss (ligger på ungefär 2 mammor per år tror jag), och soldatdöden är om möjligt ännu lägre. Och kvinnor här har ett fritt val både i när och om vi vill idka sex och om vi vill ha barn.
Men räcker med att du går bak till 70-talet så försvinner den fria aborträtten, längre tillbaka så försvinner rätten slippa våldtäkt inom äktenskapet ex.
Tar du fattigare länder så är det klart jämförbart med fattigsverige ca 1800.

Ja jiss Olf, som donna hade du levt loppan!...du hade blivit ultrafeminist, poppat P-piller, skrivit arga krönikor och haft sex till höger och vänster med söta boys nätterna igenom.

Jag hade som man blivt asbitter och suttit på FB och gnällt för kung och fosterland.
Nått sånt, så jag vill fasen inte byta!
Senast redigerad av ScottWalter 2014-06-09 kl. 23:49.
Citera
2014-06-10, 00:50
Medlem
Citat:
Vad pratar du om nu? Mödradödligheten är låg hos oss (ligger på ungefär 2 mammor per år tror jag), och soldatdöden är om möjligt ännu lägre. Och kvinnor här har ett fritt val både i när och om vi vill idka sex och om vi vill ha barn.

Det var ju du som tog upp övriga världen i ditt inlägg.

Citat:
Men räcker med att du går bak till 70-talet så försvinner den fria aborträtten, längre tillbaka så försvinner rätten slippa våldtäkt inom äktenskapet ex.
Tar du fattigare länder så är det klart jämförbart med fattigsverige ca 1800.

Om vi går tillbaks 5-6 år (?) så försvinner rätten att inte tvingas ut i krig.
I fattigsverige och i nutidens u-länder finns inte feminism för att feminism ofelbart endast blommar i välfärdsländer. Först när kvinnan fick rätt till rösträtt utan krav ville hon ha den, först när arbeten blev säkra ville man ha rätten till arbete.

Citat:
Ja jiss Olf, som donna hade du levt loppan!...du hade blivit ultrafeminist, poppat P-piller, skrivit arga krönikor och haft sex till höger och vänster med söta boys nätterna igenom.

Förutom ultrafeminism och arga krönikor så har du nog satt fingret på det.

Citat:
Jag hade som man blivt asbitter och suttit på FB och gnällt för kung och fosterland.
Nått sånt, så jag vill fasen inte byta!

Du kan ändå inte hantera det
Citera
2014-06-10, 01:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var ju du som tog upp övriga världen i ditt inlägg.

I fattigsverige och i nutidens u-länder finns inte feminism för att feminism ofelbart endast blommar i välfärdsländer. Först när kvinnan fick rätt till rösträtt utan krav ville hon ha den, först när arbeten blev säkra ville man ha rätten till arbete.

Förutom ultrafeminism och arga krönikor så har du nog satt fingret på det.

Du kan ändå inte hantera det
I vilka länder finns ingen feminism?
Citera
2014-06-10, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I vilka länder finns ingen feminism?

Klart det finns någon form, men den är inte etablerad som i västvärlden.
Citera
2014-06-10, 02:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Klart det finns någon form, men den är inte etablerad som i västvärlden.
Alltså är inte förekomsten avhängig av vilka rättigheter kvinnor redan har, utan vilka de vill ha.
Citera
2014-06-10, 03:55
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Och de kvinnor som grovt misshandlades i sin kamp för rösträtt de hade bara inte fattat att de bara liksom fick den till skänks ändå helt gratis? Gick du alls i skolan som barn?
Citera
2014-06-10, 07:21
Moderator
pewpews avatar
Varningar utdelade och OT raderat. Skärpning tack!

/Mod
Citera
2014-06-10, 10:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Vilken bitter liten människa du är. Gissning: Lågutbildad, sjukskriven/arbetslös i någon håla. Gammal och rejält bitter.
Med tanke på att du inte producerat ett enda argument än så länge så framställer du bara dig själv som en ännu större idiot än vad du redan upplevs som, när du i varje inlägg du skriver inte kan rapa fram nåt annat än dåligt formulerade förolämpningar.
Citat:
Men nu är det så att kvinnorna ligger efter på nästan alla områden.
"Nästan alla områden". Bortsett från att män har sämre utbildning, högre arbetslöshet, kortast livslängd, tar flest självmord, missbrukar mer, är oftare hemlös, oftare skuldsatt, blir mördade oftare, dör mest i cancer, dör mest i AIDS, dör och skadas mest på jobbet, döms till längre straff för samma brott, och så vidare.

Men dessa områden räknas såklart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in