Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Men skärp dig!
"Skärp dig!". Det är ditt jävla argument?
Jag håller inte med dig. Men i din värld skall alla tycka lika? Skärp dig själv!
Citat:
Vi kritiserar inte alla män (jag är själv man)
Vad
DU gör intresserar mig föga.
Jag pratar om alla manshatande feminister.
Jag har gett dussintals exempel i tråden. Jag behöver inte upprepa mig.
Citat:
vi kritiserar den hegemoniska manligheten.
Nej, det gör "ni" verkligen inte. "Ni" sprider manshat.
Jag sätter "ni" inom citationstecken eftersom jag inte ännu vet vilken kategori du tillhör. Men det lär jag ju snart få veta.
"Ni" är apartheidförespråkande fascister, för någon annan etikett kan man inte sätta på människor som skriver att de
hatar män, vill
omskola män, vill
beskatta män,
häkta oskyldiga män, och så vidare.
Om du påstår att det bara är de riktigt radikala feministerna som vill detta så undrar man ju hur i hela fridens namn de lyckades ta så många politiska poster, åklagarämbeten, universitetspositioner och så vidare.
Citat:
Och det tål den mycket väl. De flesta människor (män och kvinnor) borde vara lite mer självkritiska och självreflekterande.
Jaså, det säger du?
Peka på en självkritisk feminist.
Citat:
Och nej, det är inte stereotypt manligt att våldta. Men våld går hand i hand med den hegemoniska manligheten. Och mycket manligt våld försvaras genom att att säga att det är så män är. Med andra ord, det finns en hel del man borde reflektera kring och arbeta med när det gäller den hegemoniska manligheten.
Nej, den hegemoniska manligheten är att ställa upp för sina medmänniskor och sin familj, att jobba för sin och andras försörjning, att vara ärlig och hedersam och att aldrig bruka våld förutom i självförsvar.
Men tack för att du visade var du står så tidigt i diskussionen.