Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-16, 13:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nej, det är manshat att uttrycka sig som "manlighet hotar planeten", att allt som är dåligt är manligt och männens fel, och så vidare.
Varför skulle det vara manshatande när det är sant. Det sista var dessutom inget som uttrycktes.

Citat:
Men att du inte anser att manshat är manshat vet jag ju redan och det var ju därför jag bad dig roa mig med dina undanflykter, vilket du också gjorde:
Att du inte har koll på infrastrukturen och vilka som gynnas respektive missgynnas med dagens ordning innebär inte att det är manshat (eller undanflykt) när de som förstår mer än dig är kritiska och ställer krav.

Citat:
Tack! Nu blir jag genast lugnare.

Med politiker som dessa och påhejare som dig finns det ju inget att oroa sig över, Sverige kommer att gå framåt!
Ja, till skillnad från om fler politiker var som dig .. då skulle vi backa i utveckling.
Citera
2014-06-16, 13:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de har inte lagt upp ett motsvarande påhopp attack på någon person såsom den Lady D utsatts för.
Exakt vilket Tweet av Hermansson i din länk menar du är så mycket värre än något Dahmer har skrivit?
Citera
2014-06-16, 13:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle det vara manshatande när det är sant.
Är du på riktigt?
Citat:
Det sista var dessutom inget som uttrycktes.
Nej, inte att "allt" dåligt var manligt.

Men allt som var dåligt ansågs vara "manligt".
Citat:
Att du inte har koll på infrastrukturen och vilka som gynnas respektive missgynnas med dagens ordning innebär inte att det är manshat (eller undanflykt) när de som förstår mer än dig är kritiska och ställer krav.
Jag förstår att man med "genusvetenskap" kan räkna ut vad du försöker få fram.

Men med verklig vetenskap så är infrastrukturen byggd för att vara effektivt för samhället, inte "för män".
Citat:
Ja, till skillnad från om fler politiker var som dig .. då skulle vi backa i utveckling.
Absolut! Frihet har ju verkligen visat sig vara en misslyckad form av styrelseskick. Vad ska man göra med alla "genusvetare" om man inte kan kvotera in dem i nån myndighet?

Edit: För att summera så försvarar du åter igen manshatande artiklar och tycker verklighetsfrånvarande fascister platsar som politiker. Jag behöver knappt argumentera alls, du gör jobbet åt mig
Citera
2014-06-16, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Exakt vilket Tweet av Hermansson i din länk menar du är så mycket värre än något Dahmer har skrivit?
Hermansson söker upp LadyD och börjar trakassera henne - helt utan skäl..
Det han dessutom ger uttryck för står helt i strid med de ideologiska idéer han påstår sig företräda...

Han vill dessutom frånta kvinnor rättigheter, minimerar kvinnan som kön, spyr ur sig otidigheter riktade direkt till/om LadyD som person osv...

Behöver du verkligen fråga vad skillnaden är?
Citera
2014-06-16, 13:53
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Den dagen ni slutar kritiserar alla män, kanske vore den första dagen? Men antagligen inte, på grund av den skada feminister redan gjort med sitt manshat. Det kommer att ta många år.

Det är för övrigt inte alls "stereotyp manlighet" att våldta, slå kvinnor eller köra ihjäl dem.

Det är inte heller "stereotyp manlighet" att tex frakta varor, utan en samhällsnödvändighet.

Ja, den är helt rättfärdigad, men det är inte ens i närheten av att vara samma sak.

Men skärp dig! Vi kritiserar inte alla män (jag är själv man), vi kritiserar den hegemoniska manligheten. Och det tål den mycket väl. De flesta människor (män och kvinnor) borde vara lite mer självkritiska och självreflekterande.

Och nej, det är inte stereotypt manligt att våldta. Men våld går hand i hand med den hegemoniska manligheten. Och mycket manligt våld försvaras genom att att säga att det är så män är. Med andra ord, det finns en hel del man borde reflektera kring och arbeta med när det gäller den hegemoniska manligheten.

Ett första steg är att helt och hållet slopa det värdelösa tankesättet "boys will always be boys".
Citera
2014-06-16, 13:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Man borde verkligen ta sig tid att formulera sig på ett bättre sätt. Varför inte kalla det för trafikresursslösare eller något annat.
Om man har konkreta förslag på hur man kan förbättra saker så går det utmärkt att redogöra för detta.

Till exempel så kan man argumentera för att Singapore har en utmärkt tunnelbane-infrastruktur med kraftig beskattning av biltrafiken. Detta då det passar Singapores förhållande bäst.

Är det någon som påstår att Singapore är byggt av kvinnor, för kvinnor?
Citat:
Det är verkligen synd att de som värnar om miljön, som är nödvändigt (även om man kan diskutera hur allt bäst kan hanteras) genom att formulera sig så att man verkligen får avsmak för vad de sysslar med. Sexism är aldrig vackert.
Skönt att åtminstone en person tycker det.
Citera
2014-06-16, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är du på riktigt?
Ja, absolut.

Citat:
Nej, inte att "allt" dåligt var manligt.

Men allt som var dåligt ansågs vara "manligt".
Inte heller det påstår de, de talar däremot om infrastruktur och vilka som gynnas respektive missgynnas av densamme ...

Citat:
Jag förstår att man med "genusvetenskap" kan räkna ut vad du försöker få fram.

Men med verklig vetenskap så är infrastrukturen byggd för att vara effektivt för samhället, inte "för män".
Av män för män i samhället - vilket är deras poäng.

Citat:
Absolut! Frihet har ju verkligen visat sig vara en misslyckad form av styrelseskick. Vad ska man göra med alla "genusvetare" om man inte kan kvotera in dem i nån myndighet?

Edit: För att summera så försvarar du åter igen manshatande artiklar och tycker verklighetsfrånvarande fascister platsar som politiker. Jag behöver knappt argumentera alls, du gör jobbet åt mig
Jag ser inget manshat i en artikel om infrastruktur som påtalar hur den utgår från mäns behov och inte kvinnor och barns, samt att det är dags att förändra det.
Citera
2014-06-16, 14:00
Medlem
Christopher.s avatar
Sluta se er som offer - pytsan. Det finns klart kvinnor som gillar att spela underdogs och kämpa mot män - jag tycker det är gulligt, förhoppningsvis växer beteendet bort när man är vuxen och stiger ut i den verkliga världen. Men när kvinnan fått sig en storkukad man med högre lön än henne så är det la vida loca, kontrasten svaga fattiga män utan pondus blir inte många kvinnor våt i trosan av. Själv ser jag på FI som ett gäng virrpannor men samtidigt tycker jag det är lite gulligt när kvinnor kallar sig själva feminister.

Vad jag vill ha sagt är att man inte ska ta kvinnors irrationella beteende på allt för blodigt allvar, känslor och hormoner är något som stabiliseras med åldern och de kvinnor jag respekterat mest är de äldre som har erfarit den kalla verkligheten. Vi lever i ett hårdare klimat idag än under guldåren och kvinnor söker en enkel förklaring på ett komplext problem - problemet enligt FI är snabeldjur. Med det sagt så finns det många grismän, men dessa grismän uppvägs av mängden idioter sliddjur.

Vad jag vill ha sagt, skit i dumma män - det finns gott om bra män, skit i dumma kvinnor - det finns gott om bra kvinnor. Sluta bry er så mycket om kollektivet och satsa på er själv och bygg upp er verklighet utifrån ert eget liv och inte en bok som t. ex flickan och skulden.
Citera
2014-06-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Men skärp dig! Vi kritiserar inte alla män (jag är själv man), vi kritiserar den hegemoniska manligheten. Och det tål den mycket väl. De flesta människor (män och kvinnor) borde vara lite mer självkritiska och självreflekterande.

Och nej, det är inte stereotypt manligt att våldta. Men våld går hand i hand med den hegemoniska manligheten. Och mycket manligt våld försvaras genom att att säga att det är så män är. Med andra ord, det finns en hel del man borde reflektera kring och arbeta med när det gäller den hegemoniska manligheten.

Ett första steg är att helt och hållet slopa det värdelösa tankesättet "boys will always be boys".

Det är rätt intressant att se att samma män som protesterar mot att man påstår att män våldtar gärna påstår att invandrarmän våldtar.

Detta för att statistiken visar att det är så.

Hur som haver är det ett problem för svagare kvinnor att freda sig mot starkare män som vill våldta dem. En kvinna som är starkare än mannen som försöker våldta henne kan freda sig på ett annat sätt och kan förhindra att hon blir våldtagen.

Dock är det en annan sak det här med att påbörja sexuella aktiviteter med människor som sover. Det är ett problematiskt område.
Citera
2014-06-16, 14:03
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Men skärp dig!
"Skärp dig!". Det är ditt jävla argument?

Jag håller inte med dig. Men i din värld skall alla tycka lika? Skärp dig själv!
Citat:
Vi kritiserar inte alla män (jag är själv man)
Vad DU gör intresserar mig föga.

Jag pratar om alla manshatande feminister.

Jag har gett dussintals exempel i tråden. Jag behöver inte upprepa mig.
Citat:
vi kritiserar den hegemoniska manligheten.
Nej, det gör "ni" verkligen inte. "Ni" sprider manshat.

Jag sätter "ni" inom citationstecken eftersom jag inte ännu vet vilken kategori du tillhör. Men det lär jag ju snart få veta.

"Ni" är apartheidförespråkande fascister, för någon annan etikett kan man inte sätta på människor som skriver att de hatar män, vill omskola män, vill beskatta män, häkta oskyldiga män, och så vidare.

Om du påstår att det bara är de riktigt radikala feministerna som vill detta så undrar man ju hur i hela fridens namn de lyckades ta så många politiska poster, åklagarämbeten, universitetspositioner och så vidare.
Citat:
Och det tål den mycket väl. De flesta människor (män och kvinnor) borde vara lite mer självkritiska och självreflekterande.
Jaså, det säger du?

Peka på en självkritisk feminist.
Citat:
Nej, den hegemoniska manligheten är att ställa upp för sina medmänniskor och sin familj, att jobba för sin och andras försörjning, att vara ärlig och hedersam och att aldrig bruka våld förutom i självförsvar.

Men tack för att du visade var du står så tidigt i diskussionen.
Citera
2014-06-16, 14:06
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Det är rätt intressant att se att samma män som protesterar mot att man påstår att män våldtar gärna påstår att invandrarmän våldtar.

Detta för att statistiken visar att det är så.

Hur som haver är det ett problem för svagare kvinnor att freda sig mot starkare män som vill våldta dem. En kvinna som är starkare än mannen som försöker våldta henne kan freda sig på ett annat sätt och kan förhindra att hon blir våldtagen.

Dock är det en annan sak det här med att påbörja sexuella aktiviteter med människor som sover. Det är ett problematiskt område.

Visst är det så, därför anser jag att det är en rättighet att få bära vapen.
Citera
2014-06-16, 14:07
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nej, det som är intressant är att man aldrig kan peka ut någon grupp för vad enskilda idioter gör.

Såvida gruppen inte är vita män såklart.

Då går det utmärkt att skriva att man hatar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in