Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-10, 11:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vet du hur många kvinnor som dör [...] Ska vi byta?
Och ändå är medellivslängden längre för kvinnor.

Ska vi byta?
Citera
2014-06-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Med tanke på att du inte producerat ett enda argument än så länge så framställer du bara dig själv som en ännu större idiot än vad du redan upplevs som, när du i varje inlägg du skriver inte kan rapa fram nåt annat än dåligt formulerade förolämpningar.

"Nästan alla områden". Bortsett från att män har sämre utbildning, högre arbetslöshet, kortast livslängd, tar flest självmord, missbrukar mer, är oftare hemlös, oftare skuldsatt, blir mördade oftare, dör mest i cancer, dör mest i AIDS, dör och skadas mest på jobbet, döms till längre straff för samma brott, och så vidare.

Men dessa områden räknas såklart inte.

De här områden du nämner som jag fetmarkerat. Är det verkligen i Sverige som män drabbas värst av detta?
Citera
2014-06-10, 11:24
Medlem
[quote=oLf|49130949]
Citat:
Det var ju du som tog upp övriga världen i ditt inlägg.

Bah! det var ju du som indirekt drog in resten av världen då du började prata om stackars män som måste ge sig ut i krig....hej och hå. Sverige har inte HAFT nått krig på 200 år. Finns ingen svensk man yngre än 200 bast som dragit ut i nått krig ofrivilligt.

Citat:
Om vi går tillbaks 5-6 år (?) så försvinner rätten att inte tvingas ut i krig.
I fattigsverige och i nutidens u-länder finns inte feminism för att feminism ofelbart endast blommar i välfärdsländer. Först när kvinnan fick rätt till rösträtt utan krav ville hon ha den, först när arbeten blev säkra ville man ha rätten till arbete.
Käre olf, det finns feminism även i U-länder. Det finns tom muslimska feminsit organisationer.
Googla: Abay Siti/ Femmes Africa Solidarité/ Egyptian Feminist Union/ Bharat Stree Mahamandal
etc.

Citat:
Förutom ultrafeminism och arga krönikor så har du nog satt fingret på det.
Du kan ändå inte hantera det

Vad skulle jag inte kunna hantera? feminister?
Citera
2014-06-10, 11:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
De här områden du nämner som jag fetmarkerat. Är det verkligen i Sverige som män drabbas värst av detta?
Ja.
Citera
2014-06-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ja.
Citat:
män har sämre utbildning, högre arbetslöshet, kortast livslängd, tar flest självmord, missbrukar mer, är oftare hemlös, oftare skuldsatt, blir mördade oftare, dör mest i cancer, dör mest i AIDS, dör och skadas mest på jobbet, döms till längre straff för samma brott, och så vidare

Så svenska män är de som dör mest i AIDS jämfört med övriga världen.

Och svenska män har kortast livslängd i världen.

Hade jag ingen aning om.

Är det därför svenska män är mest hatade? För att så många har AIDS?
Citera
2014-06-10, 12:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Så svenska män är de som dör mest i AIDS jämfört med övriga världen.

Och svenska män har kortast livslängd i världen.

Hade jag ingen aning om.

Är det därför svenska män är mest hatade? För att så många har AIDS?

Nej, så skrev jag inte. Jag bemötte följande:

Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Men nu är det så att kvinnorna ligger efter på nästan alla områden.

I Sverige så drabbas män mer än kvinnor inom massor av områden, varav några jag räknade upp. Det finns fler områden.

Om det inte var fullständigt klart så hoppas jag att det är det nu.

Frågor på det?
Citera
2014-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
Nej, så skrev jag inte. Jag bemötte följande:

I Sverige så drabbas män mer än kvinnor inom massor av områden, varav några jag räknade upp. Det finns fler områden.

Om det inte var fullständigt klart så hoppas jag att det är det nu.

Frågor på det?

Tråden handlar om Sverige är det land där män hatas mest i världen och har det som allra svårast. Frågor på det?
Citera
2014-06-10, 13:08
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vet du hur många kvinnor som dör av mödradödlighet världen över per år? Ca 400 000
För varje död kvinna i mördradödlighet är det 20 till som skadas allvarligt. Alltså ca 8 miljoner kvinnor. Chansen för en gravid kvinna i de fattigare delen av världen att dö i barnsäng är en på 23.
300 miljoner kvinnor (eller en fjärdedel av kvinnorna i låginkomstländerna) lider av allvarliga skador, infektioner eller funktionshinder som de drabbats av under graviditet och förlossning.

Att kvinnor dör i mödradödlighet är ju dock knappast ett jämställdhetsproblem i någon egentlig mening, såvida du inte menar att vi ska slumpmässigt avrätta några män varje år för att kompensera för denna orättvisa. Det är ju som om jag skulle hävda att kvinnor är onda och mansfientliga varelser som njuter av att mörda män, eftersom manliga foster löper större risk att dö av missfall tidigt i utvecklingen.

För övrigt skulle man ha löst fattigdoms problematiken för hundra år sedan, om det inte vore för efterblivna humanister som tycker att det är en jättebra idé att fylla världens U-länder med miljarder och åter miljarder människor. Lustigt nog tror jag dock knappast att du stödjer sterilisering av afrikaner.
Citera
2014-06-10, 13:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Tråden handlar om Sverige är det land där män hatas mest i världen och har det som allra svårast. Frågor på det?
Tråden handlar om huruvida Sverige är det mest manshatande landet i världen. Det står i titeln.

Ingenstans i TS inlägg står det att svenska män har det svårast i världen, och att dra den slutsatsen vore ganska absurt om man har varit någonstans i världen eller någonsin öppnat en bok. Hur du kommer fram till att vi skall diskutera detta är för mig en gåta. Eller inte.

Huruvida Sverige verkligen är det mest manshatande landet i världen går att diskutera och det är ju det tråden handlar om.

Jag har räknat upp ett antal exempel på manshat som media och våra folkvalda sprider. Att företrädare för regering och landets största tidningar regelbundet spyr galla över den manliga halvan av befolkningen är ganska ovanligt i andra länder.
Citera
2014-06-10, 13:15
Medlem
Citat:
Tråden handlar om huruvida Sverige är det mest manshatande landet i världen. Det står i titeln.

Ingenstans i TS inlägg står det att svenska män har det svårast i världen, och att dra den slutsatsen vore ganska absurt om man har varit någonstans i världen eller någonsin öppnat en bok. Hur du kommer fram till att vi skall diskutera detta är för mig en gåta. Eller inte.

Huruvida Sverige verkligen är det mest manshatande landet i världen går att diskutera och det är ju det tråden handlar om.

Jag har räknat upp ett antal exempel på manshat som media och våra folkvalda sprider. Att företrädare för regering och landets största tidningar regelbundet spyr galla över den manliga halvan av befolkningen är ganska ovanligt i andra länder.

Ok. Du tycker inte att det är svårt för män att hatas.

Jag drog den slutsatsen om man är bland de som är mest hatade i sitt land i världen på grund av sitt kön så har man det inte lätt. Då har man det svårt. Men du vill påstå att det är lätt alltså.
Citera
2014-06-10, 13:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Att kvinnor dör i mödradödlighet är ju dock knappast ett jämställdhetsproblem i någon egentlig mening, såvida du inte menar att vi ska slumpmässigt avrätta några män varje år för att kompensera för denna orättvisa. Det är ju som om jag skulle hävda att kvinnor är onda och mansfientliga varelser som njuter av att mörda män, eftersom manliga foster löper större risk att dö av missfall tidigt i utvecklingen.

För övrigt skulle man ha löst fattigdoms problematiken för hundra år sedan, om det inte vore för efterblivna humanister som tycker att det är en jättebra idé att fylla världens U-länder med miljarder och åter miljarder människor. Lustigt nog tror jag dock knappast att du stödjer sterilisering av afrikaner.
Män att män drar på sig HIV skulle vara ett jämställhetsproblem då...

I och för sig - ser man till att de heterosexuella männen som drar på sig HIV ofta gör det när de utnyttjar fattiga kvinnor i andra länder så är det ju ett jämställdhetsproblem.
Citera
2014-06-10, 13:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ok. Du tycker inte att det är svårt för män att hatas.
Det är ganska enerverande med allt manshat, ja.
Citat:
Jag drog den slutsatsen om man är bland de som är mest hatade i sitt land i världen på grund av sitt kön så har man det inte lätt.
Det där med slutsatser verkar inte riktigt vara din grej.

För det första har ingen påstått att män är "bland de som är mest hatade i sitt land på grund av sitt kön". De flesta hatar tex pedofiler på grund av att de är pedofiler, mördare på grund av att de är mördare, eller nazister på grund av att de är nazister mycket mer än vad de hatar män på grund av att de är män.

Men du menar kanske att män är "bland de som är mest hatade i sitt land på grund av sitt kön, av de två kön som finns", dvs att män generellt sett är mer hatade än kvinnor?

Oavsett om det är så eller inte så innebär det inte att män är jättehatade, bara att de är mer hatade än kvinnor.

Det innebär inte heller att det är jättesvårt.

Men inget av ovan impliceras av trådtiteln, som (åter igen) är "Är Sverige det mest manshatande landet i världen"?

Svenska män skulle kunna, som grupp, vara den mest älskade gruppen i landet men ändå bo i det mest manshatande landet i världen.
Citat:
Då har man det svårt. Men du vill påstå att det är lätt alltså.
Jag påstår att du är oerhört förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in