Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Dom gynnas i massmedia, enligt dig. Då frågar jag vad du grundar din åsikt på. Du har inte bevisat en enda sak.

Men du, du kanske menar att de ska förbjudas i massmedia, inte finna öht? Eller vad är ditt alternativ?

Politiska åsikter som är extrema åt något håll får uppmärksamhet. Det är inte bara FI förunnat. Eller har du bevis för vad du säger? Mina bevis är massmedia. Läs tidningarna, titta på tv och fatta att den här ideologin är ingenting när männen rör sig i maktens korridorer.

Jag får nog lov att hålla med. Det tycks bara finnas hat och avundsjuka istf en schyst debatt där fakta är en av ingredienserna. Det jag hänför beläggs hela tiden genom tex massmedia. Det du säger är din åsikt. Säger du något så är det typ lite kryptiskt om att det kanske finns löneskillnader men ingen kan redovisa dem. Vi säger så här då: Läs SCB´s undersökning om skillnader mellan män och kvinnors löner. Snittet låg på 17% för kvinnorna. Där kan du även läsa om hur man resonerar runt lika löner. Vad baserar man det på. Läs även SACOs utvärdering av resultatet. Att någon debatterande kvinna inte skulle kunna ta fram de uppgifterna är ju löjlig.

Men du måste ju tycka att någon får offra något för att dessa kvinnor ska få/kunna ta plats. Eller menar du att någon sån risk finns inte men du tycker att de ska förbjudas? Eftersom de växer så kan man väl anta att de fyller en funktion. Du tycker inte att dina medmänniskor ska få bestämma det själva?

Jag har svårt att förstå vad du menar med att "kvinnor alltid framställs som offer" i massmedia och "männen alltid framställs som boven". Menar du att de 17 kvinnor som mördas varje år ska sluta känna sig utsatt , lägga av att spela offer. Egentligen vet alla det men vågar inte skriva om det men det är mannen, i fråga det är synd om. Fattar du själv vad du säger?

Sen.. Varför känner du dig som en brottsling för att Ahoran skriver om ett brott någon idiot har begått. Jag känner inte ett dugg skuld eller skam för det som andra män gör. Tycker du att kvinnorna ska känna sig våldtagna eller mördade, för att andra kvinnor blivit skändade på det viset. De jävlar som våldtar och mördar ska in på fängelse oavsett kön. Vad är det för kontroversiellt i det?

Du, Vem är det synd om när mannen är ett offer och den som mördat också är en man?

Jag kan hålla med dig om att kvinnor i offentligheten drar på sig offerkoftan lite då och då. Men med Littorin i färskt minne så, kvinnorna är i gott sällskap.

Du tycks inte förstå min jämförelse utanför sfären i frågan. Men nu står männen för för övervägande del av brottsligheten. Vad ska de göra? Hitta på något.

Jag uppfattar att jag svarat på dina frågor. Vad är det du saknar svar på?

Jag läser inte ens tidningen som du anklagar mig för att ha djupa känslor för vad de skriver... Jag kan inte annat än att tolka det som att du projicerar dig själv på andra.

Nåväl, du får gärna argumentera känslosamt och fara med osanning, men fortsättningsvis kommer du att få göra det med någon annan skribent.

För att runda av den här meningslösa diskussionen:

Du pådyvlar andra åsikter som de inte har, som att de vill förbjuda feminism i massmedia. När det som poängteras är vi i själva verket har en massmedial profeministisk åsiktshegemoni.

Det handlar således inte om att förbjuda feminism. Det handlar om att radikala ideologier inte bör stå oemotsagda. Bara för att feministisk ideologi råkar vara politiskt korrekt så betyder det inte att den inte ska kunna kritiseras, utan att det resulterar i repressalier i form av hätska drev och personangrepp.

Sedan måste man skilja mellan feminism (ideologi) och FI (politiskt parti). Precis som man måste skilja mellan feminist (ideologisk anhängare) och kvinna (kön). Diskussionen blir väldigt märklig om du blandar begreppen.

Vad gäller FI så säger de att de har satsat på sociala medier, eftersom de inte har resurser till annonsering. Partiet har backats så mycket av traditionell media att de knappast är i behov av någon annonsering. FIs mediaexponering har varit exceptionell och oproportionerligt stor, även för ett extremparti. Det kan varje människa som har haft ögonen med sig, slagit på teven eller läst tidningarna intyga.

Det där med att feminism "är ingenting när männen rör sig i maktens korridorer" säger väl sig självt. Många män i maktens korridorer tjänar på feminism och berörs inte av dess negativa effekter. Antingen står du över ideologin eller så står du under den. Feminister pratar mycket om maktstrukturer, men handen på hjärtat, hur ofta sparkar en feminist uppåt i makthierarkin.

Löner är fullkomligt off-topic för den här tråden. Det finns trådar för det ändamålet om du är genuint intresserad. Jag har ingen avsikt att ge mig i kast med någon oändlig lönediskussion här. Jag är egentligen bara intresserad av en fråga:

Vari ligger könsdiskrimineringen?

Min ståndpunkt i lönefrågan var att feminister (alltså inte "kvinnor") har haft väldigt svårt att belägga reell lönediskriminering (alltså inte löneskillnader) i debatten, för det har de.

Jag kan ändå ge några korta kommentarer om SCB och SACO:

SCB:
Citat:
De omfattande insatserna i form av lagstiftning och propaganda tycks inte ha satt nämnvärda spår i lönerelationerna mellan könen.
För att komma vidare i utjämningsprocessen krävs djupare kunskap om de strukturella förhållanden som ligger bakom lönerna.

Jag gillar att de uttrycligen skriver att de sysslar med propaganda och en ideologisk utjämningsprocess baserad på strukturer. Det här är radikalfeministisk ideologi.

De skriver vidare att de inte kan definiera begreppen riktigt och har svårt att fastställa om det faktiskt förekommer någon lönediskriminering och de har än svårare att mäta dess eventuella storlek.

Saco skriver bland annat att:

Citat:
Kvinnor och män måste kunna göra karriär på lika villkor.

Ja och man kan ju undra vad lika villkor innebär, när det framkommer att män exempelvis jobbar mer. Det är det här som är kärnproblemet med jämlikhet. Man kan inte lagstifta fram det. Jämställdhet kan inte ges till skänks till kvinnor från "patriarkatet". För att nå det målet så måste man (dvs. kvinnor) vara jämlik.

Citat:
Kvinnor har idag generellt sett högre utbildning och bättre betyg än män, men har ändå lägre löner. Det beror grovt sett på tre saker. För det första på att män fortfarande är klart överrepresenterade på högre befattningar. För det andra på att många kvinnor arbetar inom lågbetalda yrken inom kommunal sektor. För det tredje finns löneskillnader som med tillgänglig statistik inte går att förklara på annat sätt än att de beror på kön.

Språkbruket - "går inte att förklara på annat sätt" och "tillgänglig statistik" - är genialt. Det är ett ordvrickande utan dess like som syftar till att ge en skev verklighetsbeskrivning om vad som faktiskt är intressant, oförklarade löneskillnader.

Det står att kvinnor idag generellt har högre utbildning och bättre betyg än män (en snedfördelning som man i överigt inte har några som helst problem med, om män har problem så är män eller mansrollen problemet, för att anknyta till topic).

Det är bara det att dessa kvinnor som det skrivs om saknar motsvarande arbetslivserfarenhet. Ska vi kvotera in 20 åriga Lisa till en hög befattning eller en styrelsepost bara så att och jag citerar: Kvinnor och män ska kunna göra karriär på "lika villkor".

För att besvara ditt andra svammel: När jag skrev om hur olika grupper, däribland kön, framställs i media så talade jag om generaliseringar och stereotyper.

"Kvinnor drabbas värst" är en sådan. Det korellerar inte med huruvida kvinnor de-facto är offer. Det är inget förminskande av kvinnor som faktiskt är offer att anärka på stereotyperna.

Man skulle ju kunna tro att de som sysslar med genus hade något att anmärka på hur kön framställs även i de avseendena, och när de inte gör det så är det ett uppenbart indicium på att det som de sysslar med sådant har en annan agenda. Ideologi.

Jag skrev upprepade gånger att jag ville ha dina belägg för diskriminering (alltså inte representation) av kvinnor i tidningsartiklar, men uppenbarligen kan du inte leverera ens det. Jag har haft tålamod med dig och upprepat saker flertalet gånger men någonstans måste man dra en gräns för dumheterna.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-07 kl. 19:12.
Citera
2014-06-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Jag läser inte ens tidningen som du anklagar mig för att ha djupa känslor för vad de skriver... Jag kan inte annat än att tolka det som att du projicerar dig själv på andra.

Nåväl, du får gärna argumentera känslosamt och fara med osanning, men fortsättningsvis kommer du att få göra det med någon annan skribent.

För att runda av den här meningslösa diskussionen:

Du pådyvlar andra åsikter som de inte har, som att de vill förbjuda feminism i massmedia. När det som poängteras är vi i själva verket har en massmedial profeministisk åsiktshegemoni.

Det handlar således inte om att förbjuda feminism. Det handlar om att radikala ideologier inte bör stå oemotsagda. Bara för att feministisk ideologi råkar vara politiskt korrekt så betyder det inte att den inte ska kunna kritiseras, utan att det resulterar i repressalier i form av hätska drev och personangrepp.

Sedan måste man skilja mellan feminism (ideologi) och FI (politiskt parti). Precis som man måste skilja mellan feminist (ideologisk anhängare) och kvinna (kön). Diskussionen blir väldigt märklig om du blandar begreppen.

Vad gäller FI så säger de att de har satsat på sociala medier, eftersom de inte har resurser till annonsering. Partiet har backats så mycket av traditionell media att de knappast är i behov av någon annonsering. FIs mediaexponering har varit exceptionell och oproportionerligt stor, även för ett extremparti. Det kan varje människa som har haft ögonen med sig, slagit på teven eller läst tidningarna intyga.

Det där med att feminism "är ingenting när männen rör sig i maktens korridorer" säger väl sig självt. Många män i maktens korridorer tjänar på feminism och berörs inte av dess negativa effekter. Antingen står du över ideologin eller så står du under den. Feminister pratar mycket om maktstrukturer, men handen på hjärtat, hur ofta sparkar en feminist uppåt i makthierarkin.

Löner är fullkomligt off-topic för den här tråden. Det finns trådar för det ändamålet om du är genuint intresserad. Jag har ingen avsikt att ge mig i kast med någon oändlig lönediskussion här. Jag är egentligen bara intresserad av en fråga:

Vari ligger könsdiskrimineringen?

Min ståndpunkt i lönefrågan var att feminister (alltså inte "kvinnor") har haft väldigt svårt att belägga reell lönediskriminering (alltså inte löneskillnader) i debatten, för det har de.

Jag kan ändå ge några korta kommentarer om SCB och SACO:

SCB:

Jag gillar att de uttrycligen skriver att de sysslar med propaganda och en ideologisk utjämningsprocess baserad på strukturer. Det här är radikalfeministisk ideologi.

De skriver vidare att de inte kan definiera begreppen riktigt och har svårt att fastställa om det faktiskt förekommer någon lönediskriminering och de har än svårare att mäta dess eventuella storlek.

Saco skriver bland annat att:

Ja och man kan ju undra vad lika villkor innebär, när det framkommer att män exempelvis jobbar mer. Det är det här som är kärnproblemet med jämlikhet. Man kan inte lagstifta fram det. Jämställdhet kan inte ges till skänks till kvinnor från "patriarkatet". För att nå det målet så måste man (dvs. kvinnor) vara jämlik.

Språkbruket - "går inte att förklara på annat sätt" och "tillgänglig statistik" - är genialt. Det är ett ordvrickande utan dess like som syftar till att ge en skev verklighetsbeskrivning om vad som faktiskt är intressant, oförklarade löneskillnader.

Det står att kvinnor idag generellt har högre utbildning och bättre betyg än män (en snedfördelning som man i överigt inte har några som helst problem med, om män har problem så är män eller mansrollen problemet, för att anknyta till topic).

Det är bara det att dessa kvinnor som det skrivs om saknar motsvarande arbetslivserfarenhet. Ska vi kvotera in 20 åriga Lisa till en hög befattning eller en styrelsepost bara så att och jag citerar: Kvinnor och män ska kunna göra karriär på "lika villkor".

För att besvara ditt andra svammel: När jag skrev om hur olika grupper, däribland kön, framställs i media så talade jag om generaliseringar och stereotyper.

"Kvinnor drabbas värst" är en sådan. Det korellerar inte med huruvida kvinnor de-facto är offer. Det är inget förminskande av kvinnor som faktiskt är offer att anärka på stereotyperna.

Man skulle ju kunna tro att de som sysslar med genus hade något att anmärka på hur kön framställs även i de avseendena, och när de inte gör det så är det ett uppenbart indicium på att det som de sysslar med sådant har en annan agenda. Ideologi.

Jag skrev upprepade gånger att jag ville ha dina belägg för diskriminering (alltså inte representation) av kvinnor i tidningsartiklar, men uppenbarligen kan du inte leverera ens det. Jag har haft tålamod med dig och upprepat saker flertalet gånger men någonstans måste man dra en gräns för dumheterna.

Du har helt rätt.. Att lägga ner mer energi på någon som ordbajsar och har så dåligt på fötterna som du har är slöseri med tid. Du är fullständigt verklighetsfrånvänd. Jag hoppas du inte har några döttrar.

Citera
2014-06-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Fiministerna och du gör det indirekt genom att håna, förlöjliga och förtrycka de män som inte vill bli ihopklumpade.

Finns det män som säger att det är okej att hata kvinnor? Män som propagerar för att man ska hata kvinnor och kvinnorollen?

fi:s omskolningsläger för män och deras straffbeskattning på män är två exempel på manshat och hur män ihopklumpas.

Tex Marita Ulvskog som kallar män för gubbar, när kallade en manlig topp-politiker senast en kvinna för kärring? När sa senast en manlig topp-politiker att kärringar tar för mycket luft?

Att hata män är pk, att hata kvinnor ytterst tabubelagt.

Haha driver du med mig? Du har gång på gång bevisat att du inte har någon fakta och inte vet vad du pratar om. Du är verkligen aningslös. Det är pinsamt att se hur lite koll du har.

Du är en idiot. Allt jag säger baserar sig på fakta, men du är som Neville Chamberlain, en av historiens största clowner som verkligen var aningslös.

Det spelar ingen roll om du tar mig på allvar för jag har förstått att du är en pajas som inte förstått ett dugg. Skaffa lite kunskap innan du ska komma och diskutera.

Nej, jag har nog inte förstått någonting. För jag tycker att det åt båda hållen finns diskriminering och osunda inställningar.

Oj då! Sa Marita Ulvskog verkligen det? Vi får nog lov att skjuta henne. Så kränkande! Usch och fy! Dessutom sa hon väl till Hökmark att han var en "jävla skithög" i Aftonhorans Webtv.
Alla kvinnor som får utseendet och klädsel kommenterat är nog betydligt fler. Fittstim, kanske är bekant? Men ingenting av det du eller jag räknar upp är acceptabelt. För mycket sandlåda.

FI får väl presentera sina partiprogram som dom vill. Är de dumma i hela huvvet så röstar ingen på dem.

Förklara för mig, vem är hatare av män och när,var hur säger dom det? Jag ser faktiskt inte vad det accepterade hatet finns. Jag accepterar det inte. Definitivt inga män eller kvinnor jag umgås med heller. Det känns främmande i mitt liv iaf.

Vem har anledning att hata någon kvinna och vad händer när någon gör det som tabubeläggs?

Jag har presenterat fakta. Fattar du inte det så har du ett problem, inte jag.

Du verkar faktiskt ganska bitter och lågutbildad och det tror jag är ditt största problem. Därför måste du skylla ditt erbarmliga liv på andra.
Citera
2014-06-08, 16:21
Medlem
Här kan folk som "missat" manshatet i Sverige få upplysa sig själva bäst de vill.

https://www.flashback.org/t2334287p1
Citera
2014-06-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Fan vad dum du är, jag menar att det kommer leda till sådant. Men det är inte de kränkta männens fel, det är ju de som kränker som bär ansvaret. Nej tror inte det kommer mördas människor, men högern kommer växa starkt

Ja, de som kränker bär ansvaret. Vi har ett stort problem med kvinnor som kränker män hela tiden, så männen måste misshandla och mörda.

Jag tycker hela grejen med lättkränkta människor är så utmattande. Ingen kan kränka dig om du inte är mottaglig för det.

Vad skulle få högern att växa som är nytt i Sverige?

Det stämmer heller inte med statistiken att högervindarna blåser hårdare.
Citera
2014-06-08, 16:28
Medlem
Citat:
Du har helt rätt.. Att lägga ner mer energi på någon som ordbajsar och har så dåligt på fötterna som du har är slöseri med tid. Du är fullständigt verklighetsfrånvänd. Jag hoppas du inte har några döttrar.

Nu får du ända ta och ge dig, kan du inte besvara det han säger? Vad i det han sa var verklighetsfrånvänt? Hämta dina uppgifter om lönerna så kan vi reda ut det åt dig.
Citera
2014-06-08, 16:29
Bannlyst
Nej, men det är ett utav de mest feministiska vilket tyder på ökad bildning och intelligens.
Citera
2014-06-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Blev du tappad som barn eller? Vi har redan SD att rösta på

SD är alltså partiet som försvarar just männen?

Står det i partiprogrammet?
Citera
2014-06-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ja, de som kränker bär ansvaret. Vi har ett stort problem med kvinnor som kränker män hela tiden, så männen måste misshandla och mörda.

Jag tycker hela grejen med lättkränkta människor är så utmattande. Ingen kan kränka dig om du inte är mottaglig för det.

Vad skulle få högern att växa som är nytt i Sverige?

Det stämmer heller inte med statistiken att högervindarna blåser hårdare.

Ne, antipojkkulturen i skolan, hatet från media, alla kränkningar och hån mot män drabbar dom tysta och försiktiga männen, vi har en generation kuvade grabbar som vet sin plats i pojkrummet och sitter där tills dom är 30 för vi lär vi dom hur värdelösa och hemska dom är, utan att dom ens hunnut börja ta för sig arbetslivet.....

Männen som hotar och misshandlar har aldrig brytt sig och är inte kränkta.
Citera
2014-06-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nu får du ända ta och ge dig, kan du inte besvara det han säger? Vad i det han sa var verklighetsfrånvänt? Hämta dina uppgifter om lönerna så kan vi reda ut det åt dig.

Det står i mitt inlägg, var jag hämtat information någonstans. Klarar du inte ens att läsa innantill så har jag svårt att tro att du har något att tillföra mig.

Fjant!
Citera
2014-06-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Här kan folk som "missat" manshatet i Sverige få upplysa sig själva bäst de vill.

https://www.flashback.org/t2334287p1

Ja det var ju en objektiv tråd.. Eller inte!
Citera
2014-06-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ja det var ju en objektiv tråd.. Eller inte!

Du kan ju prova att följa länkarna som presenteras varav många leder till faktiska artiklar skrivna i svenska tidningar.
Eller blev det för obekvämt med fakta som hotar dina ideologiska föreställningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in