Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
…
Fyfan. Conte har inte mycket att leka med offensivt. Mittfältet när Pirlo och De Rossi försvinner imponerar inte namnmässigt. Varför hoppade han på det här uppdraget just nu? Det framstår ju som potentiellt karriärsmässigt självmord. Men kan någon så är det Antonio Conte. Kanske kan han skapa stora spelare genom sitt ledarskap.
Jag håller såklart med. Han får trolla med knäna. Samtidigt har det blivit enklare att kvalificera sig. Tyvärr.
Jag anser att Totti bakom Luca Toni och Di Natale fortfarande är det bästa som Italien har framåt. Jag önskade innerligt att det var Balotelli som skulle frälsa gli Azzurri. Men…
Vafan i helvete Del Piero skulle absolut platsa. Och förmodligen Gilardino. Vafan de unga talangerna har inte bevisat något. Giovinco är den med högst kvalitet. Hänger endast på självförtroende.
Och att flytta utomlands som Pellè eller Immobile duger fan inte. Detta år har Italienska lag varit bäst av alla i Europa-spelet. De flesta trodde att Portugal skulle gå förbi. En hel del tom att grodätarna skulle passera. Men det kommer inte att hända.
Om Conte vill vara äventyrlig så kan han testa Mancosu, som var överlägsen i Serie B förra året, trots att han spelade i ett medelmåttigt lag. Och startat denna säsong halvbra…
Chiellini gånger två. Och Azerbajdzjan, besegrades med 2-1. Det är inget styrkebesked, men en seger.
Men hallå, anfallare som skapar och gör mål?.