Härligt att se tråden leva upp.
Saandro och
Calogero spekulerade förutseende redan för mer än två månader sedan.
Saandro:
"
De namnen som har cirkulerat runt Juve är ju Mancini, Spalletti, Allegri och Zidane. Men frågan är ju vart Conte ska dra om han nu gör det? United verkar göra klart med Van Gaal, PSG kör ett år till med Blanc, Barca verkar köra på Luis Enrique. Vad finns kvar? Monaco och kanske Tottenham. Tror dock att Monaco kör på Pochettino. "
La Gazzetta har såklart dominerats av nyheten om Conte. ”Juve shock” var förstasidan och de tio första sidorna följde sedan samma tema uppdelat på ”vändningen”, ”framtiden”, ”historian”, ”reaktionerna” och ”il mercato”. Det kommer såklart att dominera även morgondagens tidning.
Under rubriken framtiden så utnämnde de Allegri till favoriten.
Citat:
Ursprungligen postat av
qhz.
Visserligen inget officiellt från Pirlo. Läste mig bara till det via diverse nyhetsmedier.
http://solocalcio.se/mercato/prandelli-vill-varva-missnojd-pirlo/
Enrico Passarellas twitter;
"Pirlo left because of disagreement with the management on the length of the contract and tactical disagreement with Allegri"
följdes upp av detta...
"He has two years in his contract... That will be interesting"
Visserligen aningen förhastat att dra några slutsatser av just dom uttalandena. Men Pirlo kritiserade väl även Allegri i sin självbiografi? Har själv inte läst den, men såg någonstans att så skulle vara fallet. Även om det är lösa rykten känns det som att det kan ligga något i dom.
...
Jag skrev en del om Pirlos bok då den kom ut för lite mer än ett år sedan. Jag köpte och läste den då jag var i Florens för att se fotboll. Och redan innan hade vi konstaterat, precis som
qhz skriver, att de främsta anledningarna till att Pirlo valde Juventus var att Milan hade en ny policy för äldre spelare (ett år i taget) samt att Allegri föredrog en defensivt säkrare central mittfältare typ van Bommel och de Jong. Pirlo skulle därmed få en roll som Montolivo nu har i Milan, eller för den del som Pirlo hade i gli Azzurri (De Rossi).
Juventus hade ett attraktivare erbjudande som ett framtida projekt, spelmässigt, spelarmässigt och även ekonomiskt.