2014-07-16, 18:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Men då ryker ju 80% av alla fotbollsrelaterade nyheter direkt.

Det vet jag inte. I det här fallet kanske det hade varit bättre att skriva nått i stil med att baserat på Pirlos och Allegris senaste relation och hur den slutade kanske valet av tränare för Juventus inte är positiv för Pirlo. Istället för att skriva att "Pirlo inte verkar vara allt för nöjd..." låter precis som han sagt detta.

Må vara en småsak men i den här situationen och läget med Juventus kanske det är bäst att vara på sin vakt om vad man skriver för att slippa en massa ogrundade rykten.
Citera
2014-07-16, 18:24
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Då tycker jag inte att man ska påstå saker om vad enskilda spelare tycker. Vem vet, de kanske har strukit ett streck över den såpan och ser framemot att jobba ihop igen.

Angående Romas lag så ser det jävligt bra ut!

Nu skrev jag ju så här:

"Lägg därtill en Pirlo som inte verkar vara alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare"

Och inte...

"Lägg därtill en Pirlo som inte är alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare"

Ser du skillnaden? Det första är ett antagande av vad Pirlo tycker (ett antagande jag skapat mig i och med att ha läst nyhetssidor) och det andra ett påstående. En väsentlig skillnad i sammanhanget. Det är ju sådant man greppar efter när man läser nyheter, man greppar efter halmstrån.

Måste vara jobbigt för dig att läsa Silly-tråden eller för den delen 50% av allt som skrivs om fotboll på nätet då det mesta är både antaganden, påståenden och lösa jävla rykten om vad som sagts och gjorts.
Citera
2014-07-16, 19:00
Medlem
Spinnacers avatar
Min skadeglädje är nästan gränslös, Juventus era är över.

Det har signat Italienska Moyes. Aldrig att han kommer kunna hålla ihop Juventus.
Milan hölls ihop av senatorerna, laget föll samman när de försvann.

Usel ledare och taktiskt oflexibel, nu blir det 3:e plats som bäst.
Citera
2014-07-16, 19:21
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Nu skrev jag ju så här:

"Lägg därtill en Pirlo som inte verkar vara alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare"

Och inte...

"Lägg därtill en Pirlo som inte är alltför nöjd över valet av Allegri som ny tränare"

Ser du skillnaden? Det första är ett antagande av vad Pirlo tycker (ett antagande jag skapat mig i och med att ha läst nyhetssidor) och det andra ett påstående. En väsentlig skillnad i sammanhanget. Det är ju sådant man greppar efter när man läser nyheter, man greppar efter halmstrån.

Måste vara jobbigt för dig att läsa Silly-tråden eller för den delen 50% av allt som skrivs om fotboll på nätet då det mesta är både antaganden, påståenden och lösa jävla rykten om vad som sagts och gjorts.

Jag missade ett ord, för mig spelar det dock ingen roll. Du skriver som om Pirlo sagt något om att Allegri tar över, vilket han inte gjort. Att han hyste agg mot honom angående hans slut i Milan sedan förut är en annan sak. Nog om detta nu, du har förklarat dig så det är OK (och ja jag kanske är petig och överdriven, må så vara).
Senast redigerad av Försöksdjur 2014-07-16 kl. 19:26.
Citera
2014-07-16, 20:05
Medlem
Härligt att se tråden leva upp.

Saandro och Calogero spekulerade förutseende redan för mer än två månader sedan. Saandro:

"De namnen som har cirkulerat runt Juve är ju Mancini, Spalletti, Allegri och Zidane. Men frågan är ju vart Conte ska dra om han nu gör det? United verkar göra klart med Van Gaal, PSG kör ett år till med Blanc, Barca verkar köra på Luis Enrique. Vad finns kvar? Monaco och kanske Tottenham. Tror dock att Monaco kör på Pochettino. "

La Gazzetta har såklart dominerats av nyheten om Conte. ”Juve shock” var förstasidan och de tio första sidorna följde sedan samma tema uppdelat på ”vändningen”, ”framtiden”, ”historian”, ”reaktionerna” och ”il mercato”. Det kommer såklart att dominera även morgondagens tidning.

Under rubriken framtiden så utnämnde de Allegri till favoriten.

Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Visserligen inget officiellt från Pirlo. Läste mig bara till det via diverse nyhetsmedier.

http://solocalcio.se/mercato/prandelli-vill-varva-missnojd-pirlo/

Enrico Passarellas twitter;

"Pirlo left because of disagreement with the management on the length of the contract and tactical disagreement with Allegri"

följdes upp av detta...

"He has two years in his contract... That will be interesting"

Visserligen aningen förhastat att dra några slutsatser av just dom uttalandena. Men Pirlo kritiserade väl även Allegri i sin självbiografi? Har själv inte läst den, men såg någonstans att så skulle vara fallet. Även om det är lösa rykten känns det som att det kan ligga något i dom.
...

Jag skrev en del om Pirlos bok då den kom ut för lite mer än ett år sedan. Jag köpte och läste den då jag var i Florens för att se fotboll. Och redan innan hade vi konstaterat, precis som qhz skriver, att de främsta anledningarna till att Pirlo valde Juventus var att Milan hade en ny policy för äldre spelare (ett år i taget) samt att Allegri föredrog en defensivt säkrare central mittfältare typ van Bommel och de Jong. Pirlo skulle därmed få en roll som Montolivo nu har i Milan, eller för den del som Pirlo hade i gli Azzurri (De Rossi).

Juventus hade ett attraktivare erbjudande som ett framtida projekt, spelmässigt, spelarmässigt och även ekonomiskt.
Senast redigerad av Brille68 2014-07-16 kl. 20:08.
Citera
2014-07-16, 20:28
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Min skadeglädje är nästan gränslös, Juventus era är över.

Det har signat Italienska Moyes. Aldrig att han kommer kunna hålla ihop Juventus.
Milan hölls ihop av senatorerna, laget föll samman när de försvann.

Usel ledare och taktiskt oflexibel, nu blir det 3:e plats som bäst.

Juventus har varit med om värre saker, så klubben reser sig ur detta. Dessutom har ingen av stjärnorna försvunnit än (även om det bara är en tidsfråga) så lite tidigt att basunera ut att eran är över.
Citera
2014-07-16, 21:43
Bannlyst
Åker man på semester och stänger av fotbollen, har ändå varit de här jäkla VM:et också.
Så kommer man tillbaka, och då är Vidal på väg till Juventus för ynka 400 mille, vad hände med "vi är inte en säljande klubb"

Dessutom till Man United, vi måste ju stå upp mot dom här pengagalningarna i Premier league, de har obegränsat med pengar där, så vi måste ignorera dem och behålla spelarna i Serie A.

Inte nog med det så avgår Conte och ersätts med Allegri, vad i?
Allegri, man tror ju knappt att det är sant.

Och snart skeppas väl pogba iväg till första bästa oljeklubb typ Chelski eller PSG säker till underpris också (allt under 1 miljard).

Det är inget annat än en nedmontering.
Allt som skulle gå upp i Serie A är på väg ner igen.
Citera
2014-07-16, 21:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Åker man på semester och stänger av fotbollen, har ändå varit de här jäkla VM:et också.
Så kommer man tillbaka, och då är Vidal på väg till Juventus för ynka 400 mille, vad hände med "vi är inte en säljande klubb"

Dessutom till Man United, vi måste ju stå upp mot dom här pengagalningarna i Premier league, de har obegränsat med pengar där, så vi måste ignorera dem och behålla spelarna i Serie A.

Inte nog med det så avgår Conte och ersätts med Allegri, vad i?
Allegri, man tror ju knappt att det är sant.

Och snart skeppas väl pogba iväg till första bästa oljeklubb typ Chelski eller PSG säker till underpris också (allt under 1 miljard).

Det är inget annat än en nedmontering.
Allt som skulle gå upp i Serie A är på väg ner igen.

Marotta har nyligen sagt att Vidal ej ska säljas:

http://football-italia.net/52195/%E2%80%98vidal-not-sale%E2%80%99
Citera
2014-07-16, 21:51
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Juventus har varit med om värre saker, så klubben reser sig ur detta. Dessutom har ingen av stjärnorna försvunnit än (även om det bara är en tidsfråga) så lite tidigt att basunera ut att eran är över.

Det betvivlar jag inte, men det blir ingen titel denna säsong. En av Pogba eller Vidal kommer försvinna garanterat.
De har fortfarande inga yttrar för 4-3-3, eller vänsterback för den delen.
Citera
2014-07-16, 21:55
Medlem
Juventus har alltid varit "en säljande klubb".
Citera
2014-07-16, 22:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Marotta har nyligen sagt att Vidal ej ska säljas:

http://football-italia.net/52195/%E2%80%98vidal-not-sale%E2%80%99

Allt för att driva upp priset vid den eventuella försäljningen till United.
Citera
2014-07-16, 22:48
Medlem
paddyspubs avatar
Kan ju bara nämnas att enligt pressen så uppgår Romas köp utav Iturbe till €22 miljoner (plus €2,5 miljoner för eventuell prestation) och inte dessa €31m det snackats om, ytterligare en knäpp på näsan på Juventus. Nu känns det köpet iallafall lite bättre sett ur ekonomisk synvinkel.

Dessutom verkar det inte finnas plats för Adem Ljajic längre, utan rykten säger att den gode Walter förhandlar med Milan. Magkänslan säger dock att Garcia är på väg att forma den lille krabaten. Ett bättre steg och mindre nutella så är han näste Hazard enligt Mister.

Och med köpen utav Urby och Cole verkar det se mörkt ut för att återigen kunna få se en Federico Balzaretti i form, i varje fall i Roma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in