Citat:
Tack för svar. Bruksr det vara möjligt att få tag på biljetter dagen före match i kioskerna när det göller rom derby?
Lazio står som hemmalag. Jag kollade och läste om listicket oCh ticketone. Men ingenting nnonserat där ännu? Läste också en guide som påstog att högrisk matcherna roma-napoli och roma lazio inte säljs via listicket? Hur väl stämmer detta?
Andra råd?
Lazio står som hemmalag. Jag kollade och läste om listicket oCh ticketone. Men ingenting nnonserat där ännu? Läste också en guide som påstog att högrisk matcherna roma-napoli och roma lazio inte säljs via listicket? Hur väl stämmer detta?
Andra råd?
Alltså reglarna ändras hela tiden så det bästa är väl att kolla med någon som bor där nu. Vet bara att köpa biljetter i Italien är en konst i sig. Kommer ihåg en Juventino jag hängde med och vi skulle köpa biljetter till en Juve match då var vi tvugna att åka till en speciel tabacci som låg i utkanten av staden vid någon stor kyrkogård för att lösa dem. Alltid typ pass och id handlingar med sig som de typ kopierar och scannar/faxade in på den tiden.
SKulle man komma ner till Rom gick det ibland bra om någon kunde typ scanna in sitt pass och man kunde köpa i förväg åt den personen. Men det är ganska stökigt och bökigt. Italien hittar på regler för att stoppa ultras, ultras hittar på kreativa sätt att kringå det, nya regler för att täppa till kryphålen osv. Så är det med allting i Italien blir en ganska tragisk katt och råtta lek.... Mellan myndigheter och privatpersoner.
Lika bökigt att skaffa månadskort på lokaltraffiken liksom...
Just svårigheten med att gå på matcher är ju en stor förlustaffär för klubbarna då de måste hålla priserna nere plus att stora mellanskillnader går rakt i fickan på resebolag som löser in sponsorbiljetter som de sedemera säljer för premium pirser i ett paket.
Har köpt biljetter från Romashoppen bara dagar innan ett derby och det funkade fint. Men om det är mycket som står på spel nu (som CL spel eller direktplats till CL) kan det vara utsålt...