2015-05-06, 16:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Trevlig (om än temporär) ranking.

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hp...63&oe=55D8D0DC
Citera
2015-05-06, 20:38
Medlem
JayGatsbys avatar
Uppföljning på ovan; om Bayern slår Barca, Juve slår Real och Fiorentina slår Sevilla så kommer Serie A sluta som årets bästa Europaliga, inte sant?

Det vore något.
Citera
2015-05-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Uppföljning på ovan; om Bayern slår Barca, Juve slår Real och Fiorentina slår Sevilla så kommer Serie A sluta som årets bästa Europaliga, inte sant?

Det vore något.

Med så begränsade resurser också, mycket imponerande!

Sen är det kul hur snabbt saker kan vända i fotbollen. Tänk på hur hånade Enrique och Allegri var ett tag, i Milan och Roma. Nu ser bägge två att leda sina lag till CL-finaler...

På tal om Allegri, skulle han vinna dubbeln med Juventus måste det ändå vara den största träningsgärningen genom tiderna? möjligtvis att Mourinhos trippel med Inter är tyngre då.
Citera
2015-05-06, 23:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Onekligen så. Förövrigt så bör de som sågade Hames nickavslut ta en titt på det här: http://gfycat.com/GreenResponsibleGodwit
Ja, jäklar!
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En taktisk triumf såklart, men också inställning. Symboliseras fint av en taggad Chiellini:
https://pbs.twimg.com/media/CERZhbvW8AAIjDe.jpg:large

/.../.
Bildtext på Facebook: "This is not La Liga!"
Citera
2015-05-07, 00:30
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Onekligen så. Förövrigt så bör de som sågade Hames nickavslut ta en titt på det här: http://gfycat.com/GreenResponsibleGodwit
Jävlar, den tog faktiskt på foten! Snyggt försvarsspel.
Citera
2015-05-07, 14:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Apropå ingenting, hur blev det med Rombesöket anteri17?

Gick du förbi den skitfula skrivmaskinen () Il Vittoriano?

Visst var det härligt i Rom. Det var en familjeresa, vilket medförde sådana aktiviteter som att strosa runt Il Vittoriano. En, förvisso, historisk intetsägande koloss, men väl där så är den mäktig. Eftersom det var första gången i Rom så försökte vi göra allt som man "ska" hinna med. Där ingår såklart Colosseum, Forum Romanum, Pantheon, spanska trappan, Vatikanen, med mera, med mera. Som riktiga turister fick kvaliteten understundom stryka på foten för att hinna med allt. Jag är fascinerad snarare än kunnig om Romartiden, så att ständigt kunna se skymtar från förr mitt i stadskärnan var förbannat häftigt.

Men det var ju en match också. Turligt nog under perioden då Roma var riktigt bra. Totti var magisk. Pjanic var bäst. Keita och Ljajic gjorde mål. Samt en grek. Ni som har minnet i behåll, eller orkar slå en sökning, vet vilken match jag såg. Allt som allt var matchupplevelsen jättebra. Trots ett halvfullt Olimpico så var det en helt annan ljudkuliss än i exempelvis Barcelona.

Rom är mycket fint, och jag åker gärna tillbaka. Då får jag se till att pricka in en Lazio-match.
Citera
2015-05-07, 16:56
Medlem
JayGatsbys avatar
Tror vi det kan bli helitalienskt i Europa League-finalen?

Napoli klår nog Dnipro men klarar Fiorentina Sevilla?
Citera
2015-05-07, 16:56
Medlem
HatarAftonblaskans avatar
Hoppas att Serie-A går tar tillbaka platsen nu!
Citera
2015-05-07, 17:06
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tror vi det kan bli helitalienskt i Europa League-finalen?

Napoli klår nog Dnipro men klarar Fiorentina Sevilla?

Napoli borde slå Dnipro, även om det inte kommer bli lätt. Men så som man spelade mot Wolfsburg och hur man visat upp sig hitttills, så tycker jag att man borde slå Dnipro.

Fiorentina hade jag väldigt gärna velat se i finalen. Sevilla igen vore segt, men det blir inte lätt. Man måste ta vara på sina chanser och inte bara bomba skott efter skott som man gjorde mot Kiev.

Men visst vore det oerhört härligt med en helt Italiensk final! Då är det bara att njuta
Citera
2015-05-07, 17:10
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Napoli borde slå Dnipro, även om det inte kommer bli lätt. Men så som man spelade mot Wolfsburg och hur man visat upp sig hitttills, så tycker jag att man borde slå Dnipro.

Fiorentina hade jag väldigt gärna velat se i finalen. Sevilla igen vore segt, men det blir inte lätt. Man måste ta vara på sina chanser och inte bara bomba skott efter skott som man gjorde mot Kiev.

Men visst vore det oerhört härligt med en helt Italiensk final! Då är det bara att njuta

Spelar man som mot Kiev men faktiskt träffar innanför målburen... och inte kollapsar i slutet; ja då har man all möjlighet att lyckas.
Citera
2015-05-07, 20:04
Medlem
Skullknights avatar
Vet någon om Juves prisutdelning för ligatiteln kommer sändas i svensk TV? Vilken tid och kanal i så fall?
Citera
2015-05-07, 20:12
Medlem
myskankans avatar
U-17 EM är igång och Italien inledde med att möta England. Det var en ganska trött match av Italiens ungdomar. England var det klart bästa laget, i alla fall i andra halvlek. I den första så regnade det ganska mycket, då var det lite jämnare.
Inhopparen Edwards gjorde 0-1 i början av andra och så slutade också matchen. Cutrone hade ett ypperligt läge att kvittera på övertid, men sköt utanför. Italienarna hade totalt ett skott på mål och två utanför.

Nästa match är på söndag kl. 15.00 mot Irland. Lite dum tid då det krockar med Serie A, men jag kanske väljer den matchen ändå.

Men men, nu är det Europa League. Insigne startar för Napoli, så det blir den matchen jag kommer att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in