Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Apropå ingenting, hur blev det med Rombesöket
anteri17?
Gick du förbi den skitfula skrivmaskinen (

) Il Vittoriano?
Visst var det härligt i Rom. Det var en familjeresa, vilket medförde sådana aktiviteter som att strosa runt Il Vittoriano. En, förvisso, historisk intetsägande koloss, men väl där så är den mäktig. Eftersom det var första gången i Rom så försökte vi göra allt som man "ska" hinna med. Där ingår såklart Colosseum, Forum Romanum, Pantheon, spanska trappan, Vatikanen, med mera, med mera. Som riktiga turister fick kvaliteten understundom stryka på foten för att hinna med allt. Jag är fascinerad snarare än kunnig om Romartiden, så att ständigt kunna se skymtar från förr mitt i stadskärnan var förbannat häftigt.
Men det var ju en match också. Turligt nog under perioden då Roma var riktigt bra. Totti var magisk. Pjanic var bäst. Keita och Ljajic gjorde mål. Samt en grek. Ni som har minnet i behåll, eller orkar slå en sökning, vet vilken match jag såg. Allt som allt var matchupplevelsen jättebra. Trots ett halvfullt Olimpico så var det en helt annan ljudkuliss än i exempelvis Barcelona.
Rom är mycket fint, och jag åker gärna tillbaka. Då får jag se till att pricka in en Lazio-match.