Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
För de som är nyfikna på vad som egentligen har skett i Parma det senaste året så rekommenderas senaste Calciomania. Det hela är ett enda jävla stort skämt, pinsamt att det kan gå till så i Serie A. Till exempel så köptes klubben för en enda euro av nuvarande ägaren Manenti, Manenti som sen tidigare äger ett företag med 7500 euro i eget kapital...

Serie A-lagen röstade igenom ett nödlån till Parma, som ska ge dem en möjlighet att slutföra säsongen. Roma, Napoli och Sassuolo avstod, samt Cesena röstade mot. Rimligt och sportsligt rättvist, även om jag gärna sett tre gratispoäng till Cagliari (inte minst eftersom de bara fick en poäng mot Parma i ligan och blev utslagna ur Coppa Italia av dem).
Om inga plötsliga och fullständigt oväntade mirakel inträffar, så börjar jag redan mentalt förbereda mig för Serie B nästa säsong. Man får sälja Ekdal och alla andra viktiga spelare. Köra vidare med Conti, talanger och spelare med hjärta. Och om de inte studsar upp direkt igen så lär de stanna i skiten...
Ekonomiskt är man fullständigt beroende av TV-pengar. Så om man inte tar sig tillbaka till köttgrytorna direkt så måste man anpassa sig helt efter de nya förutsättningarna om man ska överleva på sikt.
Cagliaris närmaste motståndare; Sampdoria (b), Empoli (h), Milan (b), Lazio (h), Genoa (b), Napoli (h), Fiorentina (b) osv. Vad sägs om 4-5 poäng på de matcherna. Sedan ytterligare 6 matcher (bl a Juventus borta), men låt oss flyga högt och säga 9-10 poäng. Dvs som mest 15 poäng till. Vaffanculo, we're Fucked.
Alldeles oavsett så är det inte den katastrof som Parma står inför. Kanske upphör de helt, eller får åtminstone starta om från lägsta nivån. Utan den piazza som Fiorentina och Napoli hade då de klättrade tillbaka. Det kommer förmodligen att dröja många år, om ens någonsin, tills vi kan se dem i Serie B.