2015-03-21, 12:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Idag gjorde jag i sedvanlig ordning mina morgonritualer. Jag gick ut på altanen i hopp om att se hur bofinkarnas och Il Calcions vingslag slår en lördag som denna, jag varken såg några bofinkar eller kunde känna IL Calcions vingslag. Jag blev orolig och hade bara en sak att göra och det var att slicka mig på fingertoppen för att på så sätt kunna känna åt vilket håll vinden blåste åt och det gjorde jag rätt i. Jag kunde känna hur vindarna var ett med mig och jag ett med de, när vinden stillnat så stod jag där mitt under den lite gråa IL Calcio-himlen och jag förstod vad som menades med detta, att jag nu är manad att ta upp ett ämne kring... "trumvirvel".....

Familjen Pozzo.

Som ni vet så äger familjen Pozzo Udinese, Granada i Spanien och Watford i engelska Championship. Udinese får väl i dagsläget räknas som ett stabilt mittenlag med en ung tränarduo i Strama och Stankovic. Granada är numera ett bottenlag i La Liga men kan mycket väl klara sig kvar (ett ganska uddlöst och tråkigt lag utan profiler om ni frågar mig).

Men nu till "il bomb" nämligen engelska Watford som efter 38 spelade omgångar och fyra(!) avverkade tränare nu toppar Championship tillsammans med Aitor Karankas Middlesbrough. Watford för mig har varit lite av ett "icke-lag", dvs ett lag som alltid finns där men inte så mycket mer, blev dock imponerad av Zolas jobb som har gjorde där under säsongen 12/13 och har efter det försökt att ha ett getöga på dem. I dagsläget har de fyra Italienare i klubben och det är Gianni Munari, Gabriele Angela, Fernando Forestieri och Marco Motta.

Men nu till det mest väsentliga med Watford och det är att det inom den engelska fotbollen finns förbannat mycket pengar och om jag inte minns fel så får de tre lagen som går upp till Premier League en miljard SEK var. Om nu Watford går upp och får dessa pengar hur tror ni då Gino Pozzo kommer att agera? Kommer han ta lite av de här pengarna och sprida ut lite på Granada och Udinese också?
Citera
2015-03-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Man har ett bra system, men du föreslår ett annat system även om det skulle "röra om rejält". Och du dömer ut Serie A som "kaos" "liga" med en särskrivning?

Kaos-liga är väl mer eller mindre att det är extremt mycket mygel, läggmatcher och italien är ju känt för det sedan många år bak i tiden. Men det har du väl inte en aning om när du försöker plocka dina enkla poäng ditt ruttna vilddjur.

Hur som helst en av dom tråkigare säsongerna i denna liga iår.

Borell hymtar om att Roma har spelarflykt på G förövrigt.
Citera
2015-03-21, 15:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Kaos-liga är väl mer eller mindre att det är extremt mycket mygel, läggmatcher och italien är ju känt för det sedan många år bak i tiden. Men det har du väl inte en aning om när du försöker plocka dina enkla poäng ditt ruttna vilddjur.

Hur som helst en av dom tråkigare säsongerna i denna liga iår.

Det där är något många menar på. Jag förstår inte riktigt varför. Det har ploppat upp en del roligt spelande lag den här säsongen. Palermo med Dybala och Vazquez. Sassuolo har stundtals bländat oss. Sampdoria har gjort en extremt bra säsong, Genoa har spelat skoj. Och där framför har Lazio varit precis så bra som jag hoppades inför säsongen.

Att sedan Juve sprungit hem ligan, Roma tappat allt, och att Milanoklubbarna blöder, ja det skapar iaf kontraster. Det är väl bara Napoli och Viola som varit ganska så normalpresterande över tid, bakom Juventus.

Det har hänt saker i den här säsongen. Det uppskattar jag. Dessutom så tycker jag den allmänna spelkvaliteten har förbättrats. Det visar inte minst succén i Europa.
Citera
2015-03-21, 23:39
Medlem
Ferry31s avatar
Truppen till kvalet är färdig: https://twitter.com/Vivo_Azzurro/status/579372326715801600/photo/1

Har svårt att välja någon bra offensiv uppställning. Men Italien brukar väl spela någon slags 3-5-2? Då borde väl rimligen Gabbiadini eller Zaza kunna sättas på topp och sedan ha Candreva som släpande forward? Immobile och Pellè rosar ju knappast marknaden just nu.

Och sen undrar jag vad fan Vazquez gör i Gli Azzuri? Han är väl inte ens italienare?
Senast redigerad av Ferry31 2015-03-21 kl. 23:49.
Citera
2015-03-21, 23:48
Medlem
snillet_1s avatar
Truppen i sin helhet:

Citat:
Gk: Buffon (Juventus), Perin (Genoa), Sirigu (Paris Saint Germain);

D: Barzagli (Juventus), Bonucci (Juventus), Chiellini (Juventus), Moretti (Torino), Ranocchia (Inter);

M: Antonelli (Milan), Bertolacci (Genoa), Candreva (Lazio), Cerci (Milan), Darmian (Torino), Florenzi (Roma), Marchisio (Juventus), Parolo (Lazio), Pasqual (Fiorentina), Soriano (Sampdoria), Valdifiori (Empoli), Verratti (Paris Saint Germain);

F: Eder (Sampdoria), Gabbiadini (Napoli), Immobile (Borussia Dortmund), Pellé (Southampton), Vazquez (Palermo), Zaza (Sassuolo)

Notera att De Rossi är petad. Sjukt att en sopa som Ranocchia är med i en italiensk landslagstrupp.
Citera
2015-03-21, 23:53
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Truppen i sin helhet:

Notera att De Rossi är petad. Sjukt att en sopa som Ranocchia är med i en italiensk landslagstrupp.

Ranocchia var ändå ganska bra mot Wolfsburg i andra matchen tycker jag. Försökte stabilisera det så gott han kunde när Juan Jesus spelade som en nybörjare.

Måste vara tufft jobb att ta ut spelare till det här jäkla landslaget. Så otroligt många alternativ, men rätt få spelare som är helt givna. Frågar igen, vad gör Vazquez i Gli Azzuri?
Citera
2015-03-21, 23:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ranocchia var ändå ganska bra mot Wolfsburg i andra matchen tycker jag. Försökte stabilisera det så gott han kunde när Juan Jesus spelade som en nybörjare.

Måste vara tufft jobb att ta ut spelare till det här jäkla landslaget. Så otroligt många alternativ, men rätt få spelare som är helt givna. Frågar igen, vad gör Vazquez i Gli Azzuri?

Det tyckte inte jag. Såg första halvlek och det var ett jävla alibispel från Ranocchia som släppte in flera inlägg/inspel från sin sida utan att egentligen försöka förhindra det hela.

Vazquez morsa är från Italien. Så han har ett italienskt pass. Men håller med dig i det övriga. Det här är ett svagt landslag.

Ogbonnas aktier får ju sägas ha sjunkit något enormt. Inte mycket speltid i Juventus. Jag tyckte han var överskattad redan i Torino.
Citera
2015-03-22, 03:24
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Vilket rövgäng. Hur fan ställer man upp det där?

Hade Thiago Motta varit med så hade man i alla fall kunnat ställa upp med honom jämte Marchisio och Verratti. Ett mittfält av högsta klass.

Jag vet att Conte kommer spela 3-5-2 men det är en ogillad formation i mitt hus. Jag försöker mig på en julgran.

Buffon
Darmian Bonucci Barzagli Chiellini
Parolo Verratti Marchisio
Candreva Vazquez
Zaza

Det gjorde verkligen ont att plita ned vissa namn i en italiensk startelva. Men vi ska komma ihåg att det svänger fort. Går det bra för Italien så växer spelare i marknadsvärde och status över natten.
Citera
2015-03-22, 11:05
Medlem
anteri17s avatar
För att följa upp "analysen" av den återstående Europa-säsongen, så kommer här ett till inlägg.

17,333 poäng var enligt mina tidigare spekulationer ett normalutfall av de italienska lagens prestationer. Just nu har man 16,166 inspelade poäng för den här säsongen. För att nå 17,333 poäng så krävs alltså sju inspelade poäng av de tre återstående lagen. Det kommer man fixa - med allra största sannolikhet. Troligtvis kommer Italiens koefficient för 2014-2015 hamna någonstans mellan 17,500 och 19,000. Det är helt otroligt bra.

Jag gjorde även samma analys av Englands avslutande Europa-spel för 2014-2015. Jag trodde Everton, Arsenal och City skulle spela in 8 poäng till, dvs 1,423 koefficient-poäng - och då hamna på 14,423 i koefficientpoäng för säsongen 2014-2015. Nu spelade de tre berörda klubbarna bara in 4 poäng, och slutar Europa-säsong 2014-2015 på 13,571 poäng.

Tittar man på 2016 års ranking så är det fullt möjligt att Italien bara kommer ligga 3,5-4 poäng bakom England. Det innebär alltså att en liknande säsong som den här - för de båda länderna - så är Italien om England redan nästa år. Förvisso är det inget man bör räkna med, då England trots allt underpresterat, och Italien gått mycket bättre än vad man kan kräva. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2016.html

På 2017 års ranking så finns det möjlighet att Italien faktiskt kommer vara om England efter den här säsongen. Det medför att England på två år måste ta mer koefficientpoäng än vad Italien tar under samma period.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

Och över de två senaste säsongerna, så kommer Italien ligga bättre till än både England och Tyskland.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2018.html

............................

Och det är fullt möjligt att det blir fyra CL-lag från Italien redan till hösten. Napoli och Viola har båda realistiska chanser att vinna EL.
Citera
2015-03-22, 11:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Vilket rövgäng. Hur fan ställer man upp det där?

Hade Thiago Motta varit med så hade man i alla fall kunnat ställa upp med honom jämte Marchisio och Verratti. Ett mittfält av högsta klass.

Jag vet att Conte kommer spela 3-5-2 men det är en ogillad formation i mitt hus. Jag försöker mig på en julgran.

Buffon
Darmian Bonucci Barzagli Chiellini
Parolo Verratti Marchisio
Candreva Vazquez
Zaza

Det gjorde verkligen ont att plita ned vissa namn i en italiensk startelva. Men vi ska komma ihåg att det svänger fort. Går det bra för Italien så växer spelare i marknadsvärde och status över natten.

Tycker faktiskt det är en rätt trevlig landslagstrupp Conte mönstrar mot Bulgarien och England. En stabil defensiv Juventusstomme och en rätt intressant offensiv. Man kunde tänka sig något som liknar detta:

Buffon
Barzagli-Bonucci-Chiellini
Darmian-Candreva-Marchisio-Verratti-Pasqual
Eder-Gabbiadini (eller Zaza-Pellè)

Och speltid för Valdifiori, Bertolacci och Immobile.
Citera
2015-03-22, 12:55
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ezzelino, det ska nog räcka till att besegra ett beskedligt motstånd. Sedan är det ju över ett år kvar att växa till sig på innan EM.

Appropå Juve och dess "gratis" plats i semifinalerna, så drar jag mig till minnes säsongen 2010/2011. Alltså året efter Inters triumf i Champions League. Inter mötte då på nytt Bayern Munchen i åttondelsfinal, och man tog sig vidare efter ett mirakelmål i slutsekunderna.

Där och då hade man Schalke i kvartsfinalen. Alltså ungefär som att få Monaco nu, ett motstånd som bara ska besegras. Jag kan tänka mig att många interisti lämnade jorden och började drömma om en back to back. Vad hände? Inter skämde ut sig totalt och torskade hemma med 5-2(!).

Skillnaden är att Juventus är ett homogent lag, med en stark lagmoral. Inter var på randen till demoralisering efter att den store ledaren lämnat. Men varningens finger är höjt, Monaco ska besegras på planen.
Citera
2015-03-22, 13:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
För att följa upp "analysen" av den återstående Europa-säsongen, så kommer här ett till inlägg.

17,333 poäng var enligt mina tidigare spekulationer ett normalutfall av de italienska lagens prestationer. Just nu har man 16,166 inspelade poäng för den här säsongen. För att nå 17,333 poäng så krävs alltså sju inspelade poäng av de tre återstående lagen. Det kommer man fixa - med allra största sannolikhet. Troligtvis kommer Italiens koefficient för 2014-2015 hamna någonstans mellan 17,500 och 19,000. Det är helt otroligt bra.

Jag gjorde även samma analys av Englands avslutande Europa-spel för 2014-2015. Jag trodde Everton, Arsenal och City skulle spela in 8 poäng till, dvs 1,423 koefficient-poäng - och då hamna på 14,423 i koefficientpoäng för säsongen 2014-2015. Nu spelade de tre berörda klubbarna bara in 4 poäng, och slutar Europa-säsong 2014-2015 på 13,571 poäng.

Tittar man på 2016 års ranking så är det fullt möjligt att Italien bara kommer ligga 3,5-4 poäng bakom England. Det innebär alltså att en liknande säsong som den här - för de båda länderna - så är Italien om England redan nästa år. Förvisso är det inget man bör räkna med, då England trots allt underpresterat, och Italien gått mycket bättre än vad man kan kräva. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2016.html

På 2017 års ranking så finns det möjlighet att Italien faktiskt kommer vara om England efter den här säsongen. Det medför att England på två år måste ta mer koefficientpoäng än vad Italien tar under samma period.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

Och över de två senaste säsongerna, så kommer Italien ligga bättre till än både England och Tyskland.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2018.html

............................

Och det är fullt möjligt att det blir fyra CL-lag från Italien redan till hösten. Napoli och Viola har båda realistiska chanser att vinna EL.
Man tackar för redogörelsen! Men jag tror att vi får vänja oss vid att de italienska lagen kommer gå så här bra. 3 av 16 lag är ingen överprestation. Däremot kommer england. Det är nog snarare den tyska ligan serie a kommer gå om. Och om det är någon liga som överpresterat tycker jag att det är den spanska. Så för Italien gäller det bara att göra sitt på plan så får vi se vilken liga vi ska käka upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in