2015-03-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Tydligen blir resterande matcher 0-3 men de som har spelats kvarstår som de slutat.
Wtf på den?Orättvist, men det är väl stadgat sen tidigare så...

Sjukt tråkigt. Vad fan gör fansen i en sån här situation? Följer med ner i bottenträsket antar jag..
What? Det låter som vansinne.
Citera
2015-03-19, 17:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
så till skillnad från sverige (ängelholm förra året) så verkar italien vara lite smartare med hur man agerar ifall en klubb inte kan slutföra säsongen. ska bli intressant att se om 99% av fotbollsvärlden kommer rasa emot det väldigt orättvisa beslutet att dela ut gratis-vinster till resterade motståndare till parma eller om detta är en åsikt som bajare är ensamma om i hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Som jag tänkte på detta när jag läste Brilles post. Någon form av upprättelse för dig och mig, även om vi båda brukar få rätt.

På lördag natt får man skryta.

Citat:
Varför ska fler lag potentiellt sett kunna få en fördel av att ha förlorat mot Parma, än att fler lag definitivt ska gynnas av att få 3-0 och tre poäng utan att spela mot Parma?

Italien har helt enkelt ett solklart moraliskt svar i frågan. Det är att minst antal lag och minst antal matcher ska bli berörda av ett lags icke-längre-varande i serien. När då halva serien är spelad (eller mer än halva serien, jag kan inte det exakta regelverket) så har då wo-vinster minst inverkan på antalet lag och matcher. Det här var jättesvårt för Bajen-fansen att förstå och ta in förra året, så det hela blev en beskyllning med personangrepp och totalusel argumentation från deras håll.

Som sagt. Förnuftet har segrat.

Så här är det. När ni tänker bortom konsensus i konsensus-landet Sverige så är det fullt logiskt.
Citera
2015-03-19, 21:18
Medlem
zachs avatar
Chi non salta e romanista sjöng dom. Och Olimpico hoppade.

Jag gillar Garcia. Gillar det nya och fräscha. Det oitalienska, utan del av den ruttna delen av italien, ingen del av den inavelcirkus som uppstår när Guidolin, Rossi, å alla dom där snurrar runt på tränarposterna och likt nån jävla roulette hamnar hos nån ny klubb som tror på revolution och mirakel. Och jag tycker om det aggressiva, optimistiska, att slippa det där cyniska och så förbannat resultatorienterade, att fotbollen alla ungar älskar (hellre ha bollen, än va utan den, spela offensivt och inte bara släppa in färre mål än motståndarna) vill spelas på plan. De "nya" svenskafans-supportrarna däremot avskyr jag. Dom va inte med förr, har ingen aning om vad romanetta är, hur det var, då höll dom på nåt annat lag. Om dom ens va påtänkt då. Men hur mycket jag än älskar de positiva delarna med Garcia och det han står för så undrar jag om det inte gått för långt nu. Inte för att säsongen är körd, för det är den inte, men för nuvarande formkurva och curvans skull.

Romas piazza lever. Ingen calcio moderno i världen kommer kunna förvandla det. Är bara Napolis dito som kan matcha Romas. Uppe bland molnen eller helt åt helvete. Älskar det. Att man inte tar skiten, att man inte sitter tyst när franchisings-VM råder på andra håll. Pallotta har fattat det. Biljettpriserna, kommunikationen och allt sånt där fick 60 000 (har jag för mig) romasupportrar tycka till om i enkätform. Och Pallotta lovade hedra åsikterna. Inte helt olikt vad man höll på med när gladiatorer klubbade slavar och varandra på Colosseum. Tumme upp, tumme ner, bröd och skådespeleri. Publiken bestämde, den vars titels sa han bestämde, bestämde det publiken ville. Populism, men i folkets smak.

Utgång ur Europa League är ingen katastrof. Illa, men inte hela världen, och kan ju tom vara en välsignelse med tanke på rådande situation i ligan.

Katastrofen var däremot publikens tumme som pekade så jävla mycket ner det bara går. Blidka dom och bygg upp nåt nytt, gör det inte om finn er i en uppförsbacke där ingen backar laget. Jävligt jobbigt läge just nu när imperium ska byggas upp. Men jävligaste blir nog att bygga om inte kunderna backar upp bygget.
Citera
2015-03-19, 21:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ultras in the Curva Sud walked out after half an hour, leaving a banner in the empty section that read: ‘Rome is fed up... see you soon.’

They did indeed return 10 minutes from the end to stage their protest, hurling abuse at the players and club hierarchy, but largely sparing Coach Rudi Garcia.

Among the chants were ‘Go do some real work’ and ‘We only support the shirt.’

After the final whistle, several players including Francesco Totti, Daniele De Rossi and Juan Manuel Iturbe went to the Curva in order to speak to the head ultras.

It’s reported the fans demanded players remove their shirts, as they were not worthy to wear them.

During the game, Radja Nainggolan – who was suspended – had to leave his seat in the stands after receiving insults from the supporters around him."

Hårda ord från Ultras om det var till Totti och DDR.
Citera
2015-03-19, 22:48
Medlem
På tal om ingenting, kan ha missat, men hur avgörs ödet med alla matcher där Parma skulle lirat ?

Blir det verkligen 0-3 och deras föregående resultat kvarstår ? man borde ändra alla matcher då egentligen, även m det skulle röra om rejält.

Kaos liga Serie A
Citera
2015-03-19, 22:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
På tal om ingenting, kan ha missat, men hur avgörs ödet med alla matcher där Parma skulle lirat ?

Blir det verkligen 0-3 och deras föregående resultat kvarstår ? man borde ändra alla matcher då egentligen, även m det skulle röra om rejält.

Kaos liga Serie A

Systemet är bäst som det är. Läs ovan.
Citera
2015-03-19, 23:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka

Kaos liga Serie A

Man har ett bra system, men du föreslår ett annat system även om det skulle "röra om rejält". Och du dömer ut Serie A som "kaos" "liga" med en särskrivning?

Citera
2015-03-19, 23:42
Medlem
JayGatsbys avatar
Så... Juventus, Napoli och Viola kvar i Europaspelet.

Nåväl.
Citera
2015-03-19, 23:58
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Systemet är bäst som det är. Läs ovan.

För mig är ditt resonemang helt obegripligt. Parma, en klubb som det för mig ont i hjärtat att de konkat, är väl ett tydligt exempel på att den som inte bör delta i en serie, speciellt inte Serie A, ska få alla sina resultat raderade när de inte längre kan deltaga. Parmas problem uppstod inte direkt idag.
Citera
2015-03-20, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
För mig är ditt resonemang helt obegripligt. Parma, en klubb som det för mig ont i hjärtat att de konkat, är väl ett tydligt exempel på att den som inte bör delta i en serie, speciellt inte Serie A, ska få alla sina resultat raderade när de inte längre kan deltaga. Parmas problem uppstod inte direkt idag.

Alla argument finns i både den här tråden och i fjolårets SE-tråd.

Minst antal matcher och lag ska beröras.
Matcher som har spelats har spelats i tron om att det ger poäng.
Lag kan inte i efterhand skapa sig vinning av att ett lag drar sig ut.
Varför skulle en seger mot Cagliari vara mer värd än en mot Parma? När matchen spelas är tron om matchens förutsättningar lika.

Jag tycker det är ganska klart.
Citera
2015-03-20, 01:35
Medlem
Saandros avatar
Ja Parma går i konkurs men det visste man ju redan skulle hända. Alla var överens med det. Men HUR konkursen skulle gå tillväga visste man inte. Som Tancredi Palmeri skrev i sin tweet så finns det olika scenarion. Sen ska väl Parma spela klart de återstående matcherna då förbundet gick in med pengar för att rädda Parmas säsong (rättare sagt, förbundet räddar sig själva)? Inga 0-3 segrar alltså.
Citera
2015-03-20, 09:58
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Ja Parma går i konkurs men det visste man ju redan skulle hända. Alla var överens med det. Men HUR konkursen skulle gå tillväga visste man inte. Som Tancredi Palmeri skrev i sin tweet så finns det olika scenarion. Sen ska väl Parma spela klart de återstående matcherna då förbundet gick in med pengar för att rädda Parmas säsong (rättare sagt, förbundet räddar sig själva)? Inga 0-3 segrar alltså.

Exakt så, Parma spelar klart resten av säsongen, matchen mot Udinese har skjutits upp till 8:e april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in