2014-11-25, 22:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Jahapp, Roma släpper in på övertid och Man City vänder mot självaste Bayern.

Alla sitter på 5 poäng. Bayern lär väl vilja revanchera sig även om de är klara så de tar ju Mockba hemma. Frågan är om Roma kan slå Man City hemma. Man tycker det, men man vet ju fan aldrig.

Gruppen imorgon ska bli intressant.
Det slog mig just att det finns en chans att Juve kan ta gruppsegern; man kör över Malmö medan Atletico och Olympiakos kryssar.
I sista matchen vinner Juve över Atletico hemma och Olympiakos antingen kryssar eller förlorar; i vilket fall skulle Juve sluta på topp.

Hoppas kan man ju alltid.
Citera
2014-11-25, 22:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jahapp, Roma släpper in på övertid och Man City vänder mot självaste Bayern.

Alla sitter på 5 poäng. Bayern lär väl vilja revanchera sig även om de är klara så de tar ju Mockba hemma. Frågan är om Roma kan slå Man City hemma. Man tycker det, men man vet ju fan aldrig.

Gruppen imorgon ska bli intressant.
Det slog mig just att det finns en chans att Juve kan ta gruppsegern; man kör över Malmö medan Atletico och Olympiakos kryssar.
I sista matchen vinner Juve över Atletico hemma och Olympiakos antingen kryssar eller förlorar; i vilket fall skulle Juve sluta på topp.

Hoppas kan man ju alltid.

Det räcker med två raka segrar, varav den ena antingen är tillräckligt stor mot Malmö och man senare vinner mot AM, eller att man helt sonika bara vinner mot MFF och sedan spöar AM med två bollar. Visst möjliggör krysset i Madrid andra kombinationer vilket skapar en större sannolikhet för Juve-gruppseger, men det är inget som definitivt är nödvändigt, krysset i Madrid alltså.
Citera
2014-11-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Jamen vilket jävla mörker. Så jävla roma. Inte på ett gammel-italiensk sett med parkerad buss framför målet men ändå så roma. Fattar inte vad Garcia sysslade med. Radja borde alltid spela. Han är faktiskt så bra men fick samma känsla vid bytet som jag får när jag sen hör Garcia efter matchen, att Strootman behöver matchning, behöver minuter i benen. JA. Men inte där och då. Jävla korpenfasoner. Lika jävla idiotiskt som alla småchansningar på mittplan för att få till en sista chans på 2 minuters övertid. Av ja just det. Keeeeevin (trumvirvel..........) STROOTMAN.

Det är inte kört än. Tvärtom ser det ju bra ut. Men det kunde varit klart. Borde varit det. Faktumet att det borde varit klart efter endast 5 matcher säger ju givetvis nåt. Men att det nu inte är det säger nåt annat. Det säger slarv. Arrogans. Barnslig naivitet. Dumhet. Roma.

Så Roma vek ned sig, och det gjorde tyskarna också. Jag är inte så förvånad. Tyskarna hade skador och kanske inte helt motiverade.

Nu krävs stordåd i sista och avgörande matchen. Onödigt att hamna i den situationen.

Men Juventus har hamnat i en ännu värre situation. Krävs i princip sex poäng på de sista två matcherna. Kan de såklart göra, men Atletico är inte helt jävla enkla att besegra. Dessutom ska man såklart inte räkna bort Sveriges stolthet Malmö FF.
Citera
2014-11-25, 22:55
Avslutad
Citat:
Frågan är om Roma kan slå Man City hemma. Man tycker det, men man vet ju fan aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu krävs stordåd i sista och avgörande matchen. Onödigt att hamna i den situationen.
Ni är medvetna om att Roma inte behöver vinna mot City, om CSKA inte vinner?
Citera
2014-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ni är medvetna om att Roma inte behöver vinna mot City, om CSKA inte vinner?
Nja man ska nog inte ta något för givet. Beroende på hur det står till i Bayern och Romas oförmåga att ta det sista steget.

Jag hoppas såklart att de visar sin klass, som de faktiskt har. Men tar definitivt inget för givet. Jag var själv ganska säker på att Juventus tämligen enkelt skulle säkra fortsatt spel förra året. Men omständigheter i Turkiet kom emellan.
Senast redigerad av Brille68 2014-11-25 kl. 23:03.
Citera
2014-11-25, 23:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Så Roma vek ned sig, och det gjorde tyskarna också. Jag är inte så förvånad. Tyskarna hade skador och kanske inte helt motiverade.

Men Juventus har hamnat i en ännu värre situation. Krävs i princip sex poäng på de sista två matcherna. Kan de såklart göra, men Atletico är inte helt jävla enkla att besegra. Dessutom ska man såklart inte räkna bort Sveriges stolthet Malmö FF.

Dels det U-fig nämnde, dels är det så att Juve med stor sannolikhet endast behöver fyra pinnar. Bara inte grekerna tar poäng i Madrid.
Citera
2014-11-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Dels det U-fig nämnde, dels är det så att Juve med stor sannolikhet endast behöver fyra pinnar. Bara inte grekerna tar poäng i Madrid.

Jag har hela tiden tämligen kallt räknat med att båda lagen tar sig vidare. Men de har på sistone arbetat hårt för att sätta sig i allt svårare utgångsläge. Givetvis borde de ta sig vidare, men...

PS
Roma måste lita på att tyskarna gör sitt. Och dessutom kan väl det klassiska 2-2 ännu en gång sätta käppar i hjulen för Calcio i allmänhet och Roma i synnerhet? Man ska nog inte räkna alltför mycket, utan gå för seger.
Senast redigerad av Brille68 2014-11-25 kl. 23:13.
Citera
2014-11-25, 23:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag har hela tiden tämligen kallt räknat med att båda lagen tar sig vidare. Men de har på sistone arbetat hårt för att sätta sig i allt svårare utgångsläge. Givetvis borde de ta sig vidare, men...

Juve ska vidare, men det är ingen lätt grupp. Europas näst bästa lag förra året samt ett lag som var snubblande nära en CL-kvart. Roma har det ännu tuffare. Normalutfallet är ett lag vidare. Två vore riktigt bra. 0 katastrof.

Men visst vill man. Och det ska man göra. Krav måste ställas, och läget så förjävla bra ut...
Citera
2014-11-25, 23:43
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det räcker med två raka segrar, varav den ena antingen är tillräckligt stor mot Malmö och man senare vinner mot AM, eller att man helt sonika bara vinner mot MFF och sedan spöar AM med två bollar. Visst möjliggör krysset i Madrid andra kombinationer vilket skapar en större sannolikhet för Juve-gruppseger, men det är inget som definitivt är nödvändigt, krysset i Madrid alltså.

Stämmer bra.
Nu blev man lite hoppfull. Med tanke på att samtliga italienska Europa League-lag har chans på gruppseger så skulle ju 5 italienska gruppsegrare samt Roma vidare sitta som en Amarone på en restaurang i Porto Cervo en augustikväll.

Det hade iallafall tystat Italienhatarna ett tag.
Citera
2014-11-25, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Jamen vilket jävla mörker. Så jävla roma

Det säger slarv. Arrogans. Barnslig naivitet. Dumhet. Roma.

Bra sammanfattning.

Citat:

Såg inte matchen, men varför tog Garcia ut Nainggolan då man ska kriga de sista minuterna? Var han helt slut, eller hade han mer att ge? Och eftersom jag ser allt genom Cagliari-brillor så undrar jag såklart även om Astori. Svårt att se varför han inte spelar i gli Azzuri. Inte nödvändigtvis för att han är en stor stjärna, utan för att det inte finns så många bättre.
...

Nainggolan var slutkörd men hade utan tvekan kunnat fortsätta spela sista minuterna. Att byta in Strootman i en så viktig match var ett stort misstag.

Astori spelade mycket bra idag. Vid hörnorna stod han på rätt plats, överlag bra positionspel. Spelade säkert och lugnt.
Citera
2014-11-26, 00:04
Medlem
qhz.s avatar
Har under hela kvällen dragit mig från att skriva här. Har varit alldeles för irriterad. Eller besviken är kanske ett mer rättvist ord att beskriva känslan med.

Så här med lite distans till matchen så känns det så jävla onödigt. Men samtidigt, som det redan konstaterats, så jävla mycket Roma.

Det är väl så här det ska vara antar jag. Roma är ju som livet i stort. Press med kniven mot strupen i många situationer. En del lidande men också en jävla massa kärlek.

Utgångsläget nu känns ju ändå helt OK. Men det hade kunnat varit ännu bättre. 18 jävla sekunder till och det hade sett riktigt bra ut. Nu blir det en måstematch inför ett fullproppat Stadio Olimpico. En match som jag förmodligen missar helt o hållet. Känns ju lagom bra...

Angående Garcia idag så tycker jag han gör en hel del underliga beslut. Att han tar ut Nainggolan för det första. Keita gör faktiskt sin kanske sämsta match hittills i Roma-tröjan och skulle blivit utbytt istället. Att han byter in Iturbe istället för Gervinho (som tillsammans med Keita var dom två sämsta) såg jag som ett bra byte. Tyvärr slog det inte väl ut då Iturbe var totalt jävla klappusel.

Att sen behöva spela med Florenzi som högerback?!? Han gör ju knappast bort sig där, men nog fan i helvete ska han spela högre upp i planen. Hade varit bättre med Somma där och Florenzi in istället för Gervinho med 30 min kvar. Dessa ytterbackar alltså. Jag blir fan galen. Högerbackarna är gamla som gatan och skadade och vänsterbackarna platsar i Serie C, typ.

Ska inte gräva ned mig alltför djupt i eländet. Roma har fortfarande ett riktigt bra utgångsläge och nu kan man bara skylla på sig själva om man inte gör något bra av det här. Men man sitter här med en sur eftersmak i munnen. Att släppa in mål i 93:e minuten med 18 sek kvar får aldrig ske. Inte under några omständigheter. Bara för dåligt helt enkelt. Men typiskt la Roma.
Citera
2014-11-26, 00:37
Medlem
Citat:
Stämmer bra.
Nu blev man lite hoppfull. Med tanke på att samtliga italienska Europa League-lag har chans på gruppseger så skulle ju 5 italienska gruppsegrare samt Roma vidare sitta som en Amarone på en restaurang i Porto Cervo en augustikväll.

Det hade iallafall tystat Italienhatarna ett tag.
Hur kan man hellre vilja se ett italienskt lag i en CL-åttondel framför ett svenskt? Obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in