2015-01-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Bosse Hansson däremot visar sedvanlig skärpa och analytisk förmåga.

Asens försök att klistra ”svartingar” på gentlemannen visar bara på att asen är pissarslen:
https://www.youtube.com/watch?v=oEHGaJ9YHIc

På samma vis som nu bortgångna Peter Wallenberg orsakade en då något mindre storm:
https://www.youtube.com/watch?v=CwUzUb5FmYE

Blåser upp ett ord istället för att lyssna på allt viktigt som de har att säga. Pissarslen.

Ja, jag vet. Lika bra att jag själv tar det. Bara för att vi är frispråkiga i tråden så är det inte självklart att vi tycker om att snacka om ”svartingar”. Tvärtom. Jag älskar att samla på mig vänner och bekanta med jävligt olika åsikter. De kan fan inte finnas i samma rum utan mig...

Peter Wallenberg var den begåvade, medan pappan valde den lydiga. Som dock inte pallade trycket utan gick under. Därför kunde den mer begåvade Peter klara trycket från inte minst den begynnande politiska korrektheten som senare likt talibaner fullständigt skulle ta över svensk media .

Vi i denna tråd skiter såklart också i PK och gubbjäveln har en poäng som är värt att lyftas fram. Inte bara ordet svarting, utan resonemanget:

Intervju med Peter Wallenberg 1991:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cyjAcKL9O0A#t=21 56

Även om han valde sina ord med omsorg, så hade han bokstavligen råd att vara frispråkig.

Cagliari däremot högaktar bl a Nené och inte minst Suazo. Nené kan ha varit en av de allra första färgade i Serie A? Ôver 300 matcher i Cagliari, och såklart den legendariska lo Scudetto.

Jag njöt av Suazo, La Pantera nera. En fantastisk spelare och hans inställning gjorde att det var han som fick kaptensbindeln efter Zola. Ingen blev arg då han nappade på Inters löjligt bra erbjudande. Det slutade med att han satt på Inters bänk i fyra år och fick 4 miljoner euro om året plus bonusar (som haglade in). Trist eftersom jag anser att han var en fantastisk fotbollsspelare som hade mer att erbjuda, kul eftersom Morattis pengar gick till ett gott ändamål...

På tal om löjligt bra betalt, så är numera Giovinco den italienska spelare som tjänar mest per år. Och han har ett fem-årskontrakt.
Citera
2015-01-20, 23:39
Medlem
Saandros avatar
https://www.youtube.com/watch?v=-hOkqdKfUn8
Citera
2015-01-20, 23:42
Medlem
qhz.s avatar
2-1 mot Empoli i Coppa Italia efter förlängning. Feldömd straff i typ 114:e minuten där Zielinski, om man ska vara ärlig, nog tog bollen före Paredes. De Rossi satte straffen och Roma vann.

Till slut.

Man behöver värva en anfallare av rang. Lite lätt patetiskt att Destro, Ljajic och Totti gjort ett mål mer än Tevez. Alltså dom har gjort ett mål mer än Tevez tillsammans (!). Skeppa iväg Destro (helvete vad usel han är nu) så fort tillfälle ges och lägg krutet på att värva en anfallare som åtminstone kan vara med och slåss om en topp 5-plats i skytteligan.
Citera
2015-01-21, 00:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
2-1 mot Empoli i Coppa Italia efter förlängning. Feldömd straff i typ 114:e minuten där Zielinski, om man ska vara ärlig, nog tog bollen före Paredes. De Rossi satte straffen och Roma vann.

Till slut.

Man behöver värva en anfallare av rang. Lite lätt patetiskt att Destro, Ljajic och Totti gjort ett mål mer än Tevez. Alltså dom har gjort ett mål mer än Tevez tillsammans (!). Skeppa iväg Destro (helvete vad usel han är nu) så fort tillfälle ges och lägg krutet på att värva en anfallare som åtminstone kan vara med och slåss om en topp 5-plats i skytteligan.

Luiz Adriano?
Citera
2015-01-21, 01:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Luiz Adriano?

Förmodligen alldeles för dyr. Shakthar tar grymt bra betalt för sina spelare.

Men håller med qhz., det saknas spets framåt i Roma. En matchvinnare. Gervinho, Ljajic et al är duktiga men inte på den riktigt, riktigt höga nivån som en Tevez är. Jag har dock svårt att se Roma värva en sådan spelare utifall det inte uppstår ett guldläge av någon slump. Man får nog fortsätta värva anfallstalanger från Sydamerika, som den där påstådda supertalangen man plockade senast. Glömt namnet. Uruguay tror jag det rörde sig om.

I övrigt noterade jag att Simon Gustafsson nämnde Borja Valero som en stor personlig favorit. Någon med koll på grejerna.
Senast redigerad av snillet_1 2015-01-21 kl. 01:11.
Citera
2015-01-21, 12:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Äh vafan, jag letar upp Hegerfors kommentarer i VM-krönikan 1982:

/.../
Jag tog det som en "jag var där"-upplevelse. Undrar också om det inte är en gnutta självironi (medveten eller omedveten) kring fenomenet "korkade och självupptagna journalister".

BTW, lyssna in Liedholms brytning, han bryter precis som om han vore infödd italienare.

Hansson kommenterar svartingaffären i poden Agendasättarna. Liiiiten parallell till Opti Poba.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2015-01-21 kl. 12:57.
Citera
2015-01-21, 13:17
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förmodligen alldeles för dyr. Shakthar tar grymt bra betalt för sina spelare.

Men håller med qhz., det saknas spets framåt i Roma. En matchvinnare. Gervinho, Ljajic et al är duktiga men inte på den riktigt, riktigt höga nivån som en Tevez är. Jag har dock svårt att se Roma värva en sådan spelare utifall det inte uppstår ett guldläge av någon slump. Man får nog fortsätta värva anfallstalanger från Sydamerika, som den där påstådda supertalangen man plockade senast. Glömt namnet. Uruguay tror jag det rörde sig om.

I övrigt noterade jag att Simon Gustafsson nämnde Borja Valero som en stor personlig favorit. Någon med koll på grejerna.

Vet inte hur hans relationer är i Rom numera, men någon i Roma kanske har koll på vart Osvaldo befinner sig. I så fall kanske ett byte är på sin plats? Inter tar tillbaka Destro och Osvaldo kan återvända till Olimpico
Citera
2015-01-21, 13:49
Medlem
asslikethats avatar
Om Dybala lämnar vilken klubb hade passat bäst? Aldrig sett han spela.
Citera
2015-01-21, 22:21
Medlem
Citat:
...
Lopez har upenbart svetsat samman dem som ett lag. Fin stämning på planen, ständig uppmuntran och uppoffrande spel. Bologna spelar kompakt och hårt, samtidigt som de skapar mycket framåt. Kan och borde räcka för Serie A nästa säsong.

Och nu återvänder Di Vaio för att förstärka organisationen med hjärta och erfarenhet. Bådar gott.

Jag tror att Bologna kan etablera sig i Serie A på allvar igen. På tiden...
Citera
2015-01-21, 22:27
Medlem
Spinnacers avatar
Mario Gomez gjorde 2 mål på en match, kors i taket. Trodde han lagt av med att måla för alltid. Fiorentina går vidare.

Ryktas om Balotelli till Lazio på lån? Det hade jag velat se, med han usla attityd/lunkande och Lazios supporterskara.

Cirkus AC Milan fortsätter, så jävla pinsamt - senila gubbjävlar som tror de vet bäst. En klubb som inte går att fixa sålänge B&G är kvar.
Citera
2015-01-21, 22:29
Medlem
Jag har, som många av er vet, haft svårt för Osvaldo. Hans jävla sätt!

Och nu är han på rymmen från Mancini. Vaffanculo.

Samtidigt finns där en viss charm. Likt med Balotelli, Cassano osv, men problemet är att han inte har deras talang.

Men spelaren som jag verkligen har svårt för är Icardi. Vilket jävla as. Finns inga förlåtande drag överhuvudtaget. Allt han är föraktar jag.

Serie A har hittills gjort en riktigt fin Calciomercato invernale. Om man dessutom lyckas göra sig av med Osvaldo och Icardi så är jag fan nöjd
Citera
2015-01-21, 22:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Ja, Mario Gomez två mål var milt sagt välbehövliga för honom. Befordrade honom pronto till Fantacalcioelvan. Shaqiri gjorde nyss sitt första mål för Inter, mot ett Sampdoria som fick Krsticic utvisad redan i elfte minuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in