Jaha, förlust för Roma, men tack vare CSKAs vinst över City så är de senare utspelade. Och man ligger på samma poäng som CSKA.
Juventus grupp
Här har Juventus kvar att möta; MFF borta och Atletico Madrid hemma.
Olympiakos har Atletico Madrid borta och MFF hemma.
Kommande omgång ger jag Juve övertaget; jag tror man kan klara MFF borta och Atletico klarar Olympiakos hemma utan problem.
Sista omgången är desto knivigare. Olympiakos har nog inga problem mot ett redan utslaget Malmö hemma och även om Juve spelar hemma mot Atletico så är vinst absolut inte given. Kryss möjligen.
Så ja... 60/40 att Juve går vidare. Kanske rent av 40/60?
Romas grupp
Här har Roma kvar att möta; CSKA borta och ManCity hemma.
CSKA har Roma hemma och Bayern borta.
Nästa omgång vettetusan. Ett taggat CSKA hemma i vintrigt Moskva. Här är kryss som bäst, men troligast CSKA-seger.
Sista omgången ger jag till Roma; ett redan (med största sannolikhet) utslaget ManCity hemma ska vara tre klara poäng och även om Bayern redan är klara så kommer de göra sitt jobb och vinna över CSKA.
Ja vad ska man säga. Vinner Roma och CSKA förlorar i varsin kvarvarande omgång så kommer det sluta på målskillnad.
50/50.
I vilket fall inte vad man trodde i början; att Serie A:s två lag skulle hjälpligt hanka sig fram på en andraplats (där de ändå lär möta Real eller PSG i nästa omgång och åka ut

)