2014-11-04, 20:25
Medlem
sebastian_s avatar
Vidal, Pirlo, Pogba, Marchisio; Morata, Tevez. Fan juve ni ska vinna ikväll med det mittfältet och anfallet.
Citera
2014-11-04, 20:32
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vidal, Pirlo, Pogba, Marchisio; Morata, Tevez. Fan juve ni ska vinna ikväll med det mittfältet och anfallet.
Att det skulle ta så lång tid för Allegri att inse att 3-5-2 är lönlöst ute i Europa.
Citera
2014-11-04, 21:47
Medlem
anteri17s avatar
45 minuter kvar från fiasko.
Citera
2014-11-04, 22:05
Medlem
anteri17s avatar
Foten för Allegri?
Citera
2014-11-04, 22:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Foten för Allegri?

Jinxen.
Citera
2014-11-04, 23:01
Medlem
JayGatsbys avatar
Svettigt, men gick ju till slut.

Märkligt att Malmö kan göra 2-0 hemma mot samma lag som Juve måste kämpa till sig 3-2 med...
Citera
2014-11-04, 23:56
Medlem
Spinnacers avatar
Tror nog att Juventus åker ut ändå. Malmö fixar oavgjort hemma och då är det kört.
Citera
2014-11-04, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror nog att Juventus åker ut ändå. Malmö fixar oavgjort hemma och då är det kört.
Ärligt talat tror jag Juventus förlorar på Swedbank om inte något drastiskt sker närmsta tre veckorna...
Citera
2014-11-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Foten för Allegri?
Vidal är tämligen usel och straffmissen kan bli avgörande för Juventus CL-äventyr. Men samtidigt visar Allegri tålamod och visdom med att spela nyckelspelare i form. Pirlo har nu nått dit, men Vidal har ännu en lång väg att vandra. Men om man har större aspirationer än att bara ta sig vidare från gruppspelet så behöver man få de stora spelarna i form.

Formationen av laget är den som han vill ha för framtiden. Det är så han spelar. Att han inte ändrat tidigare var av respekt till ett inspelat och framgångsrikt lag. Spelet kommer att bli allt bättre…

Juventus leder Serie A med tre poäng, och har sex poäng i CL. Förra året vid samma tidpunkt låg Juventus på tredje plats i Serie A, tre poäng efter Roma och hade endast tre poäng i CL efter fyra matcher. Lite perspektiv innan man ger sig på Allegri.

Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Brille, vet du vad Zeman tjänar i Cagliari?
Har för mig att det var 500 teuro. Men om det var endast till honom eller hela hans stab vet jag inte. Normalt så ar det ett paketpris till de som följer med en huvudtränare.

Men lönemässigt i Serie A är det endast Empoli och Cesena som har lägre löner än Cagliari. Så det var knappast för att casha hem som den gode Zeman valde Cagliari. Jag hoppas innerligt att klubben överlever detta året. Om de gör det, ser framtiden ljus ut.

Den ekonomiska krisen har slagit stenhårt mot Sardinien. Familjefäder och egna företagare tar självmord för att de inte kan försörja sin familj. Finns inget utrymme för att satsa pengar på Calcio, utan möjligheten ligger i Zemanlandia. Ett sätt att få med sig publiken. Även om de uteblivna poängen såklart ställer krav på mer cyniskt spel som ger resultat på kort sikt. För om Cagliari åker ur Serie A, tappar de nästan all sin inkomst som ju kommer från TV-pengarna. Det finns i så fall en klar risk för en ganska lång ökenvandring…
Citera
2014-11-05, 22:38
Medlem
Hej gott folk.
Mitt första inlägg i tråden ( Läser här allt som oftast )

Jag kommer inte ihåg vart jag läste eller hörde det, men det skall ha funnits ett sammband mellan IRR och Camorran!?
Det skulle väl ha att göra med herr diabolik tror jag?
Citera
2014-11-05, 23:10
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, förlust för Roma, men tack vare CSKAs vinst över City så är de senare utspelade. Och man ligger på samma poäng som CSKA.

Juventus grupp
Här har Juventus kvar att möta; MFF borta och Atletico Madrid hemma.
Olympiakos har Atletico Madrid borta och MFF hemma.

Kommande omgång ger jag Juve övertaget; jag tror man kan klara MFF borta och Atletico klarar Olympiakos hemma utan problem.

Sista omgången är desto knivigare. Olympiakos har nog inga problem mot ett redan utslaget Malmö hemma och även om Juve spelar hemma mot Atletico så är vinst absolut inte given. Kryss möjligen.

Så ja... 60/40 att Juve går vidare. Kanske rent av 40/60?

Romas grupp
Här har Roma kvar att möta; CSKA borta och ManCity hemma.
CSKA har Roma hemma och Bayern borta.

Nästa omgång vettetusan. Ett taggat CSKA hemma i vintrigt Moskva. Här är kryss som bäst, men troligast CSKA-seger.
Sista omgången ger jag till Roma; ett redan (med största sannolikhet) utslaget ManCity hemma ska vara tre klara poäng och även om Bayern redan är klara så kommer de göra sitt jobb och vinna över CSKA.

Ja vad ska man säga. Vinner Roma och CSKA förlorar i varsin kvarvarande omgång så kommer det sluta på målskillnad.
50/50.

I vilket fall inte vad man trodde i början; att Serie A:s två lag skulle hjälpligt hanka sig fram på en andraplats (där de ändå lär möta Real eller PSG i nästa omgång och åka ut )
Citera
2014-11-06, 00:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, förlust för Roma, men tack vare CSKAs vinst över City så är de senare utspelade. Och man ligger på samma poäng som CSKA.

Juventus grupp
Här har Juventus kvar att möta; MFF borta och Atletico Madrid hemma.
Olympiakos har Atletico Madrid borta och MFF hemma.

Kommande omgång ger jag Juve övertaget; jag tror man kan klara MFF borta och Atletico klarar Olympiakos hemma utan problem.

Sista omgången är desto knivigare. Olympiakos har nog inga problem mot ett redan utslaget Malmö hemma och även om Juve spelar hemma mot Atletico så är vinst absolut inte given. Kryss möjligen.

Så ja... 60/40 att Juve går vidare. Kanske rent av 40/60?

Romas grupp
Här har Roma kvar att möta; CSKA borta och ManCity hemma.
CSKA har Roma hemma och Bayern borta.

Nästa omgång vettetusan. Ett taggat CSKA hemma i vintrigt Moskva. Här är kryss som bäst, men troligast CSKA-seger.
Sista omgången ger jag till Roma; ett redan (med största sannolikhet) utslaget ManCity hemma ska vara tre klara poäng och även om Bayern redan är klara så kommer de göra sitt jobb och vinna över CSKA.

Ja vad ska man säga. Vinner Roma och CSKA förlorar i varsin kvarvarande omgång så kommer det sluta på målskillnad.
50/50.

I vilket fall inte vad man trodde i början; att Serie A:s två lag skulle hjälpligt hanka sig fram på en andraplats (där de ändå lär möta Real eller PSG i nästa omgång och åka ut )

Först och främst är det inbördes möten som avgör vid lika poäng. I inbördes möten ingår också inbördes målskillnad. Läget är således väldigt bra för Roma. Man kan torska mot CSKA men ändå gå vidare vid vinst mot City samtidigt som CSKA torskar borta mot Bayern. Skulle man vinna mot CSKA så är man klara för slutspel om City inte slår Bayern hemma i samma omgång. Skulle man kryss mot CSKA så kan man torska mot City om varken CSKA eller City tar poäng mot Bayern. Då når alla tre lag fem poäng, men där Roma har stor fördel av 5-1 mot CSKA. Återigen är det inbördes möten som gäller även när tre lag når samma poäng.

För Juves del kommer fyra poäng med alla säkerhet räcka. Troligtvis så står AM på 12, Juve på 9, Olympiakos på 6 och Malmö på 3 inför sista omgången. Jag tror sedan grekerna slår Malmö hemma, och då krävs det poäng för Juve hemma mot AM - allt för Vidals idiotiska straffmiss. Vid mål där hade Juve mycket väl kunnat säkra avancemang mot MFF.

Totalt sett har båda klubbarna ett ganska bra läge. Inget att vara dyster över än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in