Citat:
Ursprungligen postat av
5778
Jag är man. Jag tror också det kan vara bra med terapi framförallt men det gäller att man träffar rätt människa. Jag upplever också att det har blivit svårare (och också hört av andra som är mer vana med att ta vård) att få riktig hjälp de senaste åren. Är säkert för feg. Någon tidigare skrev att jag ska skriva ner allt och kommit en bit på vägen men det ska jag fullfölja. Är nog enklast och då får jag med allt.
Skriv ned och ta med dig. Men jag tror även att det är viktigt att man vågar sätta ord muntligt på hur man känner. Vräk ur dig allt, det är faktiskt läkarens jobb att lyssna! Har du gått till din vanliga vårdcentral eller till företagshälsovården?
Ibland kan det gå snabbare om man går till företagshälsovården, man kan ju även ha rätt till samtal med någon xx antal ggr genom jobbet. Vet du om ni har något sådant?
Har du ingen närstående, kompis eller så som du känner att du kan prata med? Iofs så är inte släkt att rekommendera när man mår jättedåligt psykiskt, men det är ju bra om ens närstående är medvetna om hur det ligger till.