Citat:
Ursprungligen postat av
5778
Jag mår inte så bra faktiskt. Stressad, ensam och jävligt nere. Jag är säker på det eftersom jag testat det innan under ett antal månader. Jag vill faktiskt inte berätta exakt om situationen men misslyckande att slutföra en livsviktig uppgift, nära dödsfall och blivit dumpad kan man väl säga utan att outa sig helt. Allt har inte hänt nu precis men att bli lämnad var väl droppen som fick bägaren att rinna över.
Är du man? (Jag tror att män kanske beter sig annorlunda när de söker hjälp för sitt dåliga mående)
Har ingen egen erfarenhet av vare sig mediciner eller såpass dåligt mående att jag behövt försök få kontakt med psyk. Däremot har jag människor som står mig nära som mått dåligt periodvis.
Vet inte hur öppen du har varit när du varit hos läkaren? Kontakta igen och tala verkligen om ALLT. Min erfarenhet är att det numera måste vara ganska "allvarligt" innan vårdcentralen tex remitterar vidare till öppenpsyk. Även om man får akutremiss dit så kan det ta flera månader innan man får tid där.
Jag (är inte medicinskt utbildad) tycker att det låter som om du är deprimerad, och då kan faktiskt SSRI tillasammans med terapi av något slag få dig att må bättre. Det låter ju klyschigt värre, men jag känner faktiskt människor som mått bättre efter ett tag.