Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Riktigt drygt inlägg
Jag tänkte gå och lägga mig, men ditt inlägg gjorde mig förbannad. Du har helt uppenbart inte läst det jag skrivit. Bemöda dig i alla fall med att läsa mitt inlägg om du tänkt svara igen.
Citat:
Menar du på fullt allvar att det är censur att få en tråd sammanfogad med en annan? Det argumentet har jag bara hört från "Död och återfödd" förut
Nej det menar jag inte. Det är givetvis inte censur att sammanfoga trådar om det nu är så att de handlar om samma saker och det därmed finns fog för att sammanfoga dem. Om du hade läst vad jag skrev hade du också förstått att det var så jag menade det.
Det jag vänder mig mot, i det här specifika fallet, var att tråden blev sammanfogad med en tråd som inte hade alls samma frågeställning eller diskussionsunderlag. Effekten blev att hela diskussionen dog i det övriga bruset från den stora tråden den blev sammanfogad i.
Jag, och flera andra användare med mig (jag har PM som bevis på det), såg inte hur någon mod kunde ta det beslutet då det var totalt ologiskt. Det enda möjliga motivet är att döda diskussionen, vilket hen lyckades med. Passande nog en diskussion som, för att uttrycka det milt, gick dåligt SD-sympatisörerna. Moden som slog ihop trådarna tillkännagav sig inte och jag fick heller inte ens svar från mods när jag bad om en motivering till varför trådarna slogs ihop. Dödstyst.
Citat:
Det hela blir löjligt. Det är uppenbart att det är en handfull användare som klagar om och om igen, när de helt enkelt saknar förmågan att diskutera. När tråden inte går er väg så börjar ni gnälla.
Detta är första gången jag klagat. Jag har hållt mig tills nu, men när jag såg den här tråden passade jag för första gången på. Så även där har du fel.
Och jag tycker du ska hålla dig jävligt lugn när du pratar om min förmåga att diskutera. Du vet ingenting i saken (om du inte läst mina tidigare inlägg, vilket jag tvekar på).
Citat:
Om ni ser inlägg som ni tycker är OT så rapportera dem och låt moderatorerna göra sitt jobb. Ibland håller de inte med och låter inlägget stå kvar. Det händer oss alla. Det betyder inte att alla användare börjar skrika om censur eller rasism.
Det är ju precis det jag gör. Men jag upplever att moderatorerna applicerar reglerna olika hårt beroende på kombinationen av moderatorns åsikter och åsikterna i inlägget som anmälts.
Citat:
Jag skriver en del i den här tråden och den föregående stängda tråden, trots att jag inte är moderator, för att demonstrera att det finns användare som inte har några problem med hur FB fungerar. Om jag hade det skulle jag söka mig någon annanstans. Det finns massor med ställen på nätet där likasinnade bara ryggdunkar varandra och ingen friktion uppstår, men hur intressant är det?
Du är verkligen trög va? Du har ju inte fattat någonsting. Jag skriver ju precis motsatsen till hur du framställer mig. Jag vill motverka att Flashback blir ett ryggdunkarforum. I nuläget är i alla fall politikdelen på väg att bli det för SD och höger ut.
Jag är fullt medveten om att FB aldrig kommer bli ett forum där alla håller med mig. Det vill jag inte heller ha, då har man ju ingen att debattera mot. Det jag vänder mig emot är att om man gör för hårt motstånd mot SD-folket så tystas jag med andra medel än debatt. Tycker du att jag bara ska acceptera det och aldrig mer logga in här?