Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-30, 02:39
Medlem
Yugens avatar
Som många redan nämnt, ofta är det bara förankrad till "ångest".

Det är inte ovanligt att man stressar och inte alls tar tag i det (ser det i vitögat), enda kvar för hjärnan då är att liksom "stänga av" för att ens kunna återhämta sig.

Så länge det inte finns någon fysisk orsak, råder jag dig att försöka inte vara rädd, för just rädslan och att vara spänd kan nog förlänga tillståndet.

Tror att det gäller att kunna acceptera och i mitten av det hela "slappna av, ge sig hän", släppa lite på kontrollen.

Har nog aldrig varit med om det själv, däremot yttrar sig de gånger jag känner ångest,, sjuk känsla i huvudet som att jag håller på att bli GALEN.
Citera
2014-05-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Är du rädd för att träffa folk, ser du vänner i mindre utsträckning än förut?

Jag är rädd för att träffa folk ja. Jag tror att det blir för mycket och att jag bara tuppar av.

Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Har hänt mig flera gånger förr. Känns som jag lever i en dröm. Känner mig yr, känns som när man är riktigt full, synen bara snurrar och kan knappt hålla mig vaken.

Brukar vara i ca en månad. Vet inte vad det beror på. Men helt plötsligt en dag är allt som vanligt igen.

Testa att gå ut och röra på dig, promenera i friskluften.

Jag har hört att detta inte försvinner på en dag, utan att det försvinner gradvist

Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Som många redan nämnt, ofta är det bara förankrad till "ångest".

Det är inte ovanligt att man stressar och inte alls tar tag i det (ser det i vitögat), enda kvar för hjärnan då är att liksom "stänga av" för att ens kunna återhämta sig.

Så länge det inte finns någon fysisk orsak, råder jag dig att försöka inte vara rädd, för just rädslan och att vara spänd kan nog förlänga tillståndet.

Tror att det gäller att kunna acceptera och i mitten av det hela "slappna av, ge sig hän", släppa lite på kontrollen.

Har nog aldrig varit med om det själv, däremot yttrar sig de gånger jag känner ångest,, sjuk känsla i huvudet som att jag håller på att bli GALEN.

Hade varit mycket lättare om jag visste vad det var. Har träffat läkare i flera veckor nu, men jag får ändå ingen diagnos..Måste jag be om en diagnos?? Jag går runt hela tiden och undrar om det är något fysiskt. Hade jag vetat vad jag lider av så hade jag klarat av det, men jag går runt och tänker hela tiden " vad är det jag lider av "
Citera
2014-05-30, 18:13
Medlem
Någon form av social fobi, torgskräck? Du kanske är i förstadiet för att utveckla något sådant. Men det kommer din läkare att komma fram till. Oroa dig inte för det i alla fall, finns SSRI som fixar det!
Citera
2014-05-30, 22:08
Medlem
Citat:
Någon form av social fobi, torgskräck? Du kanske är i förstadiet för att utveckla något sådant. Men det kommer din läkare att komma fram till. Oroa dig inte för det i alla fall, finns SSRI som fixar det!

Jag vet inte vad det är som händer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Jag var ute och sprang precis och jag kände mig så borta. Som om det var någon annan som sprang och inte jag
Citera
2014-05-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyopro5
Jag vet inte vad det är som händer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Jag var ute och sprang precis och jag kände mig så borta. Som om det var någon annan som sprang och inte jag

Utbrändhet, depression? Gått in i väggen? Har du jobbat hårt ditt liv?
Citera
2014-05-30, 23:04
Medlem
Citat:
Utbrändhet, depression? Gått in i väggen? Har du jobbat hårt ditt liv?

Utmattningssyndrom verkar verkligen stämma in. Men såg inte att overklighetskänslor är ett symtom, eller har jag fel?
Citera
2014-05-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyopro5
Utmattningssyndrom verkar verkligen stämma in. Men såg inte att overklighetskänslor är ett symtom, eller har jag fel?

Inte vad jag vet, men det kanske är rimligt om du är helt utmattad?
Citera
2014-05-30, 23:51
Medlem
Citat:
Inte vad jag vet, men det kanske är rimligt om du är helt utmattad?

Känns som det. Inget känns roligt längre. Vill inte umgås med någon
Citera
2014-05-31, 15:33
Medlem
M.LADYs avatar
Derealisation???
Citera
2014-06-01, 23:26
Medlem
Vad är det som händer med mig????

Jag sitter ute på bänken och det känns som om jag är helt borta. Jag är i min egna värld.

Ska jag bara acceptera att jag kommer må så här hela livet?
Citera
2014-06-02, 17:55
Medlem
nobbe82s avatar
(FB) Tips på hur man tillfrisknar från Derealisation!

Här har du en fb-tråd skapad av skaruhaenglass, där han/hon ger bra tips på vad du kan göra för att bryta det negativa mönster du hamnat i. Viktigt att tänka på att det kan ta ett tag innan du blir helt klar i knoppen igen, finns ingen mirakelkur, som skyndar på tillfrisknandet. Det finns dock effektiva mediciner som hjälper men dessa är starka och mycket beroendeframkallande, så det bästa är om man kan ta sig igenom skiten själv. DET GÅR ALLTID ÖVER TILLSLUT!! Du kommer inte må så här hela livet, jag lovar
Citera
2014-06-02, 23:50
Medlem
nasses321s avatar
Depresion som har kommit av en stress skulle jag gissa på, men jag är verkligen ingen expert.
Jag har själv haft en depression som jag inte kände av så mycket med det kändes helt fel, jag kunde ligga i timmar och tänka på allt möjligt och det har ändrat min syn på världen.
Under en dag så kom det bara en tanke varför jag ens känner såhär, allt ändrades och jag insåg att jag faktist är en av de andra och det som kändes viktigast var att jag faktist inte behöver ha någon flickvän eller så.
Jag började må bra och såg allt från den ljusa sidan, jag har slutat stessa som jag gjorde förut och tar det nu lungt.

Jag tror att det inte skulle skada om du tänkte igenom allt möjligt, som barndom och allt! Det kan ha varit något som bara funkade för mig men det är värt ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in