Citat:
Ursprungligen postat av
Brunton77
Är du rädd för att träffa folk, ser du vänner i mindre utsträckning än förut?
Jag är rädd för att träffa folk ja. Jag tror att det blir för mycket och att jag bara tuppar av.
Citat:
Ursprungligen postat av
ts.now
Har hänt mig flera gånger förr. Känns som jag lever i en dröm. Känner mig yr, känns som när man är riktigt full, synen bara snurrar och kan knappt hålla mig vaken.
Brukar vara i ca en månad. Vet inte vad det beror på. Men helt plötsligt en dag är allt som vanligt igen.
Testa att gå ut och röra på dig, promenera i friskluften.
Jag har hört att detta inte försvinner på en dag, utan att det försvinner gradvist
Citat:
Ursprungligen postat av
Yugen
Som många redan nämnt, ofta är det bara förankrad till "ångest".
Det är inte ovanligt att man stressar och inte alls tar tag i det (ser det i vitögat), enda kvar för hjärnan då är att liksom "stänga av" för att ens kunna återhämta sig.
Så länge det inte finns någon fysisk orsak, råder jag dig att försöka inte vara rädd, för just rädslan och att vara spänd kan nog förlänga tillståndet.
Tror att det gäller att kunna acceptera och i mitten av det hela "slappna av, ge sig hän", släppa lite på kontrollen.
Har nog aldrig varit med om det själv, däremot yttrar sig de gånger jag känner ångest,, sjuk känsla i huvudet som att jag håller på att bli GALEN.
Hade varit mycket lättare om jag visste vad det var. Har träffat läkare i flera veckor nu, men jag får ändå ingen diagnos..Måste jag be om en diagnos?? Jag går runt hela tiden och undrar om det är något fysiskt. Hade jag vetat vad jag lider av så hade jag klarat av det, men jag går runt och tänker hela tiden " vad är det jag lider av "