2013-05-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Hahaha. Derrida bidrog med vad? Dummaste jag någonsin har hört. SH har en värdelös utbildning i filosofi.

Du kanske har läst den själv, så där har jag inga invändningar.

Den första retoriska frågan antar jag är någon form av skämt? Derrida är väl det sena 1900-talets viktigaste filosof?
Citera
2013-05-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Jag jobbade ett par hundra meter ifrån södertörns lekskola (högskola) i ett antal månader. Det är inte seriöst någonstans. Människor som lökade igenom sam i gymnasiet och inte kunde hitta ett jobb pluggar någon kurs i något fullständigt meningslöst. Inte nog med att studenterna inte är akademiker material så är de inte heller intresserade. Försök att diskutera något annat än sprit och dokusåpor med en södertörnare. Sen börjar de alla klä sig likadant, dricka samma fairtrade kaffe och blir lesbiska allihop. Sen tror de att de är unika konstnärer De behöver inse att de inte läser på konstfack utan en flumkurs i konstvetenskap på SU. Lägg till en extremt arrogant attityd så har du en äkta SUare.

jag känner tre som läser där. En tjej som jag gick på högstadiet med som jag en gång fick hjälpa att hitta medelhavet på en Europakarta trotts att det stog medelhavet i enorma bokstäver. En är en partytjej som vill bli ekonom utan att ha något intresse av ämnet alls utan vill bara ha ett glassigt jobb. Den tredje var en "unik" tjej som gillade att lägga upp "djupa" citat på facebook tillsammans med svartvita bilder som hon tagit. Hon hade ett seminarium i veckan och hemtentor. Hon ägnade flera minuter att förklara att utbildning minsann var svårare än det lät.

hur är detta relevant för själva högskolan? och varför pratar du om SU (Stockholms Universitet)?
Citera
2013-05-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil001
Du pratar som om det fanns 100 högskolor/universitet i Stockholm och att Södertörn var en av de bättre, i stockholm finns 4 universitet(KTH, SU, HHS och KI) + 1 högskola(försvarshögskolan) exklusive Södertörn som är relevanta i diskussionen. Är man sämre än dessa så är man sämst. Vad menar du när du säger "på väg att bli ett av de bättre"? Den kommer aldrig slå någon ovanstående.

Jag menar att SU, KTH, HHS och KI har väldigt tydliga profiler i ämnen där de är framstående. Södertörn har vad jag har förstått främst humaniora som sin profil, och kan alltså inte öht jämföras med de övriga (förutom kanske SU då som också har en dräglig humaniorautbildning). Jag skulle dock välja Södertörn över SU i dagsläget, och definitivt i framtiden. Det var klumpigt uttryckt, men det jag menade var att SH kommer att vara "humaniora-universitetet of choice" inom kort.
Citera
2013-05-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formidee
Det är en skitskola som lurar unga människor att läsa program som inte ger dem jobb. Det är väl en bra anledning.

Fast det där är ju en typisk "flashback-åsikt" som grundar sig på att inget ger jobb utom linje X, Y och Z.
Citera
2013-05-23, 19:32
Medlem
leibovitzs avatar
kan man inte gräva fram vettig statestik om det här?

hur många får jobb efter genomförd utbildning från den och den skolan osvosv..

jag tror på sånt med siffror!
Citera
2013-05-23, 20:16
Medlem
darko.alexanders avatar
Kan inte tala för andra men jag skulle inte sökt något till SH iaf. Har två vänner som är examinerade därifrån, båda fick arbete omgående, en inom finans på ett ledande företag och en är lärare med en OK ingångslön (relativt andra lärare), och det är ju bra. Känner ytterligare två som fortfarande pluggar där. Har hjälpt 3 av dessa 4 med deras plugg och den verkar inte hålla en vettig nivå, men det kan ju ha varit så att de sket i vad handledarna rekommenderade dem också, har inte helt koll. Vet iaf att en gjorde en surveyundersökning till sin c-uppsats genom att göra ett bekvämlighets-urval.. fail.. den andre kunde inte skriva sitt abstract då detta skulle vara på engelska... fail..

Den som jobbar inom finans går det dock jävligt bra för, men han hade nog fått det jobbet även om han pluggade fransk poesi, pga sitt jobb under studierna och övrig arbetslivserfarenhet/meriter.
Citera
2013-05-24, 18:48
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
hatet grundar sig i som folk har sagt att det finns en och annan invandrare där, plus att många journalister har utbildat sig där, och som man vet så är inte journalister favoriterna här på FB. Samtidigt som SH har en politisk vänster- prägel.
Citera
2013-05-24, 20:51
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko.alexander
Vet iaf att en gjorde en surveyundersökning till sin c-uppsats genom att göra ett bekvämlighets-urval.. fail..
Den typen av sampling-metod ar vare sig ovanlig eller oforsvarbar pa C-niva vid andra universitet heller.
Citera
2013-07-30, 20:57
Medlem
Linqolns avatar
Södertörn håller urusel klass akademiskt. De som trivs som elever(och lärare) är i allra högsta grad lagda åt marxist hållet och vill få medhåll i sina åsikter. Systematiskt fusk och tentautlämning via facebook är något lärare skiter i trots anmälningar. Södertörn gillar att använda sin amerikanska/engelska titel "Södertörn university college" i reklammateriel. Det är inte ovanligt att föreläsningar består av föreläsarens personliga åsikter och inte vetenskapligt materiel.

Att SH skulle vara bättre än SU på något sätt kan bara en hardcore kommunist tycka. SU personal föreläser på SH, det finns inte en enda jävla SH människa som föreläser vid SU.
Citera
2013-07-30, 21:18
Medlem
LostGenerals avatar
Jag har en kompis som har pluggat på Södertörn. Han har visade mig några uppsatser som hans kursare hade skrivit. När jag kollade igenom dom var det svårt att tro att de var skrivna av universitetsstudenter, kvalitén påminde mer och personer som precis börjat gymnasiet. Den generella nivån på utbildningen och kunskapskraven är så låga att vilken idiot som helst kan ta en examen där. Södertörns profil är att utbilda folk i flumvetenskap som leder rakt ut i arbetslöshet.
Citera
2013-07-30, 21:41
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Jag har en kompis som har pluggat på Södertörn. Han har visade mig några uppsatser som hans kursare hade skrivit. När jag kollade igenom dom var det svårt att tro att de var skrivna av universitetsstudenter, kvalitén påminde mer och personer som precis börjat gymnasiet. Den generella nivån på utbildningen och kunskapskraven är så låga att vilken idiot som helst kan ta en examen där. Södertörns profil är att utbilda folk i flumvetenskap som leder rakt ut i arbetslöshet.
Ge gärna exempel eller länkar; jag älskar att läsa dåliga uppsatser.
Citera
2013-07-30, 21:48
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Ge gärna exempel eller länkar; jag älskar att läsa dåliga uppsatser.

Tyvärr, han hade dom på papper. Jag tror det var B-uppsatser som skulle diskuteras på ett seminarium eller något liknande.

Edit: Om någon har lust och ork är det bara att kolla igenom kvalitén på SH:s examensarbeten här:

http://www.uppsatser.se/om/s%C3%B6de...h%C3%B6gskola/
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-30 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in