Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-23, 00:09
  #1
Medlem
Brummelis avatar
Två parkeringsvakter upptäckte en instängd flicka som skrek i en stekhet bil. Flickan måste ha suttit minst 30 minuter instängd ensam, enligt p-vakterna. Flickan kördes till barnakuten. Var kan föräldrarna hållit hus när de inte hör hur någon krossar en ruta på bilen?!
Jag menar om man nu lämnat sitt barn i bilen en kort stund så är man väl i närheten!?!

Föräldrarna är anmälda till socialen.
__________________
Senast redigerad av Brummeli 2014-05-23 kl. 00:18.
Citera
2014-05-23, 00:11
  #2
Medlem
När lär sig folk, speciellt idag när det var 25 grader och stekande sol ute. Barnet fick föras till sjukhus, uttorkning eller vad dör man av? Överhettning? Jobbig död.
Citera
2014-05-23, 00:24
  #3
Medlem
mr.chongs avatar
Ett tydligt exempel på att det är på tok för lätt idioter att skaffa barn.. måste fan va nått fel på folk som inte begriper hur djävulsk varmt det bir i en bil en varm sommardag.. sjukt!
Man kan ju verkligen hoppas på att socialen omhändertar ungen.. nästa gång denna pajas till förälder dummar sig går det kanske inte så bra.
Citera
2014-05-23, 00:30
  #4
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.chong
Ett tydligt exempel på att det är på tok för lätt idioter att skaffa barn.. måste fan va nått fel på folk som inte begriper hur djävulsk varmt det bir i en bil en varm sommardag.. sjukt!
Man kan ju verkligen hoppas på att socialen omhändertar ungen.. nästa gång denna pajas till förälder dummar sig går det kanske inte så bra.

Föräldrarna borde bli omhändertagna..
Citera
2014-05-23, 02:22
  #5
Medlem
wishyouwereheres avatar
länk kan ju va bra
Många ungar i gröten!
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/tvaa...il(4296557).gm
Citat:
efter ett tag kom mamman till bilen. Hon ska ha varit inne på Centrallasarettet med ett annat barn och gett sin 12-åriga lillasyster i uppdrag att hålla koll på flickan. Men 12-åringen, som också hade bilnyckeln, var på en lekplats i närheten med två andra barn som hon också skulle passa.
mammans lillasyster va bara 12?
Citera
2014-05-23, 08:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
länk kan ju va bra
Många ungar i gröten!
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/tvaa...il(4296557).gm

mammans lillasyster va bara 12?


folk nu för tiden.. hur jävla svårt ska det vara o förstå att bil+sol är en dödlig kombination..
Citera
2014-05-23, 08:26
  #7
Medlem
När man hittar en bil med instängt barn/hund, finns det då någon juridisk rätt att krossa rutorna själv, eller ska man alltid ringa polis först och stå och vänta en kvart på att dessa ska dyka upp och göra något?
Citera
2014-05-23, 08:33
  #8
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munspelt
När man hittar en bil med instängt barn/hund, finns det då någon juridisk rätt att krossa rutorna själv, eller ska man alltid ringa polis först och stå och vänta en kvart på att dessa ska dyka upp och göra något?
. Hur svårt kan det va ? Du ringer polisen först, och om du måste krossa rutan innan de är på plats se till att ha ett vittne, finns det inget vittne ring igen och säg vad du MÅSTE göra , krossa rutan invänta räddningspersonal !
Citera
2014-05-23, 08:36
  #9
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
. Hur svårt kan det va ? Du ringer polisen först, och om du måste krossa rutan innan de är på plats se till att ha ett vittne, finns det inget vittne ring igen och säg vad du MÅSTE göra , krossa rutan invänta räddningspersonal !
. OBS!!lika bra att skriva det, krossa inte rutan precis där barnet sitter, så att barnet får glas över sig och skadar sig på det!!
Citera
2014-05-23, 08:38
  #10
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munspelt
När man hittar en bil med instängt barn/hund, finns det då någon juridisk rätt att krossa rutorna själv, eller ska man alltid ringa polis först och stå och vänta en kvart på att dessa ska dyka upp och göra något?
Om det föreligger risk för liv och lem är det fritt fram att krossa rutan. Tänk inte, bara gör't.
Hur skulle det kännas om den i bilen avled för att du stod och nojade om en ruta?
Har bilägaren sen några invändningar är det bara att servera ett långfinger och ringa socialen som tar hand om barnen.

Straffet på sånt här borde vara beslagtagna ungar och tvångssterilisering så att det inte upprepas.
Citera
2014-05-23, 09:34
  #11
Medlem
Ender.Ws avatar
Enligt svensk nödvärnslag har man rätt att ingripa med det som nöden kräver för att förhindra att en person kommer till skada. (nåt sånt)

Så själv hade jag ringt polisen efter att jag slagit sönder rutan, sett till att barnet är vid liv och larmat ambulans..
Citera
2014-05-23, 10:44
  #12
Medlem
Jag har iaf bestämt mig för att om jag är med om en sådan här situation, där ett djur eller barn är inlåst i bilen, så skiter jag fullständigt i om personen kommer gående från entrén vid ICA eller om ägaren "bara skulle in och göra ett snabbt ärende", jag tänker krossa första bästa ruta(inte i anslutning till individen i bilen). Om man är så j*vla blåst och på fullaste allvar tror att det är ok att lämna en levande individ i en stekhet bil, ja då får man stå sitt kast. När ägaren kommer tillbaka, ska jag låsa in idioten i min bil tills polisen kommer, lär ta 5min kanske, så får vi se om denne tycker det var behagligt de 5min den satt och väntade.

Följdfråga: Hur hanteras alla dessa oaktsamma föräldrar/släktingar? Polisanmäls alla eller får de bara ett "ajabaja" ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback