Jag kan tänka mig att du slutade av samma anledning som jag? Att man inte vill vara förslavad eller oberoende av något, utan bestämma över sig själv som en fri människa?
Förr har jag nog försökt att sluta av hälso- och ekonomiska skäl. Vilket i slutändan inte funkar. Alla vet att snus, till skillnad från cigaretter, inte är så sjukt farligt, och det kommer man i håg efter tag när motivationen sviktar.
Pengar brukar inte heller vara den stora boven. är vi riktigt sugna på något så brukar vi strunta i vad det kostar oss.
Det som pekar mot att jag lyckas denna gången (klarat tre dygn utan substitut nu) är att jag går på "inte vilja vara slav"-approachen den här gången. Och då blir pengarna en bonus; varför ska jag lägga 1200 spänn i månaden på att ge bort min frihet?
Lycka till nu, och hoppa fan inte av det här tåget nu kompis! Var fri!
Blev sjukt peppad när jag var inne på en sluta-snusa-sida där folk har uppe räknare och man ser att vissa varit snusfria i över 3000 (trejävlatusen!!) dagar

Behöver du motivation när du är på väg att börja igen så kolla där, man får sjukt bra stöd efter återfall därinne
http://www.slutasnusa.info/forum.asp
eller häng med i Sluta-snusa-tråden här på Flashback
(FB) Sluta snusa-tråden