Köpte en dosa igår. Har nu tagit 4 stycken prillor.
Känner att mycket av min ångest och negativa känslor har försvunnit. Har efter snusstoppet mått överlag sämre än vad jag någonsin tidigare gjort i mitt liv. Kan ju förstås vara en tillfällighet att jag känner mig bra just idag. Men jag ger det en vecka för att se om det kan vara snuset, det känns som att det är snuset som dämpar ångesten. Om jag fortsätter känna mig mer tillfreds tänker jag börja snusa igen.
Nån annan som gått igenom något liknande och har lite input?
Börja INTE igen.
Hellre humörsvängningar än slav under en substans.
+ 1 på den!
Jag har resonerat som TS varje gång jag börjat snusa igen. Har dock ändrat mig i frågan, varför denna dagliga drogning till en personlighet utan toppar och dalar, när jag istället kan vara en helt fri människa?
Jag blev fri från det psykiska beroendet på kanske 3 månader men började få ganska mycket ångest och kände mig deprimerad i långa perioder. Nu har jag börjat igen (efter 13 månader utan), känner mig väldigt mycket bättre nu så tror jag ska fortsätta.
Jag kommer dock aldrig snusa speciellt mycket, har alltid klarat mig på 4 portionssnus om dagen eller mindre. Så därför är det värt det enligt mig.
Jag började igen, på fyllan, Ångrar det än i dag. Att sluta snusa är svårare än att sluta röka enligt mej.
Börja aldrig mer med snus! Men snuset har absolut inget med din ångest att göra, det är bara tillfälligheter i så fall att du mår bra av det. Men så jäkla beroendeframkallande är det då inte som du framhäver det.
Jag snusar. Jag vill inte snusa eftersom det är så fruksvärt gott. De hjälper mig på jobbet och då jag har det tråkigt. Mitt råd till dig blir därför att börja.
Haha nej, när man använder nikotin ökar man risken och triggar existerande panikångest och annan ångest. På ett helt annat forum som bara är för snusslutande har jag läst om väldigt många som slutar just för att slippa ångest.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!