Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-19, 08:44
Medlem
blev väckt imorse av att min pappa stormade in i mitt rum och började skrika på mig. Anledningen var att jag hade stängt av ljudet på mobilen så att jag inte hörde när han ringde, han stod och skrek i 10 minuter och sparka på min säng.
Anledningen till att han ville få tag på mig var för att han ville att jag skulle hjälpa till att tömma bilen, han påstod att den var full med saker, men det var 3 stycken blomlådor som han enligt mig kunde ha tagit in på egen hand! han hade alltså inte behövt stå och skrika på mig och säga att jag är dum i huvet, psykiskt störd, osv osv.
Vill bara påpeka att detta inte är första gången han skriker på mig utan anledning. Nu för tiden känns det som att han endast vill hitta något att klaga på för att sedan trycka ner mig mer och mer.
Jag är 18 år och bor hemma. Min mamma och mina syskon bor inte här så det är bara han och jag.
Anledningen till att jag skriver detta är för att jag har fått nog. Jag orkar inte med han längre, det är något varje dag och så fort han sätter igång och man själv blir arg och skriker tillbaka så säger han att man är psykiskt störd som skriker, trots att det alltid är han som börjar.

Ville bara vända mig hit och fråga om det är någon annan som har varit i samma situation..
Jag vill flytta, men jag har varken jobb eller pengar.
Jag har två år kvar på gymnasiet och jag vet inte alls vad jag ska göra.
Någon som har några tips?
För jag står verkligen inte ut en dag till.

Ps. Flytta gärna tråden ifall den ligger fel.
Senast redigerad av davis94 2014-05-19 kl. 08:52.
Citera
2014-05-19, 09:03
Medlem
Du borde kontakta socialen. dom kan hjälpa dig med lägenhet osv. men det är inget måste.
Citera
2014-05-19, 09:06
Medlem
carlpetersen73s avatar
Ta ett snack med honom.
Citera
2014-05-19, 09:07
Medlem
Schwenssons avatar
Är din pappa och mamma nyligen skiljda?
Har han förlorat jobbet?
Låter som din pappa kanske gått in i väggen?
Socialen är nog inte aktuellt eftersom du är myndig, du kanske kan flytta till din mor?
Citera
2014-05-19, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schwensson
Har han förlorat jobbet?
Socialen är nog inte aktuellt eftersom du är myndig, du kanske kan flytta till din mor?
Ja någon stress pga något, ekonomiska problem kanske.
Annars kanske det är så att TS sitter uppe hela natten och låter med mobil eller liknande, sen fortsätter vänner skicka meddelande och ringer medans TS sover gott och hans pappa blir störd hela natten.
Pappan tycker "ungjäveln ska upp på morgonen så han sover på natten" så han själv får sova.
Annars kan det vara så att pappan är sur och grinig för han är gammal och ful och TS är ung, vissa pensionärer eller de nära pensionen hatar ungdomar, helst bor de på botten och stirrar ut genom fönstret, de har stenkoll på om någon gör något de tycker är fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ta ett snack med honom.

Har försökt förut, det är helt meningslöst.
Han tar inte in ett ord vad man säger han vänder istället allt på mig.
Citera
Medlem
minaasikts avatar
Social kan visst hjälpa när du är myndig!
Kanske kan börja med att prata med skolkuratorn.
Citera
2014-05-19, 09:19
Bannlyst
Citat:
Har han förlorat jobbet?

Kanske en dum fråga men kan man inte få hjälp av socialen om man är myndig, har aldrig varit i kontakt med dom så har 0 koll.

@TS Det låter som din pappa mår väldigt dåligt, hoppas han kan ta sig i kragen och gå och söka hjälp och att ni i framtiden kan reparera eran relation och bli vänner igen.

Har du ingen vän som flyttat hemifrån som du kanske kan bo hos nu i det akuta läget du befinner dig i?
Citera
2014-05-19, 09:20
Medlem
Schwenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaasikt
Social kan visst hjälpa när du är myndig!
Kanske kan börja med att prata med skolkuratorn.

Ok, visste inte detta, då är nog socialen en bra idé, speciellt om situationen skulle bli hotfull. Jag tror inte att det är giltigt skäl om man inte trivs...
Citera
2014-05-19, 09:20
Medlem
Kanske ge han en smäll? Se vad som händer...
Citera
2014-05-19, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Kanske ge han en smäll? Se vad som händer...

Det ska väl ändå ses som sista hållplatsen att klippa till sin farsa, ett mycket dumt och omoget inlägg!
Citera
2014-05-19, 09:22
Medlem
Citat:
Har han förlorat jobbet?

Ja han förlorade jobbet för ett år sen, sitter hemma om dagarna och stör sig på allt och alla, och när man själv är hemma så skriker han bara.
Det har blivit värre sen han och mamma skiljde sig, förut tog han ut all skn ilska oå henne och nu har det gått över till mig. jo jag har funderat på det men hon bor 40 mil från mig och jag går i skolan här, har ingen lust alls att byta igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in