Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-28, 09:49
  #301
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Nolans Batman trilogi fast i Marvel världen. Men ändå mer humor och glimten i ögat. Och sjukt påkostad samt gedigna insatser på nästan varje huvudfigur.
Enligt mig är denna mycket bättre än Nolans Batman trilogi då den går hela vägen med våld, trafficing och mera. Nolan är bara bra på att bygga up en mörk stämning.
Citera
2015-04-28, 14:14
  #302
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Enligt mig är denna mycket bättre än Nolans Batman trilogi då den går hela vägen med våld, trafficing och mera. Nolan är bara bra på att bygga up en mörk stämning.

Betydligt bättre än Nolans filmer. Den största skillnaden är att i Daredevil så beter sig karaktärerna som riktiga människor, inte känslokalla robotar som bara står och rabblar upp sina repliker. Sen, personligen, så tycker jag att regin och fotot är mycket bättre här, och fightscenerna är ju på en helt annan nivå.
Citera
2015-04-28, 16:49
  #303
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Betydligt bättre än Nolans filmer. Den största skillnaden är att i Daredevil så beter sig karaktärerna som riktiga människor, inte känslokalla robotar som bara står och rabblar upp sina repliker. Sen, personligen, så tycker jag att regin och fotot är mycket bättre här, och fightscenerna är ju på en helt annan nivå.

Absolut, men det är den enda film/serie jag kan påminna mig om att jag känt något liknande. När man ser andra serier är dom inte ens i närheten.

Speciellt fight scenerna är i stil med "The Raid" filmerna.
Citera
2015-04-28, 18:41
  #304
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Gh0nIWg7EvI

Netflix: The Originals - Kevin Spacey and Charlie Cox - Episode 1
Citera
2015-04-28, 20:38
  #305
Medlem
Korders avatar
Daredevil bättre än Batman-trilogin? Ptja, var man blir väl salig på sin sak. Personligen ser jag inte en enda aspekt Daredevil lyckas bättre med. Vettefan om det ens är jämförbart. Med det sagt är inte Batman-rullarna några mästerverk, men när det gäller superhjältar så...
Citera
2015-04-28, 21:28
  #306
Medlem
"Variety has released a report conducted by Luth Research, a San Diego-based firm that polled a statistically relevant sampling of Netflix subscribers about their viewing habits to get an idea of how many people are watching "House of Cards," "Daredevil," "Bloodline" and more recently-released Netflix originals."

"So what show is the most popular Netflix series of 2015? It's a tight race, but "Daredevil" seems to have the edge over the network's flagship series, "House of Cards." In the new series' first 11 days of release, 10.7 percent of subscribers watched at least one episode. "House of Cards" Season 3 attracted only 6.5 percent of subscribers in its first 30 days of release, a figure bested by "Unbreakable Kimmy Schmidt" with 7.3 percent."

http://www.indiewire.com/article/net...-more-20150428
Citera
2015-04-28, 21:31
  #307
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Daredevil bättre än Batman-trilogin? Ptja, var man blir väl salig på sin sak. Personligen ser jag inte en enda aspekt Daredevil lyckas bättre med. Vettefan om det ens är jämförbart. Med det sagt är inte Batman-rullarna några mästerverk, men när det gäller superhjältar så...

Den slår första och tredje Nolan filmerna på fingrarna, dock inte nr två. Men som sagt allt är relativt.
Citera
2015-04-28, 21:37
  #308
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Speciellt fight scenerna är i stil med "The Raid" filmerna.

Ja, jag kan ärligt talat inte komma på någon annan, amerikansk produktion som ligger på samma nivå som fighterna i DD. Kändes extremt inspirerat av asiatiska filmer, absolut!

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Daredevil bättre än Batman-trilogin? Ptja, var man blir väl salig på sin sak. Personligen ser jag inte en enda aspekt Daredevil lyckas bättre med. Vettefan om det ens är jämförbart. Med det sagt är inte Batman-rullarna några mästerverk, men när det gäller superhjältar så...

Enligt mig är Nolans filmer svåra att engagera sig i eftersom karaktärerna inte känns ett dugg mänskliga, de känns som själ- och personlighetslösa robotar. Daredevil och Wilson Fisk är i en heeelt annan liga än de karaktärer som visas i TDK-trilogin, galet välskrivna karaktärer.
Citera
2015-04-28, 23:41
  #309
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Den slår första och tredje Nolan filmerna på fingrarna, dock inte nr två. Men som sagt allt är relativt.

Ja som sagt, det får ni tycka. Själv håller jag inte med någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Enligt mig är Nolans filmer svåra att engagera sig i eftersom karaktärerna inte känns ett dugg mänskliga, de känns som själ- och personlighetslösa robotar. Daredevil och Wilson Fisk är i en heeelt annan liga än de karaktärer som visas i TDK-trilogin, galet välskrivna karaktärer.

Vet inte om jag tycker varken Daredevil eller Wilson Fisk är särskilt välskrivna (men visst, i jämförelse med plattityderna i t.ex. Agents of Shield framstår de som bottenlösa). De känns väldigt mellanmjölk, men D'Onofrio gör sin karaktär minnesvärd. Tycker batmanfilmerna har tveklöst färgstarkare persongalleri, men det är å andra sidan en aspekt av denna typ av film/tv som jag lägger väldigt lite vikt vid.
Citera
2015-04-29, 20:18
  #310
Medlem
Joss Whedon Wanted ‘Daredevil’ To Be A Movie Instead of a Netflix Show

http://screenrant.com/daredevil-movi...s-joss-whedon/
Citera
2015-04-29, 21:05
  #311
Medlem
Salgouds avatar
Otippat bra serie detta! Var på väg att strunta i den efter episod 1 då jag inte helt fastnade för den, men den relativt mörka stilen gjorde att jag gav den ett avsnitt till - det ångrar jag inte. Generellt sett är den väldigt bra och blev nästan bättre med varje avsnitt. Det fanns ett par tabbar som drog mig ur min 'suspension of disbelief', men det får man räkna med. Kommer inte ihåg vad på rak arm, dessvärre, men det var några bagateller. Vill minnas att MM såg något på en mobilskärm? Kan ha varit något annat, men som inte borde gå att utröna även om han har förhöjda sinnen.

Inte en i toppskiktet på serier jag har sett överlag (HoC och Hannibal är bättre enligt mig) men bättre än än i stort sett allt annat (film inkluderat) med superhjältar.

Enda felet är att jag har sett allt nu, och inte har någon ny serie att börja på.
Citera
2015-05-01, 17:15
  #312
Medlem
TaxMonkeys avatar
Sett igenom alla avsnitten nu i veckan. Tycker att den är helt fantastisk, väldigt oväntat och välkommet drag av Marvel att göra serier som denna. Efter att Thor och Iron Man och gänger har lämnat scenen får man följa hur vanliga folk påverkas av detta. Mörkt och realistiskt (i sitt sammanhang). Skådespelarna bakom Daredevil och Fisk gör ett enastående jobb, och dialogen känns faktiskt trovärdig och välskriven. Fighting-scenerna var exceptionella.

Men har lite klagomål på sista avsnittet:
Men men, som helhet var serien underbar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback