Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-13, 01:54
  #181
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ladda ner.... Skaffa Netflix istället 79 spänn i månaden hur jävla snål får man bli. Det är p g a att folk betalar de kan göra nån Daredevil överhuvudtaget.


Inte värt att betala för den här skiten.
Visst, nu är det billigt förvisso.
Citera
2015-04-13, 02:43
  #182
Medlem
santacls avatar
http://www.denofgeek.us/tv/daredevil...ferences-guide

Daredevil Netflix Series: Marvel Universe Easter Eggs and Comic References Guide

http://comicbook.com/2015/04/12/aven...-netflix-show/

Did you spot this Avengers Easter Egg in Marvel's Daredevil show on Netflix?
Citera
2015-04-13, 07:19
  #183
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softcore123
Verkar väl lite konstigt att folk skulle förknippa Hells Kitchen i samma värld som Gotham som tillhör DC och inte Marvel?

Tack, då är det inte så alltså. Mja, jag tror inte att gemene man har jättekoll på superhjältarnas hemvist, möjligtvis att Batman och Gotham är väldigt nära sammankopplat men inte i övrigt.
Citera
2015-04-13, 09:24
  #184
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Avsnitt tre. Vincent D'Onofrio är fenomenal. Scenen där Fisk introduceras är.. gah, så obeskrivligt jävla bra.
Tänkte skriva exakt samma sak, du nämnde något om fightscenen i andra avsnittets slut också har jag för mig? Så jävla snyggt, att det bara är en tagning känns nästan äkta. Ljuset, kameraåkningarna…bildporr alltså!

Jag får känslan av Frank Millers Daredevil ordentligt, så jävla bra gjort detta!
Citera
2015-04-13, 11:43
  #185
Medlem
Brukar i regel undvika när man gör tv-serier baserade på seriefigurer, visste inte att serien existerade förrens jag såg reklamen på tv. Verkar inte vara endast dåligt om man ska tro tråden, får ge den en chans. Daredevil är ju egentligen en skön karaktär.

- lite OT -

Har inte läst mycket Daredevil förutom Frank Miller omnibusen och de 2 första marvel essentials. Även Daredevil: Yellow av Jeph Loeb och Tim Sale, vilken jag rekommenderar starkt om man vill läsa något med Daredevil. Kan även rekommendera denna samling: yellow-blue-grey , Spider-Man: Blue och Hulk: Grey är fina berättelser de också.
Citera
2015-04-13, 12:03
  #186
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superAvlidenDragon
Brukar i regel undvika när man gör tv-serier baserade på seriefigurer, visste inte att serien existerade förrens jag såg reklamen på tv. Verkar inte vara endast dåligt om man ska tro tråden, får ge den en chans. Daredevil är ju egentligen en skön karaktär.

- lite OT -

Har inte läst mycket Daredevil förutom Frank Miller omnibusen och de 2 första marvel essentials. Även Daredevil: Yellow av Jeph Loeb och Tim Sale, vilken jag rekommenderar starkt om man vill läsa något med Daredevil. Kan även rekommendera denna samling: yellow-blue-grey , Spider-Man: Blue och Hulk: Grey är fina berättelser de också.

Daredevil - 9,3 på imdb

Gotham - 8,1 på imdb

Arrow - 8,2 på imdb

Flash - 8,2 på imdb

Smallville 7,5 på imdb

Kommer inte på några fler på rak arm men känns som Daredevil är lite av en ny era, att bunta ihop Netflix & Marvels ton med dom andra är nog lite fel.
Citera
2015-04-13, 13:02
  #187
Medlem
Pappersvargens avatar
Sådär ja. Nu var första säsongen avslutad. Bra serie som dessutom är jäkligt snygg.
En fråga bara för en som aldrig har läst någon av serierna.

I ett av avsnitten sitter Kingpin och pratar med någon bitig jävel som man bara ser ryggen av. Vem var det?
Citera
2015-04-13, 20:36
  #188
Medlem
santacls avatar
http://www.newsarama.com/24070-netfl...d-costume.html

Netflix Reveals Full DAREDEVIL Red Costume
Citera
2015-04-14, 01:10
  #189
Medlem
HC47s avatar
Har tre avsnitt kvar nu. Är extremt positivt överraskad än så länge. Kanske inte 9.3 som på IMDB, men helt klart över 8.5 för min del!
Citera
2015-04-14, 14:47
  #190
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En fråga bara för en som aldrig har läst någon av serierna.

I ett av avsnitten sitter Kingpin och pratar med någon bitig jävel som man bara ser ryggen av. Vem var det?

Förmodligen en snubbe som heter Stone. Scenen är plockad direkt från serietidningen:
http://i.imgur.com/6wn7UjP.jpg
Citera
2015-04-14, 18:57
  #191
Medlem
Perfectscores avatar
Trovärdigt att en blind man kan springa runt och apar sig sådär.
__________________
Senast redigerad av Perfectscore 2015-04-14 kl. 19:34.
Citera
2015-04-14, 19:02
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Trovärdigt att en blind man kan springa runt och apa sig sådär.

Känns som du får ta och läsa på lite om själva karaktären , får du iaf en förklaring

Sedan när har serie någonsin, oavsett om det handlar om superhjältar etc varit helt logiska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback