• 1
  • 2
2014-05-18, 16:07
Medlem
Som titeln avslöjar så stängdes Windows aero av när jag försökte installera ett gammalt spel på min dator.

Nu är allt konstigt. När jag försöker se en film i fullscreen så minimeras skärmen hela tiden, och när jag försöker skriva en text var som helst så fryser bilden varannan minut så man blir tvungen att trycka manuellt på skrivfältet för att skriva vidare. Samma sak när jag försöker scrolla ner för att läsa ett inlägg på flashback så fryser det sig.... sen så blinkar den där saken som indikerar att något laddas (typ när man öppnar ett program) varannan 10 sekunder, precis ovanför muspekaren.

Har googlat lite men hittar ingen lösning på mitt problem.
Citera
2014-05-18, 16:25
Medlem
1FFs avatar
Det bör inte vara ett problem eftersom Windows automatiskt gör en s.k återställnings punkt vid större installationer vilket det där låter som - så använd den .
Citera
2014-05-18, 17:13
Medlem
Har redan prövat att återställa den. Inte för långt tillbaka dock. Vet att jag gjorde en uppdatering för några dagar sedan, bör jag återställa till den punkten?
Citera
2014-05-18, 17:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonerMisfit
Har redan prövat att återställa den. Inte för långt tillbaka dock. Vet att jag gjorde en uppdatering för några dagar sedan, bör jag återställa till den punkten?

Varför inte ?...gör så i felsäkert läge och sen efter det så är det ju bara att göra uppdateringen igen .

Om du inte har någon i anslutning till spelinstallationen som funkar d.v.s .
Senast redigerad av 1FF 2014-05-18 kl. 17:35.
Citera
2014-05-18, 17:47
Medlem
Gjorde som du sa, problemet kvarstår.
Citera
2014-05-18, 18:09
Medlem
1FFs avatar
Gjorde du det i felsäkert läge ?

W-aero går ju att sätta igång igen för att kanske få tillbaka full funktion .
Låter som om att grafik drivisen inte vill funka - prova med att ominstallera den .

Jag förutsätter att spelet inte vart installerat ?
Citera
2014-05-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gjorde du det i felsäkert läge ?
Uhm.. vet inte riktigt. Vad menar du med felsäkert läge?
Citat:
W-aero går ju att sätta igång igen för att kanske få tillbaka full funktion .
Japp, har gjort det, men problemet kvarstår.
Citat:
Låter som om att grafik drivisen inte vill funka - prova med att ominstallera den .
ok

Citat:
Jag förutsätter att spelet inte vart installerat ?
Nej, installationen gick aldrig igång.
Citera
2014-05-18, 18:32
Medlem
1FFs avatar
Återställningar ska egentligen alltid göras i felsäkert läge för garanterat bästa resultat - http://windows.microsoft.com/sv-se/w...mode=windows-7

Gick aldrig igång ?? - överhuvudtaget ?...den vart alltså inte avbruten p.g.a problem som uppstod .
I sådana fall kan det ju vara ett problem med datorn som utlöstes av installations försöket .

Hårddiskfel eller annat hårdvaruproblem t.e.x .

Laptop eller stationär ?
Citera
2014-05-18, 19:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det bör räcka med en ominstallation som avser grafikkortets drivrutin.
Citera
2014-05-18, 19:42
Medlem
Citat:
Gick aldrig igång ?? - överhuvudtaget ?...den vart alltså inte avbruten p.g.a problem som uppstod .
I sådana fall kan det ju vara ett problem med datorn som utlöstes av installations försöket
Hårddiskfel eller annat hårdvaruproblem t.e.x ..
Det stämmer, när jag försökte installera spelet så fick jag ett meddelande om att spelet inte var kompatibilitet med windows aero och att det har ersätts med windows 7 basic, så installationen startades aldrig.
Citat:
Laptop eller stationär ?
Stationär
Citera
2014-05-18, 19:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med tipset som nämns i inlägg #9?
Citera
2014-05-18, 19:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonerMisfit
Det stämmer, när jag försökte installera spelet så fick jag ett meddelande om att spelet inte var kompatibilitet med windows aero och att det har ersätts med windows 7 basic, så installationen startades aldrig.

Stationär

Okej .

Hur går det med felsäk.läge och ominstallation av grafikdrivisen ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in