Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-22, 12:23
  #145
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusader27
Jag har i denna tråd lyft fram legitima problem för evolutionsteorin baserat på vetenskap från evolutionistiska genetikforskare.

Att lyfta fram (inkonklusiva) legitima problem och behandla dessa utanför ramen av autentisk vetenskaplig metodologi är inte vetenskapligt.

Det är bara det vanliga tragiska kryphåls-sökande från kreationister som inte har riktiga argument att komme med.
Citera
2014-05-22, 12:29
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
1. Och med den degenerationsfrekvensen som nämns där, vad får dig att tro att vi kunnat överleva 6000 år?

Hur ser ett "perfekt" genom ut, och hur kan någonting perfekt degenerera?

2. Då har du plötsligt väldigt mycket mer att falsifiera än bara evolutionsteorin.

Som sagt jag har inte sett några exakta beräkningar ifrån ett ung-jords perspektiv.

Alla definitioner som finns på Websters dic. verkar lämpliga: :

"having no mistakes or flaws; completely correct or accurate; having all the qualities you want in that kind of person, situation, etc. "

Varför något perfekt började degenerera är en teologisk fråga som jag tror du kan lista ut själv.
Citera
2014-05-22, 12:47
  #147
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusader27
Varför något perfekt började degenerera är en teologisk fråga som jag tror du kan lista ut själv.

Varför en ad hoc premiss i kombination med pseudovetenskap är trams kan DU i så fall också lista ut.
Citera
2014-05-23, 05:10
  #148
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusader27
Jag vet inte vad du menar.



Om det är en ändring i en funktionell gen så kan den omöjligt vara helt neutral. De flesta mutationer kallas neutrala därför att de inte har en mätbar verkan. Det betyder inte att dessa mutationer inte kan ackumuleras och med tiden få en mätbar verkan.

Om du vill hävda att nära neutrala/skadliga mutationer inte ackumuleras och leder till degeneration så måste jag fråga vilka källor du baserar detta på eftersom de ledande forskare som jag tittat på alla säger att detta är ett faktum (Kondrashov, Crow, Kimura, Muller etc.)
Mutationen AGA > AGG kodar för samma aminosyra under translationen. Det är en mutation i en funktionell gen som inte påverkar aminosyresekvensen, är den då fortfarande ickeneutral?
Citera
2014-06-16, 21:55
  #149
Medlem
Gabriel Knights avatar
Här hittade jag lite intressanta saker om berättelsen om Noahs ark


Här står att läsa lite om den Babylonska lertavlan och vad den säger om händelsen samt att den menar att arken var rund.

Citat:
In all the images ever made people assumed the ark was, in effect, an ocean-going boat, with a pointed stem and stern for riding the waves – so that is how they portrayed it. But the ark didn’t have to go anywhere, it just had to float, and the instructions are for a type of craft which they knew very well. It’s still sometimes used in Iran and Iraq today, a type of round coracle which they would have known exactly how to use to transport animals across a river or floods.

http://www.biblicalarchaeology.org/d...an-ark-tablet/


http://www.telegraph.co.uk/culture/b...the-Flood.html
Citera
2014-06-17, 06:57
  #150
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Här hittade jag lite intressanta saker om berättelsen om Noahs ark


Här står att läsa lite om den Babylonska lertavlan och vad den säger om händelsen samt att den menar att arken var rund.



http://www.biblicalarchaeology.org/d...an-ark-tablet/


http://www.telegraph.co.uk/culture/b...the-Flood.html

Ja att bygga den rund vore ju rimligare eftersom det är en flotte, ingen båt. Mindre känslig för jättevågor som skulle kunna kapsejsa den. Fast det är inte så den beskrivs i bibeln och bibeln har väl alltid rätt, eller...?
__________________
Senast redigerad av iSlash 2014-06-17 kl. 06:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback