2014-05-14, 20:20
Medlem
Det finns OK kubanska cigarrer för 30kr och uppåt. Bara för att de är kubanska betyder det inte att de kostar en förmögenhet.

Har du inte rökvana från innan kan de flesta kubanare vara lite väl starka
Citera
2014-05-14, 20:21
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
har dom alltså fortfarande detta embargo?
De är också väldigt kinkiga med båtar som besöker Kuba vilket innebär att ALL handel med Kuba för alla länder blir väldigt bökigt eftersom USA är en så viktig handelspartner.
Citera
2014-05-14, 22:57
Medlem
Antinomoss avatar
1. Embargo och förbud till trots - USA är den största marknaden för kubanska cigarrer, så helt svårt är det inte att finna dem där.

2. Kubanska cigarrer är inte dyra. beställer man från rätt handlare kan man få exv en HoyodeMonterrey Epikure no 2 för 40kr.

3. Alla kubanska cigarrer är inte starka. Ovan nämnda cigarr är ett utmärkt exempel på en nybörjarvänlig introduktion till kubaner.

4. Till TS:
Cigarrlagret har nog lite bättre priser:

http://www.cigarrlagret.nu/index.php...96c6d5e4e17f64
Citera
2014-05-15, 12:13
Medlem
KonstapelKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det märks. Varför inte bara vara tyst om du inte vet vad du pratar om? Är det verkligen SÅ viktigt för dig att få fler posts?

Men vadå? Han vela ha en åsikt, han fick en åsikt?

Varför håller du inte bara käften? Eller är det så viktigt för dig att få fler post?
Citera
2014-05-15, 13:34
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKush
Men vadå? Han vela ha en åsikt, han fick en åsikt?

Varför håller du inte bara käften? Eller är det så viktigt för dig att få fler post?

Han bad inte om en åsikt. Han bad om ett svar på om cigarren han länkade var kubansk eller inte. Det enda han fick från dig var en totalt värdelös åsikt från någon som inte kunde ett skit. Försök låta bli att ha åsikter om sådant du inte vet något om, du verkar bara efterbliven.
Senast redigerad av ArturoBandini 2014-05-15 kl. 13:49.
Citera
2014-05-15, 14:19
Medlem
TilleyHats avatar
För att svara på ursprungsfrågan: Ja, det är en äkta kubansk cigarr. Varför säger jag det? Tja, jag kan inte tänka mig att en så välrenommerad handlare som Brobergs skulle sälja någonting annat än äkta vara. För övrigt har jag handlat hos dem i Stockholm under i alla fall tio år och alltid varit supernöjd med kvaliteterna på alla cigarrer oavsett om de varit kubanska, dominikanska, från Honduras, Nicaragua eller något annat land.
Citera
2014-05-15, 23:57
Medlem
Mycket svammel i denna tråd som är helt offtopic men som personen innan mig redan sagt

Ja den är ifrån Kuba, närmare bestämt Vuelta Abajo, och är handrullad, och nej en kuban måste inte vara dyr.

Citera
2014-05-16, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robban98422
Mycket svammel i denna tråd som är helt offtopic men som personen innan mig redan sagt

Ja den är ifrån Kuba, närmare bestämt Vuelta Abajo, och är handrullad, och nej en kuban måste inte vara dyr.

trevligt, ska testa att beställa en som ser fin ut. kommer ju inte räka dom ofta så har ni något tips på en hyfsat dyr äkta kubansk cigarr?

vill att det ska kännas lyxigt liksom
Citera
2014-05-16, 18:42
Medlem
Antinomoss avatar
Citat:
trevligt, ska testa att beställa en som ser fin ut. kommer ju inte räka dom ofta så har ni något tips på en hyfsat dyr äkta kubansk cigarr?

Tramsigt att tro att priset är avgörande när det gäller olagrade cigarrer, men visst:

http://kindcigars.se/world-of-cigars...a%20Siglo%20VI

Cohiba Siglo VI är en klassiker.
Vill du leka lite bling bling gå upp till Cohiba Behike 56.
Citera
2014-05-16, 20:45
Medlem
Citat:

Läs lite historia bakom varje märke lite vart dom är lagade och självklart hur dom ser ut,
Man får finna sin egen väg

Men jag tycker att du ska började med

Romeo & Julietta Nr 2 TUB
Och även Montecristo tubos

Sen så självklart Cohiba måste du ju prova någon gång, Men kanske inte som oskuldsciggaren
Citera
2014-05-16, 22:08
Medlem
storpungens avatar
Vet inte hur Cuaba står sig men det finns gott om äkta Kubaner för 50-60-70-spänn. Rökte en del Quintero Brevas som är en äkta Kuban och som kostar 29 spänn.
Senast redigerad av storpungen 2014-05-16 kl. 22:11.
Citera
2014-05-17, 00:48
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Hej, jag växte upp helt utan pengar och tänkte testa en äkta kubansk cigarr nu när jag kan betala själv, har något något bra tips? Röker inte vanliga cigaretter men har fått för mig att cigarrer ska smaka lite fruktigare. Iallafall är detta en äkta kubansk? http://www.brobergs.se/sv/category/340/Cuaba

Det är en bra cigarr även om jag hade börjat med en Hoyo de monterrey petit robusto eller epicure nr.2 om man skall gå emot de mer "ovanliga" märkena(om man jämför med RyJ, cohiba, Monte etc), annars kan du ju börja med en billigare men fortfarande bra cigarr som romeo y julieta tubos 2, mild men hyfsat smakrik och något jag absolut skulle rekommendera till en nybörjare.

Sen skulle jag undvika Brobergs helt, löjligt höga priser.

Vill du har lite mer "Cigarr-tips" och en snabbgenomgång om hur man snoppar dem m.m. så finns jag i PM, alltid roligt att prata cigarrer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in