• 1
  • 2
2014-05-14, 14:18
Bannlyst
Hej, jag växte upp helt utan pengar och tänkte testa en äkta kubansk cigarr nu när jag kan betala själv, har något något bra tips? Röker inte vanliga cigaretter men har fått för mig att cigarrer ska smaka lite fruktigare. Iallafall är detta en äkta kubansk? http://www.brobergs.se/sv/category/340/Cuaba
Citera
2014-05-14, 14:22
Medlem
KonstapelKushs avatar
Jag är inte så påläst på Cigarr marknaden osv, men har hört att kubanska cigarrer är relativt dyra?

Och dom där låg ju på under 200krs lappen, vilket känns lite väl billigt för att vara kubansk
Citera
2014-05-14, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKush
Jag är inte så påläst på Cigarr marknaden osv, men har hört att kubanska cigarrer är relativt dyra?

Och dom där låg ju på under 200krs lappen, vilket känns lite väl billigt för att vara kubansk

Det finns cubanska cigarr för ca 200kr och långt över det.
Citera
2014-05-14, 14:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Det finns cubanska cigarr för ca 200kr och långt över det.

... och även långt under det, som exempelvis den ypperliga Montecristo No. 4 för cirka hundralappen.
Citera
2014-05-14, 14:39
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKush

Det märks. Varför inte bara vara tyst om du inte vet vad du pratar om? Är det verkligen SÅ viktigt för dig att få fler posts?
Citera
2014-05-14, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det märks. Varför inte bara vara tyst om du inte vet vad du pratar om? Är det verkligen SÅ viktigt för dig att få fler posts?
Inte för att du heller svarar på ämnet, men om man ändå inte testat så kanske det e lika bra att köpa dessa och se om man gillar det. Står ju att dom i gjorda i London.
Citera
2014-05-14, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
Hej, jag växte upp helt utan pengar och tänkte testa en äkta kubansk cigarr nu när jag kan betala själv, har något något bra tips? Röker inte vanliga cigaretter men har fått för mig att cigarrer ska smaka lite fruktigare. Iallafall är detta en äkta kubansk? http://www.brobergs.se/sv/category/340/Cuaba

Ja det verkar så
Citera
2014-05-14, 15:35
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Inte för att du heller svarar på ämnet, men om man ändå inte testat så kanske det e lika bra att köpa dessa och se om man gillar det. Står ju att dom i gjorda i London.

Kolla på http://www.cigarrlagret.nu/index.php...68aa3993332fac annars. Där hittar du både dyra och billiga kubanare.

Kolla in cigarrtråden här på Flashback också.
Citera
2014-05-14, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Kolla på http://www.cigarrlagret.nu/index.php...68aa3993332fac annars. Där hittar du både dyra och billiga kubanare.

Kolla in cigarrtråden här på Flashback också.
haha men varför sager folk att det är så svårt att få tag på kubanska cigarrer? inte varit insatt mer en 1 dag och det verkar ju bara vara att beställa
Citera
2014-05-14, 18:56
Medlem
Citat:
haha men varför sager folk att det är så svårt att få tag på kubanska cigarrer? inte varit insatt mer en 1 dag och det verkar ju bara vara att beställa

Tror du tänker på USA som har ett handelsembargo mot Kuba sedan 60-talet vilket innebär att inga kubanska cigarrer får komma in i landet. Så i USA är det förbjudet, resterande länder (vad jag vet om) får sälja kubanska cigarrer.
Citera
2014-05-14, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexad
Tror du tänker på USA som har ett handelsembargo mot Kuba sedan 60-talet vilket innebär att inga kubanska cigarrer får komma in i landet. Så i USA är det förbjudet, resterande länder (vad jag vet om) får sälja kubanska cigarrer.
har dom alltså fortfarande detta embargo?
Citera
2014-05-14, 19:47
Medlem
Citat:
har dom alltså fortfarande detta embargo?

Ja tyvärr, ger sanktioner till andra länder som handlar i "för stor utsträckning" med Kuba gör de också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in