• 2
  • 3
2014-05-17, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robban98422
Läs lite historia bakom varje märke lite vart dom är lagade och självklart hur dom ser ut,
Man får finna sin egen väg

Men jag tycker att du ska började med

Romeo & Julietta Nr 2 TUB
Och även Montecristo tubos

Sen så självklart Cohiba måste du ju prova någon gång, Men kanske inte som oskuldsciggaren
ska man röka den som en vanlig cigg? eller bara smutta på den och anas in lite I taget.
Citera
2014-05-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
ska man röka den som en vanlig cigg? eller bara smutta på den och anas in lite I taget.

Nej absolut inte som en vanlig cigg

Finns väldigt många argument för "hur" man ska röka en ciggar.

Men exempel är att tex Romeo & Julietta Nr2 borde räcka för ca 40-60min och då ska den inte rökas till mer än 2/3

Det brukar vara nått bloss per min eller två.

och inte ner i lungorna som en cigg, utan röken ska stanna i gommen, och låt röken rulla runt lite.
Citera
2014-05-19, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robban98422
Nej absolut inte som en vanlig cigg

Finns väldigt många argument för "hur" man ska röka en ciggar.

Men exempel är att tex Romeo & Julietta Nr2 borde räcka för ca 40-60min och då ska den inte rökas till mer än 2/3

Det brukar vara nått bloss per min eller två.

och inte ner i lungorna som en cigg, utan röken ska stanna i gommen, och låt röken rulla runt lite.
hur kan den ens brinna om man tar ett bloss varanann minut, borde behöva tända om den hela tiden.
Citera
2014-05-19, 14:32
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
hur kan den ens brinna om man tar ett bloss varanann minut, borde behöva tända om den hela tiden.

Du får känna dig fram hur ofta du vill ta bloss. Du kan ju också blåsa lite lätt ibland på toppen av cigarren om du är orolig för att den ska slockna, vilket förstås kan hända men det är ju bara att tända den igen. Känns som att du gör cigarrnjutandet till ett problem i stället för till vad det är: En njutning. Ta det lugnt och låt dig väl smaka!
Citera
2014-05-19, 15:06
Medlem
KonstapelKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Han bad inte om en åsikt. Han bad om ett svar på om cigarren han länkade var kubansk eller inte. Det enda han fick från dig var en totalt värdelös åsikt från någon som inte kunde ett skit. Försök låta bli att ha åsikter om sådant du inte vet något om, du verkar bara efterbliven.

Så man måste vara expert på alla områden för att vara medlem på Flashback?
Det är väl ingen värdelös åsikt, jag vet en del om cigarrer, men kan inte kalla mig Expert på ämnet och har bara köpt cigarrer för 300-400kr lappen, visste inte att det fanns Äkta kubanska cigarrer för under 200 lappen.

Du är en totalt värdelös människa som bara lever på att trycka ner andra, samtidigt som du frustrerat sitter med dina chipstuttar och smutsar ner Tobaks delen av Forumet.

Hoppas du får Cancer när du puffar på din "äkta" kubanska cigarr!

Lycka till med livet, du verkar behöva det, eftersom du inte verkar ha alla bestick i Lådan
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in