2014-11-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
4-CMC har vad jag vet ingen forskning som visar hur det pverkar serotonin/hjrnan/kroppen (lnka grna annars, du eller annan som lser hr), s nej. Har brukat de hr substansen p ett osmartare stt n mycket annat, delvis genom detta (kra p SSRI). Det gav ingen strre effektminskning men fick bultande huvudvrk nr jag stog upp. Kan bero p att jag inte drack vatten under ngra timmar, men brukar vara lugnt nr jag struntar i det. Dricker alltid vatten under lngre race/rus (amf) men jag klarar mig max 8 timmar p ett gram av 4cmc.

Dagen efter fick jag en skrmmande inblick i hur det antagligen r att vara dement: gick till kket fr att hmta ett glas cola och sg att den inte var dr (hade tidigare hllt upp det), men mrkte att det stog i vardagsrummet. Hade allts redan hmtat glaset. Det var inte s att jag kom p "aah just det har redan hmtat glaset" utan det kndes som om jag bara dk upp dr jag stog, typ som om jag kt fram i tiden (d jag fick fr mig att hmta glaset). En minneslucka p 20 sekunder, vad jag vet. Bedmer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.

Om det beror p sertralinet eller ej vet jag inte.

Hller verkligen med det fetstilta, men mer ur hlsosynpunkt. Jag frstr inte ens hur detta slagit igenom med tanke p hur det svider i nsan (jag injicerar), och rvpanna r vl inte srskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lgger mig inte doggy p ett toagolv p fest fr att sedan f drren upplst och bli ertappad. Eller p krogen...).

Den hr katinonen r den enda jag raceat p. Krde upp nra 3 gram under en session, fr att sedan kra 1 gram till tv dagar senare. Funkade inget vidare s det var verkligen pengar i sjn och kroppen kan inte tagit det s bra.

Det rcker kanske med att lsa det jag redan skrivit fr att f en inblick i hur det r? Kan ta det ordagrant ocks nd bara fr att jag r p skrivhumr idag, och jag gjorde faktiskt ingen direkt jmfrelse. Men det r samma terdoseringsbehov, men p mephedrone upplever jag mer en krasch. 4-cmc r mer en lugn landning. Katinoner r som crack brukar jag sga skmtsamt, srskilt tungviktarna. Har du brjat s mste du ta mer. Det r samma som p meph.

Bra inlgg!

Jag har sjlv inte testat 4-CMC men har anvnt ett flertal andra katinoner och just vad gller minnesrubbningar tycker jag att det lter orovckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angende 3-CMC nr den vl ntt den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har anvnt s har minnet visserligen pverkats - fast d har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare n faktiska direkta pverkningar p hippocampus (vilken jag frmodar att dessa substanser pverkar negativt med tanke p att det r denna gra massa som str fr en stor del av minnesverksamheten i hjrnans funktion).

Dessutom s hller jag verkligen med dig om att katinoner och deras terdoseringsbehov kan liknas vid vad man ftt berttat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden p senare r har varit sdana. Kolla bara p MDPV-slktingarna eller metamfetaminanalogerna - utver katinonerna det vill sga.
Citera
2014-11-10, 21:09
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Bra inlgg!

Jag har sjlv inte testat 4-CMC men har anvnt ett flertal andra katinoner och just vad gller minnesrubbningar tycker jag att det lter orovckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angende 3-CMC nr den vl ntt den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har anvnt s har minnet visserligen pverkats - fast d har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare n faktiska direkta pverkningar p hippocampus (vilken jag frmodar att dessa substanser pverkar negativt med tanke p att det r denna gra massa som str fr en stor del av minnesverksamheten i hjrnans funktion).

Dessutom s hller jag verkligen med dig om att katinoner och deras terdoseringsbehov kan liknas vid vad man ftt berttat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden p senare r har varit sdana. Kolla bara p MDPV-slktingarna eller metamfetaminanalogerna - utver katinonerna det vill sga.

Tack fr komplimangen! Uppskattas mycket

MDPV provade jag aldrig, ingen aning om varfr. Mste ha gtt p nt annat, eller undvikit centralstim helt, vilket har hnt under ren. Meph hade jag en stabil postkran som tog 250kr/g fr finkrossade kristaller. Och s lukten... ven methylone, fast efter klassningen. 3-mmc var jag nra p att missa nr det var lagligt, inte tagit nt av det sen dess.

Satt p behandling (avgiftning) frra sommaren i en dryg mnad, och dr fick jag hra riktiga skrckhistorier om MDPV. En tjej hade virrat runt barfota i hlan till stad och letat efter nn i tre dagar. Det r mer n man fr hra om t.ex amfetaminpsykoser. En annan tjej valde ordet, fritt citerat: "Det [MDPV] tar ver din sjlv". nnu en tjej lmnade behandlingshemmet fr att ca 5 dygn senare tervnda i chocktillstnd. Hennes kompis hade hon hittat knallbl. Troligen OD p MDPV.

Lite OT gick jag nu, men det kan bara vara nyttigt med skrckhistorier bland all romantisering, droger r som allt annat i livet, det mste finnas en balans. Man kan knarka smart, men inte alla som tror att dom kan det.
Citera
2014-11-11, 12:46
Medlem
Orjisols avatar
Hur mycket r lagom att bomba det dr? Ska jag krossa kristallerna innan bomben gra det lttare fr magen?
Citera
2014-11-12, 08:08
Medlem
Var vl denna som inte gick att bomba ngot bra har jag fr mig.
Citera
2014-11-12, 20:15
Medlem
Psychoramas avatar
Har bestllt 1g av 4-CMC och 1g 2-mmc, min frga r om ngon har erfarenhet av att kombinera dessa i mindre doser? Ondigt kanske.. vervger att inte blanda dessa men undrar om ngon har erfarenhet av kombon? r vl inget att rekommendera kanske..

Har inte provat 4-CMC nnu pga de mjligtvis neurotoxiska biverkningarna man lst om hr.. Men ska vl gra ett test. Funkar det via RP? Nasalt ska vl paja nsan rtt duktigt och vissa sger att bomba inte r ett alternativ.

R-S batcher.
Citera
2014-11-17, 19:50
Medlem
Hej!

Nn som sprutat in 4cmc i rven? Och vart fr man tag p doseringsspruta? Apotek? Receptfritt eller?
Citera
2014-11-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittplep
Hej!

Nn som sprutat in 4cmc i rven? Och vart fr man tag p doseringsspruta? Apotek? Receptfritt eller?

Revaxrpump fungerar alldeles utmrkt om du inte r krsen.

http://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/102257/..._105778143.jpg

Finns att kpa p Apoteket fr en liten summa.
Citera
2014-11-18, 04:26
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Har bestllt 1g av 4-CMC och 1g 2-mmc, min frga r om ngon har erfarenhet av att kombinera dessa i mindre doser? Ondigt kanske.. vervger att inte blanda dessa men undrar om ngon har erfarenhet av kombon? r vl inget att rekommendera kanske..

Har inte provat 4-CMC nnu pga de mjligtvis neurotoxiska biverkningarna man lst om hr.. Men ska vl gra ett test. Funkar det via RP? Nasalt ska vl paja nsan rtt duktigt och vissa sger att bomba inte r ett alternativ.

R-S batcher.

Jag ser fram emot att hra vad du tyckte om 4CMC.
Jag r s grymt sugen men ryktena om att detta ska vara neurotoxiskt som satan har vl jagat upp mig lite..
Citera
2014-11-18, 05:40
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Jag ser fram emot att hra vad du tyckte om 4CMC.
Jag r s grymt sugen men ryktena om att detta ska vara neurotoxiskt som satan har vl jagat upp mig lite..

Jag har flera omgngar p 4cmc i bagaget och ven andra seretonin-bombs stimulanter som mdma och 6-mapb t.ex. Och visst, du mr bra, du kan m riktigt jvla bra till och med om det r en bra batch och speciellt kombinerat med ngra goda l. Du somnar dessutom ltt d substansen tenderar att vara sederande efter ngra timmars session eller en kvll. Det r ingen som helst AT, inte ens den dr typiska tomheten som kan uppst dagen efter. Det r jvligt mrkligt. Man tror lite att det r fr bra fr att vara sant. Och det r det ocks nr man tar sitt sunda frnuft till fnga..

Den frter ngot FRJVLIGT. D menar jag allts blsor kring nsborrarna, sr i hela nsan. Hrda snorkockor blandat med blod i vrsta fall som du fr peta ut och snyta ut bst du kan ibland en vecka eftert. Ditt minne tar stryk ordentligt, ibland i veckor om du har otur. Ditt tal. Din tankefrmga. Sen sgs den vara extra neurotoxisk som sagt, men det vet jag inte. Det enda jag vet r att r man smart, vilket jag inte pstr mig vara, s lter man den hr vara och vljer mdma eller 6-mapb istllet. En bomb s r du hemma sen! 4CMC r vldigt lite eller inte alls verksam oralt vad jag frsttt det.

Kp den inte, eller gr det, m bra och sen m dligt av en totalkvaddad nsa och var frvirrad och tafatt verbalt i ngra veckor om du har otur. Jag rdiggade den hr nr den kom, trots att den frtte och jag blev helt efterbliven flera dagar eftert och kpte den ett par tre gnger.. Jag tycker med facit i hand att den inte r vrd pengarna trots ett klart godknt lugnt och sknt rus. Finns skert andra som inte hller med mig.

Vill tillgga att mig ska man inte lyssna fr mycket p d jag r helt vrdels p att "practice what you preach". Jag r verkligen snll men rtt korkad p mnga vis d jag som i beskrivningen kpte den hr substansen vid minst tre tillfllen trots att jag visste vad den gr och kan gra. Ja menar, de flesta av oss klarar oss med alkohol, tobak och droger som vi iaf nstan kan ltsas om att dom inte r s pfrestande fr kroppen. Men den hr kommer du verkligen knna i skallen och tankeverksamheten eftert, ingen avtndning dock.
Senast redigerad av svampsson 2014-11-18 kl. 05:49. Anledning: ......
Citera
2014-11-18, 06:48
Medlem
znors avatar
Kpte hem en 5a av detta nr det kom.
Gav kanske bort 1g max.

Tyckte ruset var helt okej, men nsan tog fr mycket stryk.
Trdde de va prat, men dra linor p 300mg+ va fan inte sknt.
Ont utav bara helvete, s vart inga mer kp trots att jag gilla den och fick inga biverkningar att tala om.. Helt ok, men det gr bara inte, och d har jag dragit mkt frtande!
Citera
2014-11-19, 18:11
Medlem
C.P.U-N0N0s avatar
Det gr ju att dra linor p det men vist det kanske svider lite men s farligt tycker jag inte det r.
Men jag tycker det fungerar oralt? (Varfr skulle det inte?)
Rka det skulle jag inte rekommendera men r bara frn min egen syn p mnet och jag r ingen expert.

RP? (Sorry om jag r trg men va r det??)

Det knns dock ngot mer neurotoxiskt en 4-MMC men inte s farligt (Den r dock med strsta sannolikhet det och vist r man lite vimsig efter men det tycker jag man blir p 4-MMC och bk-MDxx med.).
Citera
2014-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P.U-N0N0
Det gr ju att dra linor p det men vist det kanske svider lite men s farligt tycker jag inte det r.
Men jag tycker det fungerar oralt? (Varfr skulle det inte?)
Rka det skulle jag inte rekommendera men r bara frn min egen syn p mnet och jag r ingen expert.

RP? (Sorry om jag r trg men va r det??)

Det knns dock ngot mer neurotoxiskt en 4-MMC men inte s farligt (Den r dock med strsta sannolikhet det och vist r man lite vimsig efter men det tycker jag man blir p 4-MMC och bk-MDxx med.).

RP str fr rvpanna - vilket med en mer formell frklaring innebr rektal administrering. Du tar helt sonika substansen i rumpan genom att administrera den med en pump och skjuter upp en vattenlsning med substansen dr bak. Lsningen tas sedan upp via ndtarmens blodkrl och gr ut i blodet.

Den metoden r vldigt kraftfull och biotillgngligheten r vldigt hg jmfrt med s vl intranasal administrering (snorta) som oral administrering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in