Citat:
4-CMC har vad jag vet ingen forskning som visar hur det pverkar serotonin/hjrnan/kroppen (lnka grna annars, du eller annan som lser hr), s nej. Har brukat de hr substansen p ett osmartare stt n mycket annat, delvis genom detta (kra p SSRI). Det gav ingen strre effektminskning men fick bultande huvudvrk nr jag stog upp. Kan bero p att jag inte drack vatten under ngra timmar, men brukar vara lugnt nr jag struntar i det. Dricker alltid vatten under lngre race/rus (amf) men jag klarar mig max 8 timmar p ett gram av 4cmc.
Dagen efter fick jag en skrmmande inblick i hur det antagligen r att vara dement: gick till kket fr att hmta ett glas cola och sg att den inte var dr (hade tidigare hllt upp det), men mrkte att det stog i vardagsrummet. Hade allts redan hmtat glaset. Det var inte s att jag kom p "aah just det har redan hmtat glaset" utan det kndes som om jag bara dk upp dr jag stog, typ som om jag kt fram i tiden (d jag fick fr mig att hmta glaset). En minneslucka p 20 sekunder, vad jag vet. Bedmer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.
Om det beror p sertralinet eller ej vet jag inte.
Hller verkligen med det fetstilta, men mer ur hlsosynpunkt. Jag frstr inte ens hur detta slagit igenom med tanke p hur det svider i nsan (jag injicerar), och rvpanna r vl inte srskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lgger mig inte doggy p ett toagolv p fest fr att sedan f drren upplst och bli ertappad. Eller p krogen...).
Den hr katinonen r den enda jag raceat p. Krde upp nra 3 gram under en session, fr att sedan kra 1 gram till tv dagar senare. Funkade inget vidare s det var verkligen pengar i sjn och kroppen kan inte tagit det s bra.
Det rcker kanske med att lsa det jag redan skrivit fr att f en inblick i hur det r?
Kan ta det ordagrant ocks nd bara fr att jag r p skrivhumr idag, och jag gjorde faktiskt ingen direkt jmfrelse. Men det r samma terdoseringsbehov, men p mephedrone upplever jag mer en krasch. 4-cmc r mer en lugn landning. Katinoner r som crack brukar jag sga skmtsamt, srskilt tungviktarna. Har du brjat s mste du ta mer. Det r samma som p meph.
Dagen efter fick jag en skrmmande inblick i hur det antagligen r att vara dement: gick till kket fr att hmta ett glas cola och sg att den inte var dr (hade tidigare hllt upp det), men mrkte att det stog i vardagsrummet. Hade allts redan hmtat glaset. Det var inte s att jag kom p "aah just det har redan hmtat glaset" utan det kndes som om jag bara dk upp dr jag stog, typ som om jag kt fram i tiden (d jag fick fr mig att hmta glaset). En minneslucka p 20 sekunder, vad jag vet. Bedmer tiden efter det faktum att maten inte hunnit kallna.
Om det beror p sertralinet eller ej vet jag inte.
Hller verkligen med det fetstilta, men mer ur hlsosynpunkt. Jag frstr inte ens hur detta slagit igenom med tanke p hur det svider i nsan (jag injicerar), och rvpanna r vl inte srskilt standard, iaf i festliga sammanhang (lgger mig inte doggy p ett toagolv p fest fr att sedan f drren upplst och bli ertappad. Eller p krogen...).
Den hr katinonen r den enda jag raceat p. Krde upp nra 3 gram under en session, fr att sedan kra 1 gram till tv dagar senare. Funkade inget vidare s det var verkligen pengar i sjn och kroppen kan inte tagit det s bra.
Det rcker kanske med att lsa det jag redan skrivit fr att f en inblick i hur det r?

Bra inlgg!
Jag har sjlv inte testat 4-CMC men har anvnt ett flertal andra katinoner och just vad gller minnesrubbningar tycker jag att det lter orovckande. Det ska bli intressant att se om samma rapporter ramlar in angende 3-CMC nr den vl ntt den svenska marknaden - vilket blir snart. Av de andra katinoner jag har anvnt s har minnet visserligen pverkats - fast d har det snarare handlat om rena utmattningssymtom snarare n faktiska direkta pverkningar p hippocampus (vilken jag frmodar att dessa substanser pverkar negativt med tanke p att det r denna gra massa som str fr en stor del av minnesverksamheten i hjrnans funktion).
Dessutom s hller jag verkligen med dig om att katinoner och deras terdoseringsbehov kan liknas vid vad man ftt berttat om crack. Egentligen majoriteten av centralstimulantia som kommit till marknaden p senare r har varit sdana. Kolla bara p MDPV-slktingarna eller metamfetaminanalogerna - utver katinonerna det vill sga.